Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gideon89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-05 14:48
Beste Tweakers,

Een ruime week geleden heb ik een nieuwe PC besteld en in elkaar gezet. Gisteren toen ik thuis kwam van mijn verjaardag nog even op de PC gezeten en toen ik hem vandaag aan wilde zetten een zwart scherm, geen bios niks.

Mijn pc ziet er als volgt uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 249,50€ 249,50
1Asus Z170 PRO GAMING€ 148,-€ 148,-
1Palit GeForce GTX 1070 JetStream 8GB€ 476,84€ 476,84
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 103,95€ 103,95
1Scythe Fuma€ 43,95€ 43,95
1Kingston HyperX Savage HX426C15SBK2/32€ 160,99€ 160,99
1Corsair RM550x€ 95,95€ 95,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 149,89€ 149,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.429,07

Bij de opstart krijgt alles stroom en gaan alle fans eventjes draaien (waarna ze in stilte modus gaan zoals het hoort bij lage belasting). Mijn RGB toetsenbord vertoon zijn normale profiel verlichting en mijn RGB muis ook.

Er zijn een aantal dingen waaraan het kan liggen:

Monitor: deze is het niet want werkt gewoon op oude pc.

Voeding: ??

Moederbord: waarschijnlijkst?? :X

GPU: ??

CPU: ??

RAM: ??

Voordat ik de PC uit elkaar trek zou ik graag advies willen over waarschijnlijkheid van het probleem. Misschien zijn er basisstappen die ik mis en hoeft mijn computer niet helemaal uit elkaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dus je hebt het idee dat je pc ondertussen wel gewoon normaal in Windows boot? Als je bijvoorbeeld één keer op de power knop drukt van je case, gaat hij dan gelijk uit, of duurt het even net als een normale windows shutdown?

Meest voor de hand liggend lijkt me de GPU. Als je deze even er uit haalt en vervolgens je beeldscherm aansluit op de iGPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-06 23:25

Zorian

What the fox?

Heb je heel toevallig een RGB profiel met effectjes, zoals een ripple bij toetsaanslagen? Want in dat geval kan je heel snel zien of Windows volledig geboot is. Immers, de software is nodig voor dat ripple effect.
Of als je speakers hebt aangesloten een berg toetsen aanslaan en kijken of je geluidjes hoort van bijvoorbeeld foutmeldingen.
Verder vermoed ik ook de GPU, en anders het moederbord.
Alle kabels intern en extern nagelopen?

[ Voor 16% gewijzigd door Zorian op 05-08-2016 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:52

Umbrah

The Incredible MapMan

Je PC heeft zowel een onboard IGP als een dedicated GPU. Probeer de videokaart eens uit te bouwen, en de monitor aan te sluiten op de onboard videokaart. Dat kan al het eea uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gideon89
HammerNL schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:19:
Dus je hebt het idee dat je pc ondertussen wel gewoon normaal in Windows boot? Als je bijvoorbeeld één keer op de power knop drukt van je case, gaat hij dan gelijk uit, of duurt het even net als een normale windows shutdown?

Meest voor de hand liggend lijkt me de GPU. Als je deze even er uit haalt en vervolgens je beeldscherm aansluit op de iGPU.
Verdorie, jij hebt gelijk. Daar lijkt het nu iig op. GPU eruit. iGPU aangesloten op HDMI en hij boot. Shit! Nu dus de GPU RMA of?

[ Voor 28% gewijzigd door gideon89 op 05-08-2016 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

gideon89 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:31:
[...]

Verdorie, jij hebt gelijk. Daar lijkt het nu iig op. GPU eruit. iGPU aangesloten op HDMI en hij boot. Shit! Nu dus de GPU RMA of?
Duik eens je BIOS in en kijk op welke GPU hij boot. Je kan de gewone GPU erin doen en dan de monitor op de onboard aansluiten.
En probeer je GPU ook even in een andere PC indien mogelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Zorian op 05-08-2016 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gideon89
Zorian schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:38:
[...]

Duik eens je BIOS in en kijk op welke GPU hij boot. Je kan de gewone GPU erin doen en dan de monitor op de onboard aansluiten.
En probeer je GPU ook even in een andere PC indien mogelijk.
Gedaan! Ik kan in de ASUS bios bij System Agent Configuration -> Graphics Configuration de primary display op [auto] [CPU graphics] en [PCIE] zetten. Hij stond nu op CPU graphics. Ik heb hem op [auto] gezet en wat die dan doet is de GPU pakken maar dan geeft die alsnog geen beeld. Als ik de GPU eruit haal gaat die over op de CPU en dan geeft die wel beeld.

Ik denk dus echt dat mijn videokaart kapot is :( RMA dan maar! Bedankt voor alles tot nu toe _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

gideon89 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:03:
[...]

Gedaan! Ik kan in de ASUS bios bij System Agent Configuration -> Graphics Configuration de primary display op [auto] [CPU graphics] en [PCIE] zetten. Hij stond nu op CPU graphics. Ik heb hem op [auto] gezet en wat die dan doet is de GPU pakken maar dan geeft die alsnog geen beeld. Als ik de GPU eruit haal gaat die over op de CPU en dan geeft die wel beeld.

Ik denk dus echt dat mijn videokaart kapot is :( RMA dan maar! Bedankt voor alles tot nu toe _/-\o_
Dit zou je nog even definitief kunnen bevestigen door hem even in een andere PC te stoppen en dan kijken of ie ook niks doet.
Pagina: 1