Beste Tweakers,
Een ruime week geleden heb ik een nieuwe PC besteld en in elkaar gezet. Gisteren toen ik thuis kwam van mijn verjaardag nog even op de PC gezeten en toen ik hem vandaag aan wilde zetten een zwart scherm, geen bios niks.
Mijn pc ziet er als volgt uit:
Bij de opstart krijgt alles stroom en gaan alle fans eventjes draaien (waarna ze in stilte modus gaan zoals het hoort bij lage belasting). Mijn RGB toetsenbord vertoon zijn normale profiel verlichting en mijn RGB muis ook.
Er zijn een aantal dingen waaraan het kan liggen:
Monitor: deze is het niet want werkt gewoon op oude pc.
Voeding: ??
Moederbord: waarschijnlijkst??
GPU: ??
CPU: ??
RAM: ??
Voordat ik de PC uit elkaar trek zou ik graag advies willen over waarschijnlijkheid van het probleem. Misschien zijn er basisstappen die ik mis en hoeft mijn computer niet helemaal uit elkaar..
Een ruime week geleden heb ik een nieuwe PC besteld en in elkaar gezet. Gisteren toen ik thuis kwam van mijn verjaardag nog even op de PC gezeten en toen ik hem vandaag aan wilde zetten een zwart scherm, geen bios niks.
Mijn pc ziet er als volgt uit:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 249,50 | € 249,50 |
1 | Asus Z170 PRO GAMING | € 148,- | € 148,- |
1 | Palit GeForce GTX 1070 JetStream 8GB | € 476,84 | € 476,84 |
1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 103,95 | € 103,95 |
1 | Scythe Fuma | € 43,95 | € 43,95 |
1 | Kingston HyperX Savage HX426C15SBK2/32 | € 160,99 | € 160,99 |
1 | Corsair RM550x | € 95,95 | € 95,95 |
1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 149,89 | € 149,89 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.429,07 |
Bij de opstart krijgt alles stroom en gaan alle fans eventjes draaien (waarna ze in stilte modus gaan zoals het hoort bij lage belasting). Mijn RGB toetsenbord vertoon zijn normale profiel verlichting en mijn RGB muis ook.
Er zijn een aantal dingen waaraan het kan liggen:
Monitor: deze is het niet want werkt gewoon op oude pc.
Voeding: ??
Moederbord: waarschijnlijkst??

GPU: ??
CPU: ??
RAM: ??
Voordat ik de PC uit elkaar trek zou ik graag advies willen over waarschijnlijkheid van het probleem. Misschien zijn er basisstappen die ik mis en hoeft mijn computer niet helemaal uit elkaar..