LG 34" 21:9 versus 29" 21:9

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Parzival
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-02-2025
Ik vroeg me af of er mensen zijn met dubbele 34" 21:9 schermen en of dat nog te doen is met links/rechts kijken.. ik kan wel veel video's vinden over het scherm zelf, maar niet in dubbele opstelling

ik heb op dit moment twee LG 29" 21:9 schermen, maar 1 is dood aan het gaan en aangezien ik twee dezelfde schermen wil houden moeten ze dus vervangen worden.

De vraag is nu of ik voor NOG groter ga (34") of de 29" het beste aan kan houden..

in de winkel zien die 34"'ers er wel super gaaf uit.. maar goed dan staan ze niet op mijn bureau van 1m90 breed waar ik 60cm vanaf zit

(ps; kijk naar de LG34UC97 curved)

Geef me ff wat spatie...: MCM: Directory Services Windows 2008

Alle reacties

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Wat je ook zou kunnen doen is een 34 inch kopen en de goede 29 inch boven de 34 inch monteren, dat is voor mij wel een setup waar ik naar aan het kijken ben.

Zelf overweeg ik overigens de LG34UC98. Op dit moment heb ik een 28 inch 4k monitor en 24 inch 1080p monitor, maar ik wil graag overstappen op ultrawide.

2 x 34 inch naast elkaar lijkt me vrij veel van het goede overigens.

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:15

Edd

Ik heb een LG 34" 21:9 curved in gebruik als monitor voor mijn racing seat, voornamelijk vanwege de breedte is het erg fijn. 3x 16:9 schermen had ik geen ruimte voor en was vrij prijzig. Daardoor was de LG 21:9 voor mij een uitkomst.

Nu zijn die dingen dus vrij breed, ongeveer 82cm. Dus als je 2 schermen op je bureau zet, zit je al snel aan de 1m65 en is bijna je gehele bureau gevuld. Zou je daar mee kunnen leven? Dan zou ik het gewoon doen ;)

-

• Usernameistaken
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18-01 07:46
Beetje offtopic misschien, maar waarvoor gebruik je anderhalve meter beeld? En is 3 kleinere schermen dan niet prettiger omdat de randen van de schermen dan niet middenin je beeld zitten?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb zelf een 34 inch curved Dell en als 2e scherm een 24 inch Dell. 2x 34 inch is echt te groot en voor mij ook helemaal niet nodig. Een 24 inch als 2e scherm is zat voor wat ik er mee doe.

Toen de eerste 34 inch uitkwam heb ik mijn 29 inch gelijk weg gedaan. Ik vond de hoogte van de 29 inch te weinig. Een 34 inch is qua hoogte gelijk aan een 27 inch terwijl een 29 inch maar gelijk is aan een 23 inch qua hoogte. Voor desktop werk vond ik de 29 inch gewoon niet hoog genoeg.

Ik zit er trouwens vrij dicht op en dat vind ik prima werken met een 34 inch.

Qua opstelling ziet het er dan zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AiJHvXRUvTusvKXpfYiS2WCy/medium.jpg

De stoel die ik gebruik gaat altijd een stuk achterover, dus erg dicht zit ik er niet op, maar wel redelijk dichtbij. De afstand van hoofd tot scherm is iets vsn 65cm.

[ Voor 24% gewijzigd door PilatuS op 09-08-2016 14:51 ]