Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag Tweakers,

Ik probeer via Group Policy printers te deployen. Helaas
krijg ik een error "0x800704ec" bij het uitvoeren van de policy.
Als ik de printer handmatig probeer toe te voegen krijg ik een bericht
dat aangeeft dat ik geen toegang heb tot de queue.

De printers staan geïnstalleerd en worden gedeeld op onze domeinserver / printserver.
Deze worden ook gedeeld in active directory. De drivers zijn aan de printers toegevoegd
voor Windows 7.
Onze server:
  • Windows Server 2012 R2
Onze (test) client is:
  • Windows 7 Professional
Ik ben langs meerdere forums geweest, maar heb helaas geen oplossing kunnen vinden.
Oplossing die ik geprobeerd heb:
  • Point and Print Restrictions op disabled zetten
  • UAC uitzetten (niet de bedoeling natuurlijk)
  • Print Spooler herstarten
  • Alle rechten toewijzen in security op de printer voor non-admins (niet de bedoeling natuurlijk)
  • Gekeken of de policy's juist worden uitgevoerd

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parzival
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-02 18:33
heb je de PaPR op de juiste locatie uitgezet? er zijn twee locaties:
User Configuration\Policies\Administrative Templates\Control Panel\Printers
&
Computer Configuration\Policies\Administrative Templates\Printers : Point and Print Restrictions

en heb je ook de server waar de printer op gedeeld is toegevoegd bij de laatste GPO setting?
In the Point and Print Restrictions dialog box, click Enabled.

Computer Configuration\Policies\Administrative Templates\Printers : Point and Print Restrictions

Setting: Enabled
Click to select the Users can only point and print to these servers check box if it is not already selected.
In the text box, type the fully qualified server names to which you want to allow users to connect. Separate each name by using a semicolon ( ; ).
In the When installing drivers for a new connection box, select Do not show warning or elevation prompt.
In the When updating drivers for an existing connection box, select Show warning only.
Click OK.

indien dat niet werkt, check dan even de Security Eventlogs, daar staat meestal wel in wat er precies fout gaat..

Geef me ff wat spatie...: MCM: Directory Services Windows 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Parzival schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 12:55:
heb je de PaPR op de juiste locatie uitgezet? er zijn twee locaties:
User Configuration\Policies\Administrative Templates\Control Panel\Printers
Ze staan bij computer uit en bij gebruiker in aparte policy's.
de policy voor de computer staat alleen aan mijn test client gekoppeld en
die voor de gebruiker alleen aan een test security group, waarop mijn test
gebruiker aangekoppeld is.

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/3f4ebe84f4a312f2396fc2377e2726d9.png

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/69d9a7eb8fae2c51e7f27cf8513d1e90.png
indien dat niet werkt, check dan even de Security Eventlogs, daar staat meestal wel in wat er precies fout gaat..
Ik zal de security logs gaan bekijken op de client en de server.

P.s. een printscreen van de error die ik krijg als ik hem zelf probeer toe te voegen en van de policy.

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/2ce6bc52b154c9de3a11606777b4d0da.png

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/9d08664bfd640e45ad585f4bf899db6c.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parzival
ik zie dat je onder de computer settings de PaPR restricties alleen uit hebt gezet.. maar niet de servernaam ook nog hebt opgegeven..
in principe zou het voldoende moeten zijn op PaPR uit te zetten op de client EN de allowed servers te configureren.. op user niveau werkt t niet zo lekker, omdat de gebruiker zelf al geen Admin is.. en de GPO gaat m ook niet meer rechten geven om bepaalde dingen wel of niet te mogen.. die moet vanuit de computer GPO komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parzival
je kunt ook nog even het officiele KB artikel bekijken: https://support.microsoft.com/en-us/kb/888046

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
"Windows Server 2003-based or Windows XP SP1-based computer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/d4603b41eb3569c5c8a4bba12610c2f5.png

Helaas geeft hij de errors nog steeds. De security logs hebben ook geen
bijzondere vermeldingen. Ik heb "Show warning only" niet aangezet, zou
dit uitmaken?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2016 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parzival
hmm.. wellicht dat de drivers echt ruk zijn.. dus de laatste optie die je ook nog zou kunnen proberen is de printers via een GPP te deployen naar de Computer.. de Printer GPP werkt in een andere security context en kan waarschijnlijk de driver wel pushen naar de client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog even onderzoek gedaan, bij printers waar de drivers nog niet voor
op de server staan, prompt hij of ik onze print server vertrouw.
Ik heb twee "\\" voor de hostname gezet en nu geeft hij bij elke printer, behalve
eentje die een keer perrongelijk gedeeld is op één van onze terminal servers.
Wat nog opmerkelijker is, is dat ik heb aangegeven dat ik printers
installeren alleen toesta via onze print server in de policy.

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/2ce6bc52b154c9de3a11606777b4d0da.png

Als ik een simulatie start (Group Policy Modeling) van de
huidige situatie, dan zou alles moeten werken. Nu is de vraag dus wat
het installeren van een printer nou tegen houdt op onze print server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:26
Ik rol ze uit met onderstaande instellingen allemaal op computer niet op user.
Het viel me ook op dat je P&PR op disabled had staan maar dat betekent niet dat hij de instellingen ook terugdraaid, kan je beter enablen en de instellingen eronder disablen.

Omdat ze op computer worden uitgerold kunnen de gebruikers ook de printers niet (per ongeluk) verwijderen.

Afbeeldingslocatie: https://urm6rw-ch3301.files.1drv.com/y3myLIN7vAk84KTRY05Yzs17ucbZoo2G5ceQcSLiARxXTlne3Wfx7P9hnow4jKp61bOk3GDwLNnoQYXIV0M_KcwsyUZGIxh-IjacwapJSPPXme7_WqUMXcJLZO4O42RtgePuIPJ8uJlnxUVo4KWqnyHpNL6_JGYgalIKh3UkeyMDtk?width=787&height=648&cropmode=none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem nu laten installeren op DNS name via een computer policy, maar ik krijg foutcode "0x80072af9"

Volgens een snelle Google search betekent dat: "No such host found", iets met onze DNS server
waarschijnlijk.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2016 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem hard coded in de DNS server en hij is vindbaar met NSLOOKUP, maar komt niet
ik blijft de error "0x80072af9" krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de DNS error opgelost door ons .domeinnaam achter de hostname te zetten.
Nu krijg ik error "0x80070005" hier zijn aardig wat forums over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Error "0x80070005" bleek een permissie probleem te zijn dat ik heb opgelost door de computer, in de security tab toe-te-voegen in de print server. Maar nu ben ik weer terug bij error: " 0x800704ec" waar ik oorspronkelijk voor dit forum begon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
Zie je de printers als je naar \\printserver gaat? Dubbelklik dan op een printer om deze te installeren. Ben benieuwd welke error je krijgt.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JerX schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 17:50:
Zie je de printers als je naar \\printserver gaat? Dubbelklik dan op een printer om deze te installeren. Ben benieuwd welke error je krijgt.
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/166fa827fa1a91d8feab60095a3d1939.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
Heb je het register gecontroleerd of de printer policies überhaupt wel zijn door gekomen? Voor sommige computer policies moet je helaas rebooten en voor sommige user policies uit loggen.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan een query doen op de server, die mij alle geladen en niet geladen policy's laat zien en fout codes. In de event viewer staat de zelfde fout code, onder de Group Policy's.
Ik zal het register nog even nakijken... Maar weten dat je soms moet rebooten na een
policy update lijkt mij standaard kunde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:05

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Ik weet niet zeker of het in dit geval de oorzaak is, maar er is een security update van Microsoft welke problemen geeft met uitrollen van printers via GPP: https://technet.microsoft...255&MSPPError=-2147217396
Mocht deze update op je systeem staan kun je hem de-installeren om te zien of het daarna weer werkt.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

Doe eens een user local admin maken pc herstarten en dan weer aanmelden. Deployed the printqueu dan wel?
Heb je op de printserver op de queue rechts geklikt en daar gekozen Deploy with Group Policy? Dan kun je naar een GPO browsen en wordt de printer hier netjes ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 15:16:
Doe eens een user local admin maken pc herstarten en dan weer aanmelden. Deployed the printqueu dan wel?
Heb je op de printserver op de queue rechts geklikt en daar gekozen Deploy with Group Policy? Dan kun je naar een GPO browsen en wordt de printer hier netjes ingezet.
Deploy With Group Policy had ik al is geprobeerd, was ik vergeten erbij te zetten.
Ik kreeg de zelfde error. Maar een user local admin maken, is niet een oplossing
als je domain wide printers automatisch wil deployen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

Het is inderdaad niet de oplossing maar dan weet je of het aan het werkstation ligt en zo nee kun je die uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is mij gelukt om een andere printer toe te voegen, deze printer is van het zelfde merk (Kyocera).
Ze gebruiken allebei de zelfde driver, maar zijn een ander model. Ik heb de configuratie vergeleken en gelijk gemaakt waar anders. Helaas blijft de error zich voorvertonen.
Ik heb in de policy ingesteld dat het installeren voor drivers, voor printers is toegestaan voor non-admins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een printer toevoeg met UAC aan en driver installeren toestaan klik, wordt de printer gewoon
geïnstalleerd, maar als ik hem wil verwijderen krijg ik:

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/abb2e59c8ecc53bf7f1e0911143cd6d0.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik liep laatst tegen de zelfde problemen aan i.c.m. Windows 10 Enterprise en Server 2012R2.
Destijds opgelost met dit artikel.

https://technet.microsoft.com/en-us/library/cc725772.aspx

en

https://social.technet.mi...station?forum=winserverGP

Weet ook niet waarom ik zo ineens tegen dit problemen aanliep, heb dat nog niet eerder gehad.
Betrof een Canon PCL3 driver en bovenstaande OS specs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is mij gelukt om de printer te deployen!

Het bleek een fout te zijn met de driver, het certificaat
bleek niet te werken. Nadat ik de driver eraf heb gehaald
en hem er opnieuw heb opgezet op de print server installeerde de printer.

Het log om deze error te vinden zit in Event Viewer:
Applications and Services Logs > Microsoft > Windows > PrintService > Admin

Policy's die ik ingesteld heb:
Computer Policy:
  • Policies > Windows Settings > Security Settings > Local Policies/Security Options> Devices: Prevent users from installing printer drivers: disabled
  • Policies > Administrative Templates > Printers > Point and Print Restrictions: enabled
    Users can only point and print to these servers: Disabled
    Users can only point and print to machines in their forest Disabled
    Enter fully qualified server names separated by semicolons \\computername.domainname.local;
    When installing drivers for a new connection: Do not show warning or elevation prompt
    When updating drivers for an existing connection: Do not show warning or elevation prompt
  • Policies > Administrative Templates > System/Driver installation > Allow non-administrators to install drivers for these devices setup classes: enabled
    Allow Users to install device drivers for these classes: {4D36E979-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
User Policy:
  • Policies > Administrative Templates > Control Panal > Printers > Point and Print Restrictions: enabled
    Users can only point and print to these servers: Disabled
    Users can only point and print to machines in their forest Disabled
    Enter fully qualified server names separated by semicolons \\computername.domainname.local;
    When installing drivers for a new connection: Do not show warning or elevation prompt
    When updating drivers for an existing connection: Do not show warning or elevation prompt
Bedankt voor jullie hulp! _/-\o_
Pagina: 1