Toon posts:

Windows 10 update niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn laptop werkt prima,maar de anniversary update van windows 10 wordt niet geïnstalleerd.Alles gaat goed en krijg ik ook geen foutmeldingen.Maar als ik kijk naar welke versie het is is het nog steeds 10240,en dit moet hoger zijn.
Er is ook een mapje op mijn boot-schijf bijgekomen "windows10upgrade" ,is dat wel normaal ?

Hoop dat een Windows deskundige weet hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kh65
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-08 12:41
Ja, een mapje Windows10Upgrade is normaal.
Heb je de upgrade ook echt gestart? En is de machine ook enkele keren herstart?
Kijk eens in die map en start eens de windows update executable op die daar staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die windows update executable al een keer gestart.Maar wat jij zegt...die laptop is niet enkele keren opnieuw opgestart.
Volgens mij is de upgrade ook echt opgestart...of mis ik iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kh65
Nee, dat lijkt me niet dan...
Als je die executable start, krijg je dan een dialoog?
Kun je op 'volgende' klikken?
Je zou een overwegend wit venster moeten krijgen, met een percentage wat oploopt voor 'downloaden' en later voor 'bijwerken'..
Daarna volgen reboots etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kh65
Trouwens, jij zegt versie 10240... Daar zou ik 1511 verwachten...
Even nagezocht. Versie 10240 is de initiële versie van Windows 10, van dik een jaar geleden...
Heb je updates uit staan of zo? Ik kan me voorstellen dat de Anniversary versie verwacht dat je een
bijgewerkte Windows 10 hebt om mee te beginnen (en dat is de 1511 versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Updates staan op automatisch....heb ook wel regelmatig updates gekregen....lijkt wel of het niet weggeschreven wordt.
Met die executable krijg ik inderdaad een dialoog en dat werkt ook allemaal zoals het hoort....maar de laptop reboot maar 1 keer.
Ik heb een ssd schijf later ingebouwd...zou dat het kunnen zijn ? Windows staat op die ssd schijf.Maar laptop werkt prima...dus dat lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-10 12:20
Probeer het eens via deze link van Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb het gedaan via de link...krijg dezelfde dialoog....heb weer geupdate.....alles gaat normaal,maar laptop reboot maar 1 keer....en de update is dus weer niet geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:20

Zorian

What the fox?

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:54:
heb het gedaan via de link...krijg dezelfde dialoog....heb weer geupdate.....alles gaat normaal,maar laptop reboot maar 1 keer....en de update is dus weer niet geinstalleerd.
Ik had dit eerst ook, totdat ik zag dat ie heel stiekem een minuscule update voor build 1511 ging installeren na de mislukte upgrade naar build 1607. Na die update en een reboot wou ie opeens wel. Dit op 2 verschillende pc's.

Mocht je koste wat kost naar de nieuwe build willen, kan je altijd een iso bakken met de media creation tool van Microsoft. Die download inmiddels al een iso met de anniversary update al ingebakken.

[ Voor 16% gewijzigd door Zorian op 05-08-2016 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zie niet dat ie een build 1511 wil installeren.Vind het ook raar dat ik geen enkele foutmelding krijg.
Kan je 1511 er ook handmatig op zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biest
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 18:34
Ja dat kan.
Met Windows 10 media creation tool kan je dit online of offline (via ISO media) doen.

Deze tool download de laatste Windows 10 build, op dit moment 1607, de opvolger van 1511.

[ Voor 22% gewijzigd door biest op 05-08-2016 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb dit gedaan ....maar krijg foutmelding "de installatie is mislukt in de fase SAFE_OS met een fout tijdens de PREPARE_ROLLBACK bewerking".
Heb het ook geprobeerd met een USB stick met de windowsmediacreation tool en dan krijg ik een melding over de partitie.......sorry,weet het niet precies meer.
Weet het even niet meer.....Partitiemanager ?
Het gaat om een Samsung Evo SSD....en heb Samsung Data Migration gebruikt tijdens installatie van deze SSD....misschien verkeerd gepartioneerd ?
Laptop werkt prima en snel.....dat vind ik zo raar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 19:18

r44

heeft de laptop een UEFI of BIOS boot instelling?

Gebruik deze link om de tool te downloaden.
https://www.microsoft.com...(259740)(2542549)(d_wp)()

. Sla het op en start het als administrator (Recht klikken en kies als administrator uitvoeren)
. Ga met de licentie voorwaarden
. kies Installatiemedia voor een andere pc maken
. kies ISO- bestand
. Sla het bestand op en maak met Rufus een opstartbare USB stick aan.

Start de laptop met de usb stick erin en bij het opstarten voor boot menu (je moet op een of ander toets indrukken)

Kies voor opstarten vanaf de usb met de juiste boot indeling EUFI of BIOS.
En bij installeren kies je voor updaten

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dank voor de reacties,na veel gedoe en gegoogle heb ik mijn HDD losgekoppeld zodat alleen de SSD nog aangesloten was.....Toen ging de update prima....snap niet helemaal wat er nou aan de hand was.Hoop niet dat ik voor elke Windows 10 update mijn HDD moet loskoppelen.Misschien in het verleden iets misgegaan met de migration software toen ik mijn SSD inbouwde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colenwim
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-10-2016
Cumulatieve update Windows 10 Version 1607 voor x64-systemen (KB3194496) lukt niet ondanks verschillende malen geprobeerd te hebben.Krijg de melding iedere keer updates kunnen niet voltooid worden.Wie weet de oplossing hiervoor ? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel.686
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-09 13:24
colenwim schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 15:11:
Cumulatieve update Windows 10 Version 1607 voor x64-systemen (KB3194496) lukt niet ondanks verschillende malen geprobeerd te hebben.Krijg de melding iedere keer updates kunnen niet voltooid worden.Wie weet de oplossing hiervoor ? :(
Even C:\Windows\SoftwareDistribution\Download leegmaken en daarna opnieuw proberen
Pagina: 1