Toon posts:

Flat vs Rounded en 7200 vs 5400 rpm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij SL kun je zien wat de beste keus is. Let vooral op de burst rate. Dit is toch belangrijk, vooral voor RAID setup.

http://www.systemlogic.net/articles/01/6/flatvsround/

en een kort artikel over de verschillen in HD performance van 5400-7200 en ata66-ata100

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

What really surprised me was how well the ATA-33 cables did in the test, only coming in about 2MB/s behind the ATA-100. That was impressive. I'm almost tempted to think the whole 80 ribbon cables we're spending a LOT more money for are purely hype. But once higher thruput devices come out I expect the ATA-33 cables to remain at near where they were in this test while the ATA-100 pick up speed to match the new drives
Jeemig.. weet die vent 't verschil tussen ATA-33 en ATA-100 wel? Alleen de theoretische maximum throughput is hoger, dat betekent nog niet dat zulke schijven ook daadwerkelijk 3x sneller zijn |:( .

Ik vraag me wel af of het rounden van 80 aderige HD kabel wel goed is. Van zo'n kabel worden namelijk om en om de aders gebruikt, 40 voor data, 40 doen niks. Dit is om electrische overspraak te verminderen. Als je deze aders met z'n allen op een kluitje rolt kon dat effect wel eens verloren gaan, waardoor je in principe een ATA-33 kabel overhoud.

Siditamentis astuentis pactum.

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Inderdaad, ik heb me dat ook al eens afgevraagd ...
Dat is ook 1 van de redenen dat ik geen rounded cable ga kopen.
2e reden is dat ze belachelijk duur zijn. :(

Verwijderd

Wat een onzin :7 . Mijn ATA100-HD draait er niet minder snel om sinds ik mijn cabels 6 maanden geleden geround heb (meerder malen gemeten met Sisoft).
Gewoon zo'n spiral wrap er omheen >:) . Had anders namelijk zo'n crappy airflow in mijn miditowertje.

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 09:12
Ik heb van mijn 80-aderige kabel zelf een rounded-cable gemaakt en met een utility van miro die ik bij mijn dc-10 kreeg de doorvoersnelheid getest. Geen verschil met voor het rounden... Dit betekent natuurlijk niet dat dit bij iedereen zo zal zijn...

edit:
Squeek was me net voor

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:00
Op woensdag 27 juni 2001 08:41 schreef Varienaja het volgende:

[..]

Jeemig.. weet die vent 't verschil tussen ATA-33 en ATA-100 wel? Alleen de theoretische maximum throughput is hoger, dat betekent nog niet dat zulke schijven ook daadwerkelijk 3x sneller zijn |:( .
Ach, d'r zit wel een verschil in, dat is uit de gegevens ook wel af te lezen. Ten eerste is het eerste stuk van je harddisk sneller dan 30 MB/s, dus daarbij wordt een gedeelte afgekapt (in de tabellen de Max waarde die 2-5 MB/s minder is) en de burst waarde (gek he, je cache kan wel meer dan 30MB/s aan :) )

Ik heb trouwens dezelfde harddisk en wat me opvalt is dat in beide gevallen de harddisk enorn lang op ongeveer 25 MB/s blijft steken, net alsof hij wel sneller kan, maar dat dat electronisch beveiligd is ofzo. Als je dat vergelijkt met een IBM ofzo, die begint een stuk hoger, maar zwakt ook voortdurend af.

Waar staat trouwens dat gedeelte over 7200 vs 5400?
Pagina: 1