Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

verschillen in zend/ontvangst wifi tablets?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij aanschaf van een Tab S2 merkte ik dat op een " moeilijke" wifiplek in huis
de oude iPad van mijn vrouw en mijn oude Tab S het wifisignaal oppikten
maar de nieuwe Tab S2 niet. Elders in huis was de ontvangst van alle 3 goed tot
voldoende, maar ook daar deed de Tab S2 het minder. Dit leidt bij mij tot de idee dat er verschillen zijn tussen tablets op het gebied ontvangst (en verzenden) van/via wifi. Daarover lees ik eigenlijk bijna niets, i.t.t. de info over routers, rangeextenders etc.
Verschillen wat betreft "wifivermogen" van tablets worden ook niet als review- of aankoopitem vermeld? Is er een wezenlijk verschil tussen de apparaten of niet?

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:56:
Bij aanschaf van een Tab S2 merkte ik dat op een " moeilijke" wifiplek in huis
de oude iPad van mijn vrouw en mijn oude Tab S het wifisignaal oppikten
maar de nieuwe Tab S2 niet. Elders in huis was de ontvangst van alle 3 goed tot
voldoende, maar ook daar deed de Tab S2 het minder. Dit leidt bij mij tot de idee dat er verschillen zijn tussen tablets op het gebied ontvangst (en verzenden) van/via wifi. Daarover lees ik eigenlijk bijna niets, i.t.t. de info over routers, rangeextenders etc.
Verschillen wat betreft "wifivermogen" van tablets worden ook niet als review- of aankoopitem vermeld? Is er een wezenlijk verschil tussen de apparaten of niet?
Het eerste wat ik kan bedenken is dat de behuizing van metaal zou kunnen zijn. Dit zorgt doorgaans voor een slechter bereik.

Steam/Discord: Flimovic

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:59

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Er zullen inderdaad verschillen in zitten, daar alle drie tablets een andere module gebruikt om WiFi mee te ontvangen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Flimovic schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:59:
[...]

Het eerste wat ik kan bedenken is dat de behuizing van metaal zou kunnen zijn. Dit zorgt doorgaans voor een slechter bereik.
Lijkt me onzin. Heb zelf een stalen telefoon, geen verschil. Er zitten strips in de behuizing die zorgen voor de ontvangst. Zit eerder in de kwaliteit van de ontvanger. Mijn laptop is niet van staal en die doet het slechter dan mijn telefoon met zijn brakke netwerkkaart (zal hem eens vervangen).

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 12:02:
[...]

Lijkt me onzin. Heb zelf een stalen telefoon, geen verschil. Er zitten strips in de behuizing die zorgen voor de ontvangst. Zit eerder in de kwaliteit van de ontvanger. Mijn laptop is niet van staal en die doet het slechter dan mijn telefoon met zijn brakke netwerkkaart (zal hem eens vervangen).
Ik meen dat ooit een keer te hebben gelezen, maar wellicht heb ik het mis.

Steam/Discord: Flimovic