Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer valt uit

Pagina: 1
Acties:

• Vinno
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-03 06:30

Vinno

Dat is ook!

Topicstarter
Mijn vraag
Vannacht en ook vanmorgen mijn pc aangezet om met Steam spellen te downloaden.
Als ik een tijd later mijn monitor aanzet (zet ik altijd uit zodra ik weg ga van de pc) krijg ik geen beeld.
Computer staat nog wel aan, maar doet het overduidelijk niet meer.
Geen beeld.
Als ik vervolgens reset krijg ik ook de vraag van Windows of ik in veilige modus wil opstarten...

Ik heb van de week mijn pc geüpgrade, dus mijn geheugen, SSD en voeding zijn "oud" de rest is echt gloednieuw, ook allemaal nieuw bij Azerty gekocht, dus geen tweedehands CPU ofzo...

Het is dus geen freeze, geen foutmelding, gewoon geen beeld meer...

Relevante software en hardware die ik gebruik
AsRock H170 Pro4 D3
Intel i5 6400
8 GB DDR3 (Corsair)
XFX Radeon RX 480 8GB OC Edition
SSD hardschijf
OCZ ModXStream Pro 500W

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Clean Windows 7 installatie gedaan gisteren
Alle vormen van slaapstand e.d. uitgeschakeld

[ Voor 14% gewijzigd door Vinno op 05-08-2016 11:55 ]

Verwijderd

Is het geheugen low-voltage? Dat vereist Intel namelijk wel. Gebruik je geheugen van 1,5v of hoger dan kan de geheugencontroller beschadigd raken.

Hoe oud is de voeding? OCZ voedingen hebben een erg matige kwaliteit. Langer dan 5 jaar kan je ze beter niet gebruiken.

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

Doet hij het echt niet meer of geeft hij alleen geen beeld meer? Dit kun je zien door te kijken of de ledjes van je toetsenbord nog wijzigen met bijvoorbeeld caps lock.
Of je kunt een mp3 starten voor je weg gaat en loopen en luisteren of die ook nietmeer speekt als hij hangt.

Probeer ook eens niet je monitor uit te zetten, Kijken wat er dan gebeurt.

★ What does that mean? ★