Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFerox
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-07 14:15
Even een snel vraagje, weet een van jullie waar ik mijn telefoon kan laten checken ol schade? Ik vraag me af of ik waterschade heb omdat ik wel wat water op mn telefoon heb laten vallen maar niet zeker weet of ik echt waterschade heb opgelopen

*-*

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Als er visjes zwemmen in je screensaver, heb je waterschade...

Maar als je verder geen klachten hebt, wat is het probleem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
DeFerox schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:40:
Even een snel vraagje, weet een van jullie waar ik mijn telefoon kan laten checken ol schade? Ik vraag me af of ik waterschade heb omdat ik wel wat water op mn telefoon heb laten vallen maar niet zeker weet of ik echt waterschade heb opgelopen
Er zijn genoeg reparatiebedrijfjes die je telefoon willen open schroeven om te kijken of je waterschade hebt.

Maar waarom wil je dit achterhalen?

Verder is het op tweakers de bedoeling om zelf onderzoek te doen voordat je een topic opent en dat lijkt hier erg te ontbreken. Wat heb je zelf al gevonden? Geef ook even aan wat het type van je telefoon is.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 05-08-2016 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFerox
rens-br schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 12:32:
[...]

Er zijn genoeg reparatiebedrijfjes die je telefoon willen open schroeven om te kijken of je waterschade hebt.

Maar waarom wil je dit achterhalen?

Verder is het op tweakers de bedoeling om zelf onderzoek te doen voordat je een topic opent en dat lijkt hier erg te ontbreken. Wat heb je zelf al gevonden? Geef ook even aan wat het type van je telefoon is.
Ik heb zelf al gezocht naar bedrijven die mn telefoon kunnen openschroeven maar zelf heb ik niks kunnen vinden. Waarschijnlijk kijk ik verkeerd, het gaat trouwens om een Nexus 5x die slomer is geworden nadat er water op is gevallen en er komt bij het booten net voor het Google logo een blauwe vlek die dan direct weer verdwijnt.

*-*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-07 09:50

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

*knip*. lmgtfy linkjes zijn niet toegestaan.

Daar mee zal je een heel eind komen.
Maar wat bedoel je exact met slomer? Hoe heb je dit gemeten? Welke apps? etc etc.

[ Voor 23% gewijzigd door rens-br op 05-08-2016 13:57 ]

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Readdy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-07 22:35
Heb je hem al gereset? En dan bedoel ik een factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

DeFerox schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:40:
[...]
Ik heb zelf al gezocht naar bedrijven die mijn telefoon kunnen open schroeven maar zelf heb ik niks kunnen vinden. Waarschijnlijk kijk ik verkeerd, het gaat trouwens om een Nexus 5x die slomer is geworden nadat er water op is gevallen en er komt bij het booten net voor het Google logo een blauwe vlek die dan direct weer verdwijnt.
Telefoon + Reparatiebedrijf + plaats moet je toch een heel eind mee kunnen komen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFerox
Leeghoofd21 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:46:
[mbr]*knip*. lmgtfy linkjes zijn niet toegestaan.[/]

Daar mee zal je een heel eind komen.
Maar wat bedoel je exact met slomer? Hoe heb je dit gemeten? Welke apps? etc etc.
Ik merk zelf dat ik niet meer kan multitasken, als ik 2 apps open heb begint ie al moeite te krijgen door een volle seconde te nemen om de taskmanager te openen en een volle seconde neemt om naar die app te switchen. Mijn oude Nexus 5 is nog sneller. Ook merk ik dat ik met Antutu benchmark een score van 30000 krijg terwijl ik bij de meeste Nexus 5x zie dat ze richting de 50000 scoren.

*-*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFerox
rens-br schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:59:
[...]

Telefoon + Reparatiebedrijf + plaats moet je toch een heel eind mee kunnen komen of niet?
wauw, ik moet echt leren om verder dan mn neus te kijken, thx 8)7

Wil je voortaan de wijzigknop gebruiken om iets toe te voegen aan je post? Meerdere posten achter elkaar plaatsen is niet toegestaan.

[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 05-08-2016 14:07 ]

*-*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
DeFerox schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:01:
[...]

Ik merk zelf dat ik niet meer kan multitasken, als ik 2 apps open heb begint ie al moeite te krijgen door een volle seconde te nemen om de taskmanager te openen en een volle seconde neemt om naar die app te switchen. Mijn oude Nexus 5 is nog sneller. Ook merk ik dat ik met Antutu benchmark een score van 30000 krijg terwijl ik bij de meeste Nexus 5x zie dat ze richting de 50000 scoren.
Ik kan me er weinig bij voorstellen dat een telefoon langzamer wordt van waterschade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-07 09:50

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Meestal is het zo dat indien er vochtschade is , het toestel eigenlijk helemaal niets meer doet of bepaalde functies het niet meer doen.
Heb je nadat je water hebt laten vallen op je telefoon nog specifieke dingen gedaan?

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFerox
Readdy schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:55:
Heb je hem al gereset? En dan bedoel ik een factory reset.
Nee, dit nog niet. Ik ben namelijk niet thuis op het moment voor nog minimaal een week en heb apps waarvoor ik mijn nederlandse simkaart nodig heb om ze te activeren (nummergebonden apps). Aangezien ik hier nergens wifi kan krijgen (zit nu op data van mn buitenlandse simkaart) zie ik dat nu niet gebeuren.
Leeghoofd21 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:03:
Meestal is het zo dat indien er vochtschade is , het toestel eigenlijk helemaal niets meer doet of bepaalde functies het niet meer doen.
Heb je nadat je water hebt laten vallen op je telefoon nog specifieke dingen gedaan?
Nee, heb hem gelijk uitgezet en laten drogen.
Momus schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:03:
[...]

Ik kan me er weinig bij voorstellen dat een telefoon langzamer wordt van waterschade.
vond ik ook al vaag, maar het is echt merkbaar hoeveel langzamer hij is geworden.

[ Voor 41% gewijzigd door DeFerox op 05-08-2016 14:09 ]

*-*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

DeFerox schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:06:
[...]
Nee, heb hem gelijk uitgezet en laten drogen.
Hoelang heb je hem laten drogen? Advies is om dit minimaal 48 uur te doen.

Verder kan ik me ook niet voorstellen dat het traag worden iets te maken heeft met waterschade, dat is bij mij niet bekend.

[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 05-08-2016 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFerox
rens-br schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:10:
[...]

Hoelang heb je hem laten drogen? Advies is om dit minimaal 48 uur te doen.

Verder kan ik me ook niet voorstellen dat het traag worden iets te maken heeft met waterschade, dat is bij mij niet bekend.
Ik heb hem voor een dag laten drogen, wist niet dat het minimaal 48 uur was

*-*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Traagheid kan dat te maken hebben met de Buitenlandse telecom ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

DeFerox schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:10:
[...]
Ik heb hem voor een dag laten drogen, wist niet dat het minimaal 48 uur was
Ik zou gewoon het toestel even een factory reset geven, als je weer in Nederland bent. Waarschijnlijk zit er gewoon een vage app in de weg.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 05-08-2016 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef666
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-12-2024
48 uur in een bak rijst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Daar is het nu wat laat voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef666
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-12-2024
Momus schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:41:
[...]

Daar is het nu wat laat voor.
Zeker niet! Ik heb na een week (was op vakantie) nog eens een go-pro achtige in een bak met rijst gegooid, en die ging het echt weer doen 8)
Pagina: 1