Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

probleem bij Fritz!box en switch en access point

Pagina: 1
Acties:

• reinier68
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-11 20:12
Eerst even een beschrijving hoe de boel aangesloten zit:
Internet komt binnen op een Fritzbox 7360. Dan gaat er een kabeltje (5e) naar een netgear Prosafe GS116. vanuit hier gaat UTP het huis door.
Op de 1e en 2e verdieping heb ik een Accesspoint aangesloten van Silvercrest (SWV 300 B2 IAN:93826). Dat werkte sinds december 2015 prima tot een weekje of 2 geleden.

Plaatje

Mijn Internet is 300/300. Spontaan viel de download terug naar 7.8M. Dat is een beetje de limiet van 10Mb ethernet bedacht ik me. Al mij kabels doorgemeten met een Fluke DTX-1800 maar die zijn foutloos gebleken.
Wat opviel is dat als ik de kabel tussen de Fritz en de netgear er even uit had gehaald dan was het weer goed. eventjes dus.
Uit voorzorg de kabel vervangen, netgear vervangen..verhip..dat werkte toch niet.

Na veel geprobeerd te hebben bleek het probleem de access points te zijn, Als die geconnect zijn (1 is al voldoende) dan zakt de download naar 7.8M, maar vreemd genoeg de upload blijft netjes pieken rond 270M.

Nu heb ik de 2 access point op de 100Mb poorten van de Fritz gezet en nu blijft de download ook weer snel. Maar nu krijgen de apparaten die via de accesspoints willen connecten geen IP adres meer.

Iemand enig idee wat hier mis gaat bij de 100Mb poorten van de Fritz?
Wat is de mogelijke oorzaak dat er ineens een degradatie van download snelheid is in de originele setup?

ik heb speedtest.net gebruikt en uiteraard verschillende servers.
access point: http://www.lidl-service.c...d-WLAN-versterker&count=1

Netgear switch : http://www.routercenter.n...2jzR83TLO44BRAaAreq8P8HAQ

fritzbox: https://nl.avm.de/product...7360/technische-gegevens/

[ Voor 7% gewijzigd door reinier68 op 05-08-2016 11:42 . Reden: plaatje gemaakt ]

• reinier68
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-11 20:12
helaas niemand met een suggestie of oplossing.

Stukje extra informatie: De Netgear switch heeft er niets mee te maken. De fritz! is de veroorzakelr.
LAN4 wordt alleen gebruikt voor IP TV (Rekam/Trined), dus die doet eigenlijk niets met normale apparaten, laat staan een access point.

LAN3 zou het moeten kunnen maar weigert halsstarrig te communiceren. Als ik mijn laptop aansluit kan ik wel connecten al duurt het lang voordat ik een IP nummer krijg.

De accesspoints zijn beiden opnieuw opgezet en dan werken ze prima....behalve dat ik nooit een IP adres krijg van de Fritz!. verbouw ik een router naar access point werkt het wel.

Zet ik beide access points op een andere router, dan werken ze ook. Die zijn dus ook in orde.

Conclusie: Fritz! moet eens kijken naar de firmware 6.30, sinds die er op zit doen de access points het niet. FW 6.30 is de hoogste die op de 7360 is voorzien icm Rekam/Trined).

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:33
Persoonlijk zou is die el cheapo silvercrest's eerder verdenken dan een Fritzbox.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.