Op zoek naar het mooiste Z170 moederbord

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 21:12

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Topicstarter
Beste iedereen,

Ik heb een nogal interessant (luxe)probleem op het moment.

Ik wil binnenkort een nieuwe PC bouwen en ik vond het leuk om de oude casemod van Hukkel80 te gaan gebruiken als basis.

Er komen sowieso een i7 6700k in, een Samsung 950 Pro NVME en een nieuwe Titan X (de pascal versie).

De boel zal met een custom loop gekoeld gaan worden met PETG tubing en uiteraard zal de themakleur van de PC oranje zijn.

Nou komt daar het probleem. Ik had het idee om daar een moederbord voor te zoeken dat goed in dat kleurenschema past maar dat blijkt erg lastig. Plankjes met oranje accenten lijken verrot zeldzaam!

Het bord moet van ATX of eATX formaat zijn en een Z170 chipset hebben. Het liefste zou ik voor een nieuw bord onder de 200,- blijven. Een klein beetje meer mag maar dan moet het het ook echt waard zijn. Qua merk heb ik geen voorkeur.

Wat ik zelf al had gevonden was het volgende:
pricewatch: Gigabyte GA-Z170X-SOC FORCE
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/2000775682.png

Fantastisch mooi bord voor een dergelijke build maar veel en veel te duur. Ik ga helemaal geen 3x m2 ssd's draaien over 4 way SLI dus dat ding is zware overkill.

pricewatch: MSI Z170A SLI
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/2001068059.png

Mooi neutraal bord, goed geprijsd en de juiste features, maar eigenlijk iets te neutraal. Bovendien lijkt hij slecht te krijgen te zijn.

pricewatch: ASRock Fatal1ty Z170 Gaming K4
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/2000645414.jpeg

Ben er niet helemaal uit wat voor kleur dit bord nou heeft maar het lijkt wel ok te zijn. Hij is goed geprijsd maar ik ben niet zeker of dit nou een kwalitatief goed keuze is...

Heeft iemand ideeen voor een bord wat in de gezette kleurstelling past?

Zie ik iets over het hoofd?

Alvast bedankt!

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Je kan ook eventueel voor een vrij neutraal Asus moederbord gaan met Aura verlichting, deze kan je dan zelf instellen op een oranje kleur. Asus heeft net 2 weken geleden het volgende bordje gereleased: pricewatch: Asus Z170 PRO GAMING/AURA

Kwalitatief gezien een erg mooi bordje met alles er op en eraan, van m.2 pciex4 slot tot supremeFX audio chip etc. Helaas heb ik nog geen ervaringen met Asrock bordjes al ziet het Asrock fatal1ty bordje dat je hierboven linked er wel strak uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 21:12

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Topicstarter
stin00 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:20:
Je kan ook eventueel voor een vrij neutraal Asus moederbord gaan met Aura verlichting, deze kan je dan zelf instellen op een oranje kleur. Asus heeft net 2 weken geleden het volgende bordje gereleased: pricewatch: Asus Z170 PRO GAMING/AURA

Kwalitatief gezien een erg mooi bordje met alles er op en eraan, van m.2 pciex4 slot tot supremeFX audio chip etc. Helaas heb ik nog geen ervaringen met Asrock bordjes al ziet het Asrock fatal1ty bordje dat je hierboven linked er wel strak uit :)
Bedankt voor je antwoord!

Led verlichting had ik inderdaad al overwogen maar dit modelletje had ik even gemist. Die gaat zeker op de lijst met kanshebbers! :)

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:43
Ik weet niet precies hoe de kleur van dit bord is: pricewatch: ASRock Z170 Extreme6+, maar hij ziet er classy uit :). En voorzien van vele features, net onder de 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
Als je niet bang bent om de handen uit de mouwen te steken, je zou ook een paar heatsinks kunnen spuitverven. Dan bedoel ik vooral de wat minder functionele heatsinks zoals die van de chipset, want zo'n laagje verf kan er wel voor zorgen dat de heatsink minder goed koelt (beter die van de VRM's zo laten dus, dus het moederbord moet al wel wat in het thema passen).

Dit is een voorbeeld: YouTube: How To Paint Your PC Parts - Linus Plasti Dip Method

De insteekslots kun je niet anders kleuren, dus die zijn dan wel best zwart.

Idem voor je grafische kaart eigenlijk, daar zijn er ook niet zoveel van met oranje accenten, behalve bij Gigabyte weer, blijkbaar.