Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 19:57
Ik zoek een?
CPU/SSD advies, ik specificeer zo wel hoe en wat.

Wat is je budget?
Zo laag mogelijk. We gaan vol voor V&A maar hou even €100,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Alles wat in een pricewatch: ASRock B75 Pro3-M past! Dus socket 1155.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Nu het uiteindelijke verhaal.
Ik draai thuis een server. Ik heb hem toen samengesteld maar paar simpele eisen maar intussen is de eisen pakket wat groter geworden en loop ik tegen performance problemen aan.
De server draait nu:
- 2x COD4x server V1.8
- 2x GSManager voor de COD servers.
- TS3 server
- Apache server voor 1 website op Wordpress. Deze wordt ook gebruikt voor downloads vanuit CoD.
- MySQL server voor Wordpress, GSmanager (2x), Kodi
- FTP Server
- Serviio Server
- En soms een Cod4x server met Rotu-R mod.
- Vast in de toekomst nog wel iets.

Ja ik weet draai Kodi en Serviio heeft te maken met de Smart TV.

Mijn huidige (Frankenstein) systeem is:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1610 Boxed€ 52,01€ 52,01
1ASRock B75 Pro3-M€ 0,-€ 0,-
1Corsair CMV8GX3M1A1333C9€ 34,-€ 34,-
1Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Samsung SpinPoint T166 HD501LJ, 500GB€ 0,-€ 0,-
1WD Caviar WD1600JD, 160GB€ 0,-€ 0,-
1WD Green WD20EARX, 2TB€ 102,85€ 102,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 188,86

Nu wil je het niet geloven maar alles draait op de WD 160GB :|
Nu merken we bij CoD4 als iemand aanlogt of als we de MOD draaien de server soms te zwaar heeft. Dus mijn vraag is heeft iemand nog optimalisatie tips? Zelf zat ik aan misschien zwaardere CPU of een SSD om vanaf te draaien. Maar omdat de server 24h per dag draait, kan er niet zomaar een heethoofd in of een SSD die snel begeeft.
edit: Dit is dus niet ik zoek dit of dat component. Ik wil graag meningen over de huidige service en performance. Liefst met eigen ervaringen. De server draait 95% van de tijd prima maar we hebben gewoon paar performance hikken.

By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:01
Ik zou beginnen met een het monitoren van je server, wat gebeurt er precies wanneer je server het zwaar heeft.

Schiet je CPU omhoog, wordt er teveel van je HDD gevraagd?

HDD vervangen voor een SSD lijkt mij een goed startpunt, SSD kun je ook later meenemen mocht je ooit een andere server bouwen, winst = snelheid en minder warmte (geen bewegende onderdelen).

[ Voor 10% gewijzigd door rafler op 05-08-2016 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
rafler schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:46:
Ik zou beginnen met een het monitoren van je server, wat gebeurt er precies wanneer je server het zwaar heeft.

Schiet je CPU omhoog, wordt er teveel van je HDD gevraagd?

HDD vervangen voor een SSD lijkt mij een goed startpunt, SSD kun je ook later meenemen mocht je ooit een andere server bouwen, winst = snelheid en minder warmte (geen bewegende onderdelen).
Dit dus, gewoon even monitoren. Ik denk dat de HDD sowieso een bottleneck is, zeker als snel overal stukken data opgevraagd moet worden (iops). Gauw upgraden naar een SSD (klonen). Je hóeft echt niet bang te zijn dat die het snel begeeft. Genoeg consumenten SSD's die vrolijk >500TB aan schrijfacties overleven, waar je met dit servertje vast niet zo snel op zal komen.

Ik vind het wel wat vreemd dat je deze vraag stelt: zo veel draaien wat wel even wat voeten in aarde heeft om op te zetten, maar niet snappen wat CPU en schijf activiteit inhouden voor de performance. Maar nogmaals, meten is weten.

[ Voor 12% gewijzigd door ToFast op 05-08-2016 10:55 ]