Macbook aangeboden ter reparatie & gesloopt!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-10 12:48
Ik heb afgelopen week mijn Macbook pro 15 inch retina (het model van 2500 euro) bij de MediaMarkt terug gebracht. Er was backlight bleeding te zien links onderin de hoek.

Dit moet natuurlijk niet kunnen, en heb 'm dan ook ingeleverd met de gedachten dat ze het gingen repareren en dat het dan opgelost was. Ik had hier van tevoren al een naar gevoel bij, voor de zekerheid heb ik foto's gemaakt met mijn spiegelreflex.

Nu krijg ik net een email van de MediaMarkt. Het reparatievoorstel is 868,- euro. Het was goed dat ik zat want ik schrok mezelf rot! Dit wordt echter niet vergoed omdat het volgens hun gaat om een 'drukschade'. Verderop in het reparatievoorstel waren enkele foto's toegevoegd:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/gh6kf3g84q0ey.png

Er vallen mij direct een aantal zaken op:

- De vingerafdrukken

Ik heb mijn macbook helemaal schoon gemaakt, en vervolgens foto's genomen van het toestel. Hierbij is er absoluut geen vingerafdruk te zien op die plek.

- Verbogen

Het is goed te zien dat de macbook verbogen is en schade heeft. Op mijn foto's is te zien dat dit absoluut niet het geval was toen ik de macbook inleverde.

De vraag:

Wat moet ik hier nu mee doen? Er kunnen in mijn ogen twee oorzaken zijn:

1: De macbook is per ongeluk verwisselt met een ander
2: De macbook is moedwillig stuk gemaakt en bieden mij vervolgens een "reparatievoorstel".

* Ik heb de keuze om het apparaat te laten repareren voor 868 euro. Dit ga ik natuurlijk niet doen.
* Ik heb de keuze het apparaat terug te laten komen In dit geval zit ik met een macbook die duidelijk schade heeft, welke ik niet heb veroorzaakt.
* Ik heb de keuze om het apparaat te laten vernietigen. :z

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10 08:04
1: De macbook is per ongeluk verwisselt met een ander
2: De macbook is moedwillig per ongeluk door iemand stuk gemaakt en bieden mij vervolgens een "reparatievoorstel".
;)

Anyhow, wat zei de Mediamarkt hierover toen je de foto's liet zien? Wat staat er bij het reparatieformulier aangegeven als beschadegingen?

[ Voor 4% gewijzigd door Misha op 05-08-2016 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Misha schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:10:
[...]

;)

Anyhow, wat zei de Mediamarkt hierover toen je de foto's liet zien? Wat staat er bij het reparatieformulier aangegeven als beschadegingen?
MediaMarkt net gebeld, de foto's moet ik er achteraan mailen en ze gaan er zelf ook achteraan met de verzending.

Op het reparatieforumuier staat:

Omschrijving reparatie:
Display vervangen. Huisdeel (-delen) herstellen / vervangen. Afregelen, testen en controleren. Apparaat heeft externe schade.

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Bij het inname formulier moet als het goed is ook de staat van het toestel staan. Als ze daarop aangeven dat het toestel bij inname geen schade had is het een duidelijke zaak. In dat geval hebben zij de bewijslast dat de schade er al op zat.

Wij hebben een vergelijkbare zaak gehad met de reparatie van een televisie welke een breuk in de bezel had. Uiteindelijk is het goedgekomen, maar het was wel een hoop gezeik.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:58
Schopje naar SF :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-10 10:47
Kimberly schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:27:
[...]

MediaMarkt net gebeld, de foto's moet ik er achteraan mailen en ze gaan er zelf ook achteraan met de verzending.

[...]
Je opent een topic voordat je uberhaubt je verhaal hebt gedaan bij de verkoper :? Wat wil je hier bereiken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:29
Bij inname van de Macbook heeft de medewerker als het goed is opgeschreven of er beschadigingen en dergelijke zijn, van mijn tablet maakte ze zelfs foto's met een webcam (maar dat is alweer een tijdje geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royenroy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-10 07:39
Als het goed is staat ook op het afhaalformulier dat je gekregen hebt bij het inleveren de beschreven uiterlijke staat, en soms ook nog de foto's. Als op deze foto's en in deze beschrijving de schade niet omschreven is of te zien is sta je vrij sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-10 13:52
Kimberly schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:27:
[...]

Op het reparatieforumuier staat:

Omschrijving reparatie:
Display vervangen. Huisdeel (-delen) herstellen / vervangen. Afregelen, testen en controleren. Apparaat heeft externe schade.
Dus er is externe schade geconstateerd.. is dit te zien op je eigen foto's? is dit besproken bij het inleveren? Heb jij hier een krabbel onder gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Ik zal vanavond even kijken op het formulier, hier staat alleen op dat er een probleem is met het backlight bleeding, hij heeft ook foto's gemaakt met een webcam van de macbook.

Ter controle even kijken vanavond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:05

GforceNL

Out of memory....

Mediamarkt maakt foto's van de producten die ze innemen, juist om dit soort discussies te voorkomen. Zoals hierboven gezegd is het verstandig om eerst even met mediamarkt in discussie te gaan.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
GforceNL schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 17:06:
Mediamarkt maakt foto's van de producten die ze innemen, juist om dit soort discussies te voorkomen. Zoals hierboven gezegd is het verstandig om eerst even met mediamarkt in discussie te gaan.
MediaMarkt heeft inderdaad enkele foto's genomen, maar dit is met een webcam en de foto's die ik heb meegekregen op het formulier laten deze plek niet zien.

Er staat bij omschrijving staat:
Bekrast, vingerafdrukken.

Geen van beide waren aanwezig, ik ben laten we zeggen... Nogal zuinig op spulletjes :)

edit:
De schade die ik te zien krijg van het "reparatiecentrum" zijn in vedergeval niet beschreven. Dit kan ook niet omdat dit er nog niet was tijdens het inleveren van de macbook.

[ Voor 13% gewijzigd door Kimberly op 05-08-2016 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:43

Detmer

Professioneel prutser

Kimberly schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 22:29:
[...]

edit:
De schade die ik te zien krijg van het "reparatiecentrum" zijn in vedergeval niet beschreven. Dit kan ook niet omdat dit er nog niet was tijdens het inleveren van de macbook.
Dan zou ik ze even contacteren om te vragen hoe of wat :) . Als ze moeilijk doen kun je aangeven dat er op het formulier niets vermeld staat over de schade en dat deze ook niet aanwezig was. Je hebt toevallig niet de gemaakte foto's van voor het opsturen gekregen van ze?

[ Voor 12% gewijzigd door Detmer op 05-08-2016 23:09 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Detmer schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 22:40:
[...]

Dan zou ik ze even contacteren om te vragen hoe of wat :) . Als ze moeilijk doen kun je aangeven dat er op het formulier niets vermeld staat over de schade en dat deze ook niet aanwezig zijn. Je hebt toevallig niet de gemaakte foto's van voor het opsturen gekregen van ze?
Ik heb de gemaakte foto's gekregen op een a4'tje. Maar de kwaliteit is zeer slecht, en dit specifieke deel van de laptop staat er niet op.

Dit is de beste foto die ik heb gemaakt, helaas net geen foto zoals hun die gemaakt hebben. Ik vraag me af of het op deze foto duidelijk is?

edit;
Onduidelijke foto

[ Voor 6% gewijzigd door Kimberly op 05-08-2016 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:53

3DDude

I void warranty's

Ik denk dat ze die gewoon op de stapel hebben liggen.

Lijkt me een heel sterk verhaal dat als jij daarvoor met je spiegelreflix heel andere foto's hebt zonder schade dat die nu opeens ontstaan is.

Als je hem terug krijgt doe sowieso eerst een serienummer check zou ik zeggen ?:)

Verder kan je zeggen dat je niet akkoord gaat met hun voorstel ?

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Op die foto lijkt de schade weldegelijk al aanwezig te zijn. Niet overduidelijk, maar het lijkt er wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Oyster schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 23:10:
Op die foto lijkt de schade weldegelijk al aanwezig te zijn. Niet overduidelijk, maar het lijkt er wel op.
Ik zie op de foto duidelijk een andere " lijn" dan op de foto die ik van het reparatiecentrum heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:34

d0s

sssst

Kimberly schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 23:04:
[...]

Ik heb de gemaakte foto's gekregen op een a4'tje. Maar de kwaliteit is zeer slecht, en dit specifieke deel van de laptop staat er niet op.

Dit is de beste foto die ik heb gemaakt, helaas net geen foto zoals hun die gemaakt hebben. Ik vraag me af of het op deze foto duidelijk is?

[afbeelding]
Is links je eigen foto voorinlevering? Daar is toch de schade zichtbaar? Je kan de hoek niet om kijken, maar de lijn daar loopt zeker niet meer recht.

[ Voor 6% gewijzigd door d0s op 05-08-2016 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Kimberly schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 23:16:
[...]

Ik zie op de foto duidelijk een andere " lijn" dan op de foto die ik van het reparatiecentrum heb gekregen.
Ik niet en de schade lijkt ook alleen maar indirect af te leiden. Van de plek waar de schade het grootste is heeft de MM geen beeld gemaakt. Wel van het stuk scherm aan de andere kant van de hoek boven de voedingsconnector. En ook aan die kant zit er een buiging die daar niet hoort. Zojuist gecheckt op mijn eigen MB. Eerst dacht ik dat de schermen bij het scharnier altijd een beetje bol lopen, maar dat is niet zo. Als er al een bolling in het scherm zit dan is dit over de complete lengte en het meeste zichtbaar aan de voorzijde. Deze sluit iets dichter op de behuizing aan dan aan de achterzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Op de linker foto zie ik al dat er wel schade was, het is gewoon te zien aan de spleet tussen behuizing en scherm. Een andere foto van de zijkant moet uitsluitsel geven, want wat ik nu zie zal MM nooit accepteren.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Met die foto kan ik het me voorstellen, ik heb hier rondgevraagd en het is geen duidelijke foto.

Precies van die hoek geen duidelijke foto gemaakt.. Dus ik heb geen bewijs, MediaMarkt heeft dit niet genoemd, hier iets mee te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik heb ooit een krasvrije laptop voor garantie (die ze ook weigerden!) gebracht, en het standaard formulier had de melding dat er gebruiksschade is. Garantie claimen zonder die melding mocht niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Kimberly schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 23:31:
Met die foto kan ik het me voorstellen, ik heb hier rondgevraagd en het is geen duidelijke foto.

Precies van die hoek geen duidelijke foto gemaakt.. Dus ik heb geen bewijs, MediaMarkt heeft dit niet genoemd, hier iets mee te doen?
De foto is niet overduidelijk, maar duidelijk genoeg om aan te nemen dat daar weldegelijk een kromming is die daar niet hoort. MBP's worden immers met een behoorlijk hoge nauwkeurigheid geproduceerd.

In je topicstarter zeg je dat de schade op jouw foto's absoluut niet te zien is. Waar zijn die foto's dan?
Xander schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 23:44:
[...]

Je bedoelt een lage tolerantie denk ik. ;)
Zo dan, heftige brainlockup. 🙈 Moest echt even 2x kijken. Ik wilde hoge nauwkeurigheid uitdrukken, maar dat ging aardig de mist in. 😆

[ Voor 20% gewijzigd door Oyster op 05-08-2016 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Oyster schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 23:39:
[...]

De foto is niet overduidelijk, maar duidelijk genoeg om aan te nemen dat daar weldegelijk een kromming is die daar niet hoort. MBP's worden immers met een behoorlijk hoge tolerantie geproduceerd.

In je topicstarter zeg je dat de schade op jouw foto's absoluut niet te zien is. Waar zijn die foto's dan?
Die foto's stonden er net nog op, maar gezien de kwaliteit en de vreemde lijn en hoek lijkt het probleem ook op die foto zichtbaar.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:14
Oyster schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 23:39:
[...]

De foto is niet overduidelijk, maar duidelijk genoeg om aan te nemen dat daar weldegelijk een kromming is die daar niet hoort. MBP's worden immers met een behoorlijk hoge tolerantie geproduceerd.
Je bedoelt een lage tolerantie denk ik. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euro88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 11:52
Op de foto van TS is de schade mijn inziens duidelijk zichtbaar: behuizing beeldscherm stuit niet regelmatig aan op de achterzijde (kier). Bij mijn MacBook is de kier over de gehele lengte gelijk, zit dus geen kromming in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Waarom zijn de foto's weer weggehaald??

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:35

Croga

The Unreasonable Man

Chntl321 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 08:22:
Waarom zijn de foto's weer weggehaald??
Omdat ze het verhaal van TS tegenspreken....

Persoonlijk vindt ik de foto van TS zelf ook sterk neigen naar "de schade was er al". Boven de voedingsaansluiting is een duidelijke bolling in het scherm te zien en ook "om het hoekje" is een hint naar de schade die MM toont.
Daarnaast is dit het soort schade wat zou kunnen leiden tot het defect wat TS meldt. Het is precies op het punt waar de backlight links onderin zit.

Alles bij elkaar vindt ik het, met de informatie die we hier hebben, sterk aannemelijk dat MediaMarkt gewoon een juiste diagnose heeft gesteld (of heeft laten stellen door hun reparateur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjuh88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-10 13:12
Als ik dit topic zo door lees en kijk naar de vergelijk van de foto's, is op beide foto's toch echt schade te zien ondanks dat de foto's onduidelijk zijn.

Ik vind het niet gek dat je hierdoor in die hoek backlight bleeding hebt. Display is gebogen en aangezien het display al erg gevoelig is komt dit dus snel zo naar voren.

Terecht dat hier een prijsopgave wordt gedaan voor een nieuw display.
Wel vreemd dat dit bij de inname niet gecontroleerd is.

Tevens vraag ik mij af waarom de Macbook bij de MediaMarkt is ingeleverd en niet gewoon bij een AASP of PSP van Apple. Reparatie via de MediaMarkt duurt lang en gaat weer via een 2e partij (wel een AASP (Zes Goes)). Je kunt hem beter zelf naar een AASP of PSP brengen/opsturen(verzekerd).

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-10 07:58
Hoe is dit verhaal eigenlijk afgelopen, ben nu toch wel benieuwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:29
Aangezien TS al niet meer heeft gereageerd sinds 5 augustus, is het dispuut nog niet opgelost of beslecht in het nadeel van TS.
Pagina: 1