Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Mijn vraag

Kent er iemand een goede programma om bestanden terug te halen van de interne geheugen van mijn telefoon.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ik heb een Note 4 met nieuwste android en updates

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb zelf al Dr Fone van Wondershare gebruikt, maar bij het eind stond er dat het mislukt was omdat de tel niet geroot is. Geen idee hoe ik dit doe en is het ook mogelijk dit zonder rooten te doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
om wat voor bestanden gaat het, hoe lang geleden zijn ze verwijderd? is de telefoon na het verwijderen nog actief gebruikt?

Als het al een tijdje terug is en je telefoon is verder nog gewoon gebruikt, dan wordt het steeds lastiger aangezien de locaties van de bestanden die je zoekt waarschijnlijk zijn overschreven.

wat het ook moeilijker maakt is dat de meeste recovery software van usb mass storage uitgaat, volgens mij heeft de note4 dat niet (alleen PPT en MTP)

Over rooten moet genoeg te vinden zijn, maar als je dat in dit stadium nog moet doen, dan loop je natuurlijk steeds meer risico dat de bestanden die je zoekt worden overschreven.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Het gaat om foto's van een paar maanden geleden. Veel apps vragen idd om storage device maar volgens mij kan dat niet? Mij is het niet gelukt.

Kans is klein maar ik wil het toch proberen. Je weet maar nooit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
het gaat er niet om wanneer de foto's zijn gemaakt, maar wanneer ze zijn verwijderd...

in jip en janneke taal, als je je storage als een ladenkast ziet en je verwijderd een bestand wordt niet het laatje leeggegooid, maar op het labeltje van het laatje staat dat ie wel leeg is.
Als je vervolgens weer een bestand op wilt slaan wordt er gekeken naar de laatjes met lege labels, mocht er toevallig nog een verwijderde foto in je laatje zitten, wordt ie op dat moment echt overschreven.

Als je een beetje kans op succes wilt hebben moet je je toestel dus uitzetten en niet meer gebruiken, alleen aanzetten voor recovery pogingen. Heb je in die paar maanden heb je het toestel gewoon gebruikt? (foto's maken, apps installeren, uberhaubt aan gehad) dan is de kans nu erg klein dat je foto's nog beschikbaar zijn, er vinden continue schrijf acties van cache, logs plaats op willekeurige plekken van je opslag.
Een andere indicatie is, hoe vol is je opslag op dit moment, als je bv 1 GB vrij hebt, terwijl je 3 GB aan foto's had verwijderd, dan heb je in het meeste gunstige geval nog 1 GB aan verwijderde data, als daar dan complete files uit komen mag jezelf gelukkig prijzen en zou ik ook een paar loten kopen, want dat zitten de kansen erg mee met je.

-edit
oja, je kan niet zomaar mass storage forceren, wellicht dat de app die je hebt getest dat met root wel kan, maar dat zou je dan uit moeten zoeken, ik ken die app niet

[ Voor 6% gewijzigd door Prulleman op 05-08-2016 12:04 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 866881

*knip*. Spam.

[ Voor 104% gewijzigd door rens-br op 09-01-2017 11:20 ]

Dit topic is gesloten.