Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-09 08:40
Goedemorgen,

Ik heb 2 relais gekocht. Dit zijn de volgende relais:
https://www.hobbyelectron...lais-module-2-kanaals-5v/
Die zijn natuurlijk te programmeren en dat zou waarschijnlijk ook wel lukken, maar ik zou in dit geval graag Domoticz gebruiken, zodat ze ook kunnen worden gebruitin het Domotica netwerk.

Ik heb een RPi 3 en ik heb 2 de volgende relais:
https://www.hobbyelectron...lais-module-2-kanaals-5v/

Ik heb op google gezocht, maar daar vond ik alleen iets over het programmeren zodat de relais zouden werken, maar ik wil het eigenlijk gewoon in Domoticz werkend krijgen. Is dit mogelijk?

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Beste antwoord (via Jantje2000 op 05-08-2016 09:56)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:10

[ Voor 41% gewijzigd door frickY op 05-08-2016 08:30 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:10

[ Voor 41% gewijzigd door frickY op 05-08-2016 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
Dankjewel frickY. Ik denk dat ik hiermee heel wat verder kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 11:09
Aan de relais hoef je niets te programmeren. Je hebt alleen 5V, GND, en 1 GPIO nodig. Vervolgens hoef je alleen maar de GPIO aan te sturen. Hier is heel veel over te vinden op internet. Elektrisch gezien is het niet anders dan een LED aansluiten. Vanuit bijvoorbeeld Python gezien is het ook niet anders.

Hoe er vervolgens vanuit Domoticz kan worden aangestuurd durf ik je niet te vertellen. Daar kan je vast op het domotiz forum heel veel over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
SuperKris schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:19:
Aan de relais hoef je niets te programmeren. Je hebt alleen 5V, GND, en 1 GPIO nodig. Vervolgens hoef je alleen maar de GPIO aan te sturen. Hier is heel veel over te vinden op internet. Elektrisch gezien is het niet anders dan een LED aansluiten. Vanuit bijvoorbeeld Python gezien is het ook niet anders.

Hoe er vervolgens vanuit Domoticz kan worden aangestuurd durf ik je niet te vertellen. Daar kan je vast op het domotiz forum heel veel over vinden.
Dat is dus het probleem. Gewoon programmeren zal waarschijnlijk wel lukken, maar ik wil het i.c.m. Domoticz doen.