Toon posts:

geluid op mijn laptop werkt soms niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
De laatste dagen is er iets heel vreemd aan de hand met mijn laptop. Soms valt het geluid gewoon volledig weg op mijn laptop. Het komt niet door mijn laptopboxen want met een koptelefoon, oortjes of externe boxen werkt het ook niet.

Het vreemde is dat het zichzelf na een tijdje weer oplost. Dan heb ik een paar uur weer perfect geluid op mijn laptop. Dan hoor ik de audio bij youtube-filmpjes, hoor ik de systeemgeluiden, hoor ik de facebook-meldingen, de series die ik online kijk, mijn skype... alles van geluid werkt dan plots wel weer.

Na een paar uur stopt het dan plots weer met werken. Ik open een nieuw filmpje en plots is er geen geluid meer, merk ik dat ik geen facebook-meldingsgeluidjes meer hoor enz.

Geen idee hoe het komt, maar soms valt mijn geluid dus volledig weg en soms komt het volledig terug.

Iemand die een idee heeft wat ik er aan kan doen? (ik ben wel een totale computernoob dus misschien zie ik iets heel basic niet dat ik mis doe?)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Hardware: ik heb een Sony Vaio: productnummer: SVE14A3V1EB
waar het volgens mij zeker niet aan ligt maar toch maar eens vermelden: ik heb logitech Z313 boxen en een hyperX koptelefoon die mn laptopgeluid ook niet laten horen.

Software: windows 8.1. Ik wilde al updaten naar windows 10, maar dit werkt blijkbaar niet op mijn laptop want na een hele dag updaten zegt hij dan beide keren dat ik het probeerde naar 10 te gaan dat het niet compatibel is en keert hij terug naar 8.1.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zoals ik al eerder zei weet ik niet veel van computers af, dus erg veel heb ik nog niet geprobeerd.
enkel de standaard probleemoplossing, pc af en aan leggen. internetpagina die ik wil beluisteren sluiten en weer openen, mijn koptelefoon proberen ipv mijn laptopboxen..
Ik keek al eens rond op het internet maar zag niet meteen een gelijkaardig probleem.