Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flippie Flink
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:14
Sinds twee dagen heb ik een nieuwe versterker en speakers. De versterker heb ik aangesloten op de tv via spdif. Dit werkt grotendeels van de tijd prima. Echter heb ik enkele nogal specifieke problemen met enkele series in de netflix app op de tv.

Zodra ik bijvoorbeeld "the americans" aanzet komt er een hard knetterend geluid uit de speakers. Er komt dan ook geen ander geluid meer uit de speakers. Het klinkt dus niet naast het normale geluid. Dit komt voor bij enkele series. Ik heb het bij de volgende series gemerkt: "pretty little liars" (eh, nee dit kijk ik niet zelf), Bloodlines, The Americans & Life. Echter doet bijvoorbeeld "Earth" of "Lord of the Rings" het prima. Ik heb dit alleen nog gemerkt bij de de netflix app via spdif. Zodra ik terugschakel naar de speakers van de tv blijft de knetter uit de speakers komen maar klinkt het normale geluid wel uit de tv-speakers. Pas zodra ik de versterker uitzet is het geluid weg.
Het geluid van tv uitzendingen (analoge tv) of van de ps3 (via de tv naar de versterker) klinkt normaal. Bij andere bronnen die zijn aangesloten op de versterker heb ik dit probleem nog niet gemerkt.

Het gaat om de volgende spullen:
Versterker: Onkyo 8150
TV: SONY KDL-50W755C (android)
Speakers: Q-acoustics 3050

Ik heb zelf eigenlijk nog geen idee waar het aan kan liggen en kan ook nog geen vergelijkbare problemen vinden op internet. Ik weet ook niet precies of ik het nu moet zoeken bij de versterker of de tv. Ik heb daarnaast geen tweede versterker staan met spdif ingang waar ik het mee kan testen. Zover ik weet kan het bij spdif geen brom zijn door verkeerd aarden bij spdif. Voor deze versterker gebruikte ik altijd de speakers in de tv zelf.

Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen?

Beste antwoord (via Flippie Flink op 05-08-2016 10:39)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Welke tracks hebben de series die zorgen voor een luid geknetter dan wel de series die het wel doen? Zo te zien heeft de Onkyo wel digitale inputs, maar niet de decoders voor bijvoorbeeld DTS en Dolby Digital. Als je die tracks dan naar de receiver stuurt kan je rare geluiden (al is dat veelal ruis) krijgen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Welke tracks hebben de series die zorgen voor een luid geknetter dan wel de series die het wel doen? Zo te zien heeft de Onkyo wel digitale inputs, maar niet de decoders voor bijvoorbeeld DTS en Dolby Digital. Als je die tracks dan naar de receiver stuurt kan je rare geluiden (al is dat veelal ruis) krijgen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luciferion
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 21:06
Om eerlijk te zijn denk ik eerder dat het probleem bij de tv zal liggen. Juist de tv's hebben vaak geen dts decoder aanwezig en zullen daardoor dit signaal niet normaal kunnen verwerken. Hetzelfde probleem heb ik namelijk op mijn eigen tv, die weigert DTS audio af te spelen. Alleen krijg ik in plaats van geknetter een melding dat het niet kan. Lord of the Rings/Planet Earth heeft dan ook geen 5.1 DTS track, maar simpelweg alleen een 2.0 audio track.
Misschien kun je bij de instellingen van de app aangeven dat alleen het 2.0 geluid afgespeeld moet worden, dan zou het geluid via de versterker ook moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flippie Flink
Ah dit klinkt als een enorme beginnersfout. In de app of de tv is niet zoveel aan te passen. De enige mogelijkheid is audio via de hoofdtelefoonuitgang. Ik betwijfel of ik hier genoegen mee ga nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Netflix kun je kiezen tussen stereo en vaak voor 5.1.
Had hier eenzelfde soort probleem met zowel een panasonic tv als een Sony tv over hdmi ARC.
Oplossing was film (op stereo) starten en dan in de tv van 'pcm' naar 'bit stream' te schakelen. Heel stom, maar bij iedere film dus omschakelen.
Het euvel leek te zitten in de netflix app op de smart tv, met de netflix app via blu-ray speler of Playstation3 geen probleem....

Misschien heb je hier wat aan (kan het helaas niet meer testen, heb Netflix stopgezet)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flippie Flink
Een update:
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:41:
Bij Netflix kun je kiezen tussen stereo en vaak voor 5.1.
Had hier eenzelfde soort probleem met zowel een panasonic tv als een Sony tv over hdmi ARC.
Oplossing was film (op stereo) starten en dan in de tv van 'pcm' naar 'bit stream' te schakelen. Heel stom, maar bij iedere film dus omschakelen.
Het euvel leek te zitten in de netflix app op de smart tv, met de netflix app via blu-ray speler of Playstation3 geen probleem....

Misschien heb je hier wat aan (kan het helaas niet meer testen, heb Netflix stopgezet)...
- Het overschakelen naar stereo-audio in de netflix-series met raar geluid heeft het effect dat er geen geluid meer doorkomt.

- In de tv is het alleen mogelijk om te schakelen bij de digitale audio-uitgang tussen:
Auto 1: Uitvoer van gecomprimeerde audio zonder aanpassingen
Auto 2: Uitvoer van gecomprimeerde audio voor multi-channel content zonder aanpassing
Pcm: Uitvoer altijd in PCM.

Geen van deze drie opties zorgt er echter voor dat het geluid werkt.

Voor nu maar even de optie gekozen om via de hoofdtelefoon/audio uit de versterker aan te sluiten. Bedankt voor de hulp in ieder geval!

[ Voor 97% gewijzigd door Flippie Flink op 06-08-2016 12:25 ]

Pagina: 1