Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RampageBiscuit
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-08-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Cherry mx switches (brown / red ) ik zoek deze switches ter vervanging van mijn huidige omdat er drinken overheen is gekomen.

Wat is je budget? Mijn budget ligt rond de 50 euro, dit is voor switches alleen en heb zelf het gereedschap ervoor. het type wat ik zoek heeft geen led.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Cherry mx switches die passen op een CM quickfire xt ( brown switch op t moment.)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gebruik het voornamelijk om te gamen FPS , MOBA MMO en te browsen op het web.
Eventueel zou een donor toetsenbord ook kunnen , graag jullie mening hierover.
Mijn excuses voor weinig informatie, dit is nog allemaal relatief nieuw voor mij en hoop door mijn vraag meer te leren of tips te krijgen over dit onderwerp.

Als er vragen zijn mag een DM of reactie hierop altijd , eventuele tips of tricks van andere gebruikers stel ik zeer op prijs.

Met vriendelijke groet,

Biscuit.

Rampage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LevKovacs
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-08 14:16
Ik weet het niet zeker, maar volgens heeft de CM Quickfire plate mounted switches... dit betekent dat je moet gaan solderen om deze te vervangen.

Losse switches zou je hier kunnen kopen. Dit wordt echter wel wat duurder dan 50 euro als je alle switches wilt vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-08 09:42
Ik zie eigenlijk niet in waarom je switches defect zouden zijn door nat te worden, tenzij je heel plakkerig drinken gemorst hebt. Elektrisch is zo'n switch niet meer dan een normaal open contact, als het contact weer droog is, is er toch niets aan de hand. Het is de microcontroller die defect zou kunnen zijn.

Heb je het toetsenbord goed gedroogd en meteen uitgetrokken toen je gemorst hebt?

En zoals Promilius aangeeft, als de Quickfire XT gebouwd is zoals de Quickfire Rapid, zul je moeten solderen om de switches te verwisselen, zie https://www.ifixit.com/Gu...+Switch+Replacement/32214.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RampageBiscuit
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-08-2024
Dankjewel Promilius en MacPoedel, en ja helaas heeft diegene die gemorst heeft het pas laat opgemerkt dat de E toest met name soms niet aanslaat en de shift toets stroef gaat.
Het gaat hier waarschijnlijk om cola wat gemorst is.

Nogmaals bedankt voor de tips en links gegeven door jullie beide, krijgen ook een duim omhoog van mij.

zal proberen op mijn eigen pagina hierop tweakers foto's neer te zetten van het proces.

Met vriendelijke groet ,

Biscuit.

Rampage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:33
Ik weet niet hoeveel tlc je hieraan wil doen.

Maar het kan best zijn dat een keer goed uitspoelen met demi-water en daarna ipa het al oplost (alleen ipa is misschien al genoeg). Waarschijnlijk is het puur stroperige bende die in de switch zit