Niet zoveel eisen ...... aankoop TV.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik zoek een?
40/42 inch TV.

Wat is je budget?
Max 400 euro, liefst minder.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Analoog TV kijken.
Ik kijk nooit films of series, wil wel muziek (concerten enz) streamen, bezit een Google ChromeCast
Smart versie hoeft dus niet echt.

Wat heb je zelf al gevonden?
http://www.conrad.be/ce/nl/product/1406587/

https://tweakers.net/pric...are/443593;477594;466460/

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zoek dus eigenlijk een vrij simpel budgetvriendelijk toestel, klank moet kunnen lopen via speakers stereoset.
Zijn er bepaalde dingen waar ik toch moet op letten, ik denk dan vooral m.b.t. de analoge aansluiting en klank.
Superbeeld zal ik dus zeker niet hebben, vandaar dat ik ook niet teveel wil spenderen.

[ Voor 20% gewijzigd door FeaR op 07-08-2016 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 14:02

Roytoch

Nietes

Vraag: je stereoset, loopt dat via een receiver (en met welke audio-ingangen, bijvoorbeeld optical audio)? Of is het een actieve ('computer'-) speakerset? In verband met de aansluitingen.

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
De klank van de TV moet via mijn PrimaLuna DiaLogue Two buizenversterker naar mijn Master speakers.
Op mijn oude TV ging dit via een scart to 2x cinch.
https://www.centralpoint....vlvp31120b10-num-3407757/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Nog eentje gevonden:
http://www.conrad.be/ce/n...m_campaign=feed&insert=8Y

Lijkt me op zich wel een interessante TV.
Iemand bekend met JVC televisies en/of meer specifiek met dit toestel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:48
Grappig, aan de ene kant een buizenversterker en Master speakers en vervolgens alles over een brakke SCART interface terug gooien . (zowel audio als beeld)
Analoog tv kijken is ook niet echt je van het op een 40/42Inch toestel is het verwacht ik al niet om aan te zien.
Je kan dan beter digitaal kijken, dan ondersteunen veel tv's ook nog dat het audio middels ARC naar een receiver gestuurd kan worden...

Eigenlijk voldoet elke TV wel als beeld niet belangrijk is en als je audio over tulp naar buiten knalt...

[ Voor 16% gewijzigd door GeeMoney op 05-08-2016 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-05 10:12

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik heb ook nog een vraag wie is de analoge tv aanbieder?

Via Ziggo is het namelijk ook makkelijk om digitaal zenders te ontvangen zonder extra kastje. Moet je nieuwe tv wel dvb-c ondersteunen!

https://www.ziggo.nl/klan...-tv/kijken-zonder-kastje/

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
GeeMoney schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:27:
Grappig, aan de ene kant een buizenversterker en Master speakers en vervolgens alles over een brakke SCART interface terug gooien . (zowel audio als beeld)
Analoog tv kijken is ook niet echt je van het op een 40/42Inch toestel is het verwacht ik al niet om aan te zien.
Je kan dan beter digitaal kijken, dan ondersteunen veel tv's ook nog dat het audio middels ARC naar een receiver gestuurd kan worden...
Eigenlijk voldoet elke TV wel als beeld niet belangrijk is en als je audio over tulp naar buiten knalt...
Muziek geniet hier inderdaad de voorkeur, TV kijken gebeurt maar sporadisch.
Concertje streamen gebeurt regelmatig.
Mijn oude Philips die nu aan vervanging toe is had niet zoveel mogelijkheden naar aansluiten op de PrimaLuna, daardoor zat hij middels een scart / 2x tulp touwtje verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Falcon schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:32:
Via Ziggo is het namelijk ook makkelijk om digitaal zenders te ontvangen zonder extra kastje. Moet je nieuwe tv wel dvb-c ondersteunen!
Geen ziggo hier in Belgendorp, de kabeldistributie gaat via Telenet, er is hier op analoog gebied geen andere mogelijkheid/keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:32
Falcon schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:32:

1 woord Ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik stelde geen vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Na deze:
Finesse schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:08:
Nog eentje gevonden:
http://www.conrad.be/ce/n...m_campaign=feed&insert=8Y
Lijkt me op zich wel een interessante TV.
Iemand bekend met JVC televisies en/of meer specifiek met dit toestel?
Misschien ook wel interessant:
http://www.2dehands.be/au...ie_kopie&utm_medium=email
Wat zou een realistische prijs zijn voor deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Deze dus. Nieuwprijs ca. €400,-
Ik vind die gevraagde bieden vanaf €300 wat straf. €250 lijkt mij een prima prijs.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Obelink schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 19:22:
Deze dus. Nieuwprijs ca. €400,-
Ik vind die gevraagde bieden vanaf €300 wat straf. €250 lijkt mij een prima prijs.
Ik heb mailcontact gehad met de aanbieder, bod gedaan van 250, geen akkoord .... hij bleef met minimum vraagprijs van 300€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huff002
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-05 08:53
Finesse schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 12:12:
[...]

Geen ziggo hier in Belgendorp, de kabeldistributie gaat via Telenet, er is hier op analoog gebied geen andere mogelijkheid/keuze.
Telenet bied dit ook aan => https://www2.telenet.be/n...at-is-tv-met-een-kaartje/
Voordelen => Veel betere beeldkwaliteit, meer zenders in het standaardpakket, mogelijkheid tot extra pakketten, geen extra abbonnementskost, tv-gids
Nadelen => Eenmalige aankoop van €69, geen 'rode knop', geen extra bekabeling nodig (werkt via de coax)

Ik gebruik dit op mijn 32" Sony tv en zie toch duidelijk een verschil in beeldkwaliteit.
Voor je budget van €400 ga je zeker een toestel vinden dat CI+ ondersteund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Erg interessante tip Huff002, bedankt.
Maar dan komt o.a. de JVC niet meer in aanmerking ...... nieuwe zoektocht starten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huff002
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-05 08:53
Op tvstore.be gefilterd op 40" en Telenet gecertifieerd krijg je

http://www.tvstore.be/cat...ice&dir=a&page=1&items=24

3 toestellen onder de €400 en met 391 reviews, je weet dus wat te lezen deze avond 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Huff002 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 20:34:
Op tvstore.be gefilterd op 40" en Telenet gecertifieerd krijg je
http://www.tvstore.be/cat...ice&dir=a&page=1&items=24
3 toestellen onder de €400 en met 391 reviews, je weet dus wat te lezen deze avond 8)
Na een avondje zoeken:
In pole position:
pricewatch: Sony Bravia KDL-40R550C Zwart
Wie kent hem of nog beter wie heeft hem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Die sony KDL 40R550C blijkt een "oud" model te zijn, iemand die weet welke de vervanger is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
pricewatch: Sony Bravia KDL-40RD450 Zwart Deze? Weliswaar geen smart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
'Kweetnie..... maar dat lijkt me geen "waardige" vervanger .... smart model gaan vervangen door niet smart alsook geen WiFi.
Smart maakt op zich voor mij weinig uit, heb Chromecast.

• Finesse
  • Niet online
Budget wat optrekken, kwestie van nog wat zonder TV te blijven en intussen goed sparen .....

Een leuke optie en een maatje groter, 43 inch:

http://www.plattetv.nl/in...s_NL&utm_term=LG+43UF640V

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Finesse schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 00:25:
Budget wat optrekken, kwestie van nog wat zonder TV te blijven en intussen goed sparen .....

Een leuke optie en een maatje groter, 43 inch:

http://www.plattetv.nl/in...s_NL&utm_term=LG+43UF640V
Dit is een van de slechtste toestellen die je kunt kopen en zou ik zeker links laten liggen:

Geen UHD
Dit toestel is in werkelijkheid geen UHD-televisie en kan dus niet correct UHD-materiaal weergeven. Sterker nog, ook het weergeven van FHD-content zal hieronder lijden aangezien het de kleurreproductie niet ten goede komt.

Artikel van HDTVTest.co.uk over deze pixelstructuur

50 Hertz
Er zit maar een 50Hz paneel in het toestel. Hierdoor heb je een lage bewegingsresolutie waardoor scherpte tijdens bewegingen verloren gaat. Zeker als je kiest voor een UHD-televisie voor de resolutie, is dit gewoon geen goede combinatie - daar alle scherpte verloren gaat bij elke beweging die getoond wordt. Zodanig veel, dat de bewegingsresolutie bij een 50Hz UHD LCD-televisie tijdens bewegingen lager zal zijn dan dat van een goede 100Hz FHD LCD-televisie.

Dimens in 'nieuws: GfK: verkoop uhdtv's in Nederland is bijna verviervoudigd ...

IPS
Het toestel komt met een IPS-paneel. Nu is IPS op zichzelf geen slechte techniek, echter valt het contrast in televisies met IPS-panelen echt ontzettend tegen. Het contrast wordt gezien als het belangrijkste eigenschap voor een goede beeldkwaliteit. Een toestel kan een hoge resolutie hebben, perfecte kleurweergave en een uitstekende beelduniformiteit, een laag contrast zal het beeld direct minder indrukwekkend maken. En aangezien het toestel qua resolutie en kleurweergave dus ook niet goed presteert, is het inleveren van contrast heel erg zonde.

Dit geldt overigens voor de gehele series 6-lijn UHD-televisies van LG.

• Finesse
  • Niet online
Dimens schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:13:
[...]
Dit is een van de slechtste toestellen die je kunt kopen en zou ik zeker links laten liggen:
(http://www.plattetv.nl/in...s_NL&utm_term=LG+43UF640V)
Oeps, had deze geselecteerd als geschikt voor mijn doeleinden, niet dus ......
Nu weet ik het even niet meer tenzij jullie hier met alternatieven komen ...

Mijn wensen .....
Zo goed / mooi mogelijk beeld (bij gebruik TV kijken met een kaartje van Telenet).
Compatibel met zo'n kaartje.
Voldoende aansluiting mogelijkheden audio.
Eventueel mogelijkheid opname via externe schijf.

Ik val misschien in herhaling maar kweethetnietmeer. :N 7(8)7

Voor wat betreft wifi, bluetooth, enz .... door gebrek aan kennis van al die digi toestanden kan ik niet inschatten of die mogelijkheden nuttig voor me kunnen zijn.

• Dimens
Finesse schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:04:
[...]

Oeps, had deze geselecteerd als geschikt voor mijn doeleinden, niet dus ......
Nu weet ik het even niet meer tenzij jullie hier met alternatieven komen ...

Mijn wensen .....
Zo goed / mooi mogelijk beeld (bij gebruik TV kijken met een kaartje van Telenet).
Compatibel met zo'n kaartje.
Voldoende aansluiting mogelijkheden audio.
Eventueel mogelijkheid opname via externe schijf.

Ik val misschien in herhaling maar kweethetnietmeer. :N 7(8)7

Voor wat betreft wifi, bluetooth, enz .... door gebrek aan kennis van al die digi toestanden kan ik niet inschatten of die mogelijkheden nuttig voor me kunnen zijn.
Aan iets dergelijks als een pricewatch: Samsung UE40J6200AW Zwart, pricewatch: Panasonic Viera TX-40DS630 Zilver of pricewatch: Sony Bravia KDL-43W755C Zwart heb je meer dan de eerder genoemde LG.

• Finesse
  • Niet online
[...]

Geen UHD
Dit toestel is in werkelijkheid geen UHD-televisie en kan dus niet correct UHD-materiaal weergeven. Sterker nog, ook het weergeven van FHD-content zal hieronder lijden aangezien het de kleurreproductie niet ten goede komt.

50 Hertz
Er zit maar een 50Hz paneel in het toestel. Hierdoor heb je een lage bewegingsresolutie waardoor scherpte tijdens bewegingen verloren gaat. Zeker als je kiest voor een UHD-televisie voor de resolutie, is dit gewoon geen goede combinatie - daar alle scherpte verloren gaat bij elke beweging die getoond wordt. Zodanig veel, dat de bewegingsresolutie bij een 50Hz UHD LCD-televisie tijdens bewegingen lager zal zijn dan dat van een goede 100Hz FHD LCD-televisie.

Dimens in 'nieuws: GfK: verkoop uhdtv's in Nederland is bijna verviervoudigd ...

IPS
Het toestel komt met een IPS-paneel. Nu is IPS op zichzelf geen slechte techniek, echter valt het contrast in televisies met IPS-panelen echt ontzettend tegen. Het contrast wordt gezien als het belangrijkste eigenschap voor een goede beeldkwaliteit. Een toestel kan een hoge resolutie hebben, perfecte kleurweergave en een uitstekende beelduniformiteit, een laag contrast zal het beeld direct minder indrukwekkend maken. En aangezien het toestel qua resolutie en kleurweergave dus ook niet goed presteert, is het inleveren van contrast heel erg zonde.

Voor wat betreft opgegeven Hertz waarden:
Bij de LG-43uf640v zie ik:
Refresh rate = 50Hz
Geoptimaliseerde refresh rate = 900Hz
Jij neemt dus blijkbaar de refresh rate waarde als uitgangspunt, ik kijk ook naar de geoptimaliseerde ...... welke hier belangrijk is ......???
Ben jij een "vak"man of zijn het ervaringen die je hier deelt?
Je hebt blijkbaar niet zo'n hoge pet op m.b.t. LG.

[ Voor 72% gewijzigd door Finesse op 12-08-2016 12:34 ]

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-04 13:27
Finesse schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 22:26:
Refresh rate = 50Hz
Jij neemt dus blijkbaar de refresh rate waarde als uitgangspunt, ik kijk ook naar de geoptimaliseerde ...... welke hier belangrijk is ......???
Naar die geoptimaliseerde refresh rates van honderden Hz moet je niet kijken. Het is als marketing bedoeld voor digibeten; "hoger is altijd beter" 8)7

• Finesse
  • Niet online
Wanneer ik de Sony KDL-43W775C er bijvoorbeeld uithaal lees ik ook wel wat negatieve punten .....En is ook 50Hz net zoals bij de LG-43uf640v
https://www.tvstore.be/pr...562/sony-kdl-43w755c.html
Lijkt me toch ook niet zo'n goed alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Finesse schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 22:26:
[...]

Refresh rate = 50Hz
Geoptimaliseerde refresh rates moet je niet naar kijken, dat is marketing en geeft niet weer wat je van de beeldkwaliteit kunt verwachten. Dimens: Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates

Het draait mij niet zo om merken maar om prestaties. Dit model en vergelijkbare modellen in de series 6 UHD-televisies van LG presteren nu eenmaal niet goed in vergelijking met andere toestellen in die prijsklasse. Daarmee is het niet zo dat ik geen hoge pet op heb van LG. Zou ik nu een nieuwe televisie kopen, zou dit een LG-televisies worden. Echter dan wel een OLED-televisie en geen LCD-televisie van LG.
Finesse schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 23:33:
[...]

Wanneer ik de Sony KDL-43W775C er bijvoorbeeld uithaal lees ik ook wel wat negatieve punten .....En is ook 50Hz net zoals bij de LG-43uf640v
https://www.tvstore.be/pr...562/sony-kdl-43w755c.html
Lijkt me toch ook niet zo'n goed alternatief?
De Sony W755C heeft toch echt een 100Hz paneel. De Sony W705C echter niet, mogelijk dat jij je hierin vergist.

Android TV kent inderdaad wat tegenslagen, echter is het besturingssysteem op de toestellen van Sony de afgelopen maanden flink verbeterd. Perfect is het helaas niet, maar dat geldt voor iedere Smart TV die je momenteel kunt kopen. Daarom is het nog altijd aan te raden om gebruik te maken van een extern medium zoals een Apple TV of Google Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Bedankt voor het meedenken.

Heb me idd. vergist bij de sony, 100 Hz dus.
Echter wanneer ik lees:

"Meegeleverd CI+ module word random niet herkend waardoor digitaal televisie kijken NIET mogelijk is"
"Loopt regelmatig vast of verliest de netwerk verbinding zonder aanwijsbare reden."

Heeft wel niet direct met beeldkwaliteit te maken maar zo word het vertrouwen er niet beter op, tenzij dit intussen "flink verbeterd" zou zijn zoals vermeld.
TV hoeft geen smart te zijn, heb een Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 607785

Finesse schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 14:02:
Bedankt voor het meedenken.

Heb me idd. vergist bij de sony, 100 Hz dus.
Echter wanneer ik lees:

"Meegeleverd CI+ module word random niet herkend waardoor digitaal televisie kijken NIET mogelijk is"
"Loopt regelmatig vast of verliest de netwerk verbinding zonder aanwijsbare reden."

Heeft wel niet direct met beeldkwaliteit te maken maar zo word het vertrouwen er niet beter op, tenzij dit intussen "flink verbeterd" zou zijn zoals vermeld.
TV hoeft geen smart te zijn, heb een Chromecast.
Ik moet zeggen dat ik hier met mijn Sony (geloof de 830, maar dat kan ik op deze locatie ff niet checken...) geen last van heb. Enkel als de ci+ een update heeft gehad, is het raadzaam de tv opnieuw op te laten starten (ipv standby echt uit en dan weer aan). Anders wordt ie traag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
[message=47926159,noline]:
Ik heb het allemaal nog eens bekeken en kan er niet omheen, alle reviews , ook bij Tweakers, loven de kwaliteit van het beeld van de LG-43UF640V.
Mocht het beeld enige bewegingsonscherpte tonen , zou het mij verbazen dat dit geen enkele keer vernoemd zou worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Finesse op 12-08-2016 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:48
Finesse schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 21:07:
[...]

[...]

Ik heb het allemaal nog eens bekeken en kan er niet omheen, alle reviews , ook bij Tweakers, loven de kwaliteit van het beeld van de LG-43UF640V.
Mocht het beeld enige bewegingsonscherpte tonen , zou het mij verbazen dat dit geen enkele keer vernoemd zou worden.
Je moet doen waar jij je goed bij voelt maar sinds opening van dit topic merk ik weinig eigen onderzoek. Ook neem je liever niets aan van wat hier geopperd wordt.

Een 4K op een 43inch en ook nog eens 50Hz. Ik weet niet wie de review heeft gemaakt maar hij is niet heel erg kritisch of heeft een erg beperkt budget gehad en is dan toch (te) blij verrast als je het mij vraagt. De tv heeft ook nog eens een IPS paneel en dus een beperkt contrast, wel iets betere kijkhoeken als gemiddeld.

Volgens mij kom je er prima uit en anders vraag je of het toestel terug kan als je niet tevreden bent.

[ Voor 12% gewijzigd door GeeMoney op 12-08-2016 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
[...]

Geen UHD

50 Hertz

IPS

Mag ik vragen waarom dit dan geen UHD TV is?

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
GeeMoney schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 21:14:
[...]
Je moet doen waar jij je goed bij voelt maar sinds opening van dit topic merk ik weinig eigen onderzoek.
Denk dat je me dit zeker niet kunt verwijten, doe niks anders dan zoeken / onderzoeken, anders zou ik hier niet blijven informeren.
GeeMoney schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 21:14:
[...]
Ook neem je liever niets aan van wat hier geopperd wordt.
Ah nee, waaruit blijkt dat dan wel?
Ik moet / mag dus niks in vraag stellen ..... gewoon direct ja knikken, dan is 't oké.
Trouwens de reviews zijn toch ook meningen.
Ik informeer ook elders en lees tegenstrijdige berichten.
En laat het duidelijk zijn, ik trek de kennis / ervaring en ernst van geen van alle forumleden die hier al hebben gereageerd niet in twijfel, ben ze erg erkentelijk / dankbaar voor hun meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Finesse schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 21:07:
[...]

[...]

Om dan ook maar een review van een gerespecteerde reviewsite te plaatsen die niet zo lovend is: http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/uf6400

Reviews van gebruikers kunnen natuurlijk handig zijn, al zijn zaken als "beeldkwaliteit is prima" natuurlijk niet veel zeggend. Daarvoor kun je beter terecht bij de professionele reviewers die ervaring hebben met verschillende toestellen en zo dus ook een vergelijking kunnen maken.

Dat het toestel bewegingsonscherpte toont, is een feit. Geen enkel toestel met een 50Hz LCD-paneel presteert op dit gebied goed. De enkele toestellen die hier wel een verbetering in hebben weten te tonen, hadden weer andere nog vervelendere nadelen.
Obelink schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 21:50:
[...]
Mag ik vragen waarom dit dan geen UHD TV is?
De link met uitleg over het Feux-K (onofficiële benaming/spot met Four-K) lijkt mij duidelijk genoeg, toch? Het toestel is simpelweg niet in staat om met iedere pixel elke kleur weer te geven waardoor het aantal pixels effectief lager is. Daarmee mag het volgens verschillende standaarden dan ook geen UHD-televisie noemen, waaronder Digital Europe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Na alles hier te hebben gelezen komt de de tip die ik van Dimens kreeg namelijk de Sony Bravia KDL 43W755C helemaal "in beeld".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
En misschien ook maar een Philips mee in m'n zoektocht nemen:
pricewatch: Philips 43PUS6101 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Finesse schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 10:18:
En misschien ook maar een Philips mee in m'n zoektocht nemen:
pricewatch: Philips 43PUS6101 Zwart
Van Philips zou ik absoluut wegblijven als je niet zit te wachten op problemen met het toestel. De fora over de toestellen van Philips uit verschillende introductiejaren staan vol met klachten over brakke software en in tegenstelling tot Sony die ook Android TV gebruikt, worden deze klachten nauwelijks tot niet opgelost bij Philips.

Tevens heeft het toestel net als de LG een 50Hz IPS-paneel. Met jouw budget moet je gewoon niet naar UHD-televisies kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Dimens schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 12:18:
[...]
Van Philips zou ik absoluut wegblijven als je niet zit te wachten op problemen met het toestel. De fora over de toestellen van Philips uit verschillende introductiejaren staan vol met klachten over brakke software en in tegenstelling tot Sony die ook Android TV gebruikt, worden deze klachten nauwelijks tot niet opgelost bij Philips.
Tevens heeft het toestel net als de LG een 50Hz IPS-paneel. Met jouw budget moet je gewoon niet naar UHD-televisies kijken.
Ik las idd. hier en daar dat Philips niet meer is wat het ooit is geweest.
Ik kon niet direct de Hertz waarde terugvinden.
Denk dat het de Sony gaat worden, samsung heb ik tot 2 keer toe problemen mee gehad, vandaar dat ik samsung niet heb betrokken in de zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-05 09:33
Op zo een "klein" scherm, dat gebruikt wordt om analoog TV te kijken (ook digitaal is voorlopig niet in 4K), en niet voor films etc, zou ik überhaupt niet denken aan een 4K scherm, maar gewoon een fatsoenlijk fullHD scherm, zeker niet met een dergelijk budget.
En reviews, tja, ze kunnen erg positief zijn of erg negatief, maar ze zijn niet altijd even eerlijk en kan heel erg impulsief zijn en/of de verwachtingen zijn niet realistisch.

Als je geen Samsung wilt, lijkt de genoemde Sony me een prima TV. In het begin waren er misschien veel issues met software (maar welke TV heeft dat nou niet), maar hoor er verder veel lovende verhalen over qua beeldeigenschappen.
En geluid, elke TV is tegenwoordig zo dun dat er geen fatsoenlijke speakers / klankkasten in passen en het al snel matig is. Dan zou een soundbar nog eens een optie kunnen zijn, of een losse speakerunit (al kunnen die snel best duur zijn).

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Voor een 43 inch kan ik niet zeggen dat dat klein is, zeker voor analoog ga je zien, dat je naar digitaal wilt.

Wle grappig trouwens, als je de titel van dit topic leest, en de 400 euro eis, dat de TS met een 600 euro toestel wegloopt. Goeie keus hoor, daar niet van. Of je moet hem voor 540 bij voorraadwinkel kopen, die winkel ken ik niet, zou mijn keus niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
VincentG schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 12:52:
Op zo een "klein" scherm, dat gebruikt wordt om analoog TV te kijken (ook digitaal is voorlopig niet in 4K), en niet voor films etc, zou ik überhaupt niet denken aan een 4K scherm, maar gewoon een fatsoenlijk fullHD scherm, zeker niet met een dergelijk budget.
En reviews, tja, ze kunnen erg positief zijn of erg negatief, maar ze zijn niet altijd even eerlijk en kan heel erg impulsief zijn en/of de verwachtingen zijn niet realistisch.
Als je geen Samsung wilt, lijkt de genoemde Sony me een prima TV. In het begin waren er misschien veel issues met software (maar welke TV heeft dat nou niet), maar hoor er verder veel lovende verhalen over qua beeldeigenschappen.
En geluid, elke TV is tegenwoordig zo dun dat er geen fatsoenlijke speakers / klankkasten in passen en het al snel matig is. Dan zou een soundbar nog eens een optie kunnen zijn, of een losse speakerunit (al kunnen die snel best duur zijn).
Blijkt moeilijk te zijn om de Sony in mijn buurt te kunnen beoordelen.
Klank is geen probleem, daar zorgt mijn stereoset wel voor.
Sjah schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:31:
Voor een 43 inch kan ik niet zeggen dat dat klein is, zeker voor analoog ga je zien, dat je naar digitaal wilt.
Wle grappig trowuens, als je de titel van dit topic leest, en de 400 euro eis, dat de TS met een 600 euro toestel wegloopt. Goeie keus hoor, daar niet van. Of je moet hem voor 540 bij voorraadwinkel kopen, die winkel ken ik niet, zou mijn keus niet zijn.
Vooropgesteld budget was idd. 400 euro, echter heb ik begrepen dat ik het daarmee niet ga redden.
Dus, zuinig zijn en extra centen vergaren.
Echter zie ik nu juist dat enkel de voorraadwinkel hem aanbied voor 539, bij de andere verkopers is het 600 of meer .... en vermits 539 al serieus over mijn budget is twijfel ik.
Trouwens is het me niet duidelijk of de voorraadwinkel ook in België levert, misschien komen er dan nog leverings kosten bij.Heb ze een mail gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:15
Ik kan goed begrijpen dat een Samsung je niet aanstaat maar uit ervaring van mijzelf en een aantal personen om mij heen die een Samsung hebben in diverse prijsklassen is mijn volgende zoals het er nu uitziet zeker weer een Samsung.
Ik heb er zelf nooit problemen mee gehad en een vriendin die dat wel had bij haar Samsung was het binnen no-time opgelost.
Ik gebruik de mijne alleen maar als monitor voor de pc waarop ik veel films, concerten en series kijk. Alles loopt via een receiver.
pc -> HDMI -> receiver -> HDMI -> Samsung

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
De miserie met Samsung is hier tot 2 maal toe begonnen bij stuk gaan van toestel, zij waren helemaal niet bereid om een oplossing te bieden, de verkoper was zelfs erg beschaamd over hun aanpak en heeft de zaak toen zelf opgelost.
Van Samsung hebben zowel verkoper als ik niks meer vernomen.
Enfin, schrijf dit maar om even te schetsen waardoor ik afkerig ben tegen aanschaf Samsung product ..... niet voor het poduct zelf maar wel voor hun klantenservice die ik heb mogen "genieten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:47
Waarom niet een tweedehands plasma tv? Beeldkwaliteit is waarschijnlijk nog steeds superieur aan huidige lcd tv's met dit budget. Je geeft al aan maar af en toe tv te kijken, dan zou het extra energieverbruik ook geen deal-breaker mogen zijn. Hier op tweakers en op marktplaats staan verschillende 42" plasmas binnen budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Finesse schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 15:33:
De miserie met Samsung is hier tot 2 maal toe begonnen bij stuk gaan van toestel, zij waren helemaal niet bereid om een oplossing te bieden, de verkoper was zelfs erg beschaamd over hun aanpak en heeft de zaak toen zelf opgelost.
Van Samsung hebben zowel verkoper als ik niks meer vernomen.
Enfin, schrijf dit maar om even te schetsen waardoor ik afkerig ben tegen aanschaf Samsung product ..... niet voor het poduct zelf maar wel voor hun klantenservice die ik heb mogen "genieten".
Voor garantie moet je dan ook niet bij de fabrikant zijn maar de verkoper. Als je in Nederland een toestel koopt, krijg je garantie op de economische levensduur van een apparaat. Voor een toestel uit jouw prijsklasse is dat toch zo'n 4 tot 5 jaar dat je bij de verkoper kunt aankloppen voor garantie. Indien de Nederlandse verkoper ook nog eens in België levert, zullen voorrijkosten/retourneerkosten e.d. ook nog eens voor rekening van de verkoper zijn.

Fabrieksgarantie is geen plicht en hier mogen fabrikanten dan ook eigen voorwaarden stellen. In Nederland is de fabrieksgarantie echter bijna nooit beter dan de consumentengarantie.

Het advies voor een tweedehands plasma te gaan is overigens ook niet eens zo slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nou, ik vind het niet zo super-advies, heb je voor dat geld (400 he) een Pioneer Kuro 2e-hands dan... nee denk ik. En lees hier aantal verhalen van mensen die hun nieuwe lcd beter vinden dan hun (Pana/Samsung)plasma, ja dat geldt min of meer ook voor die Sony lijn FHD 100Hz.

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 13-08-2016 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Plasma heb ik ook aan gedacht maar zijn die over het algemeen niet groter, lees hoger? ...... kan in de hoogte maar max. 64cm benutten.
TV moet ook geleverd worden in België ....... tweedehands van marktplaats word wat moeilijk misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Dimens schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 12:18:
[...]
Ook niet in alle specs vermeld, de Philips 43PUS6101 heeft ambilight, zie daar ook het nut niet van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Ad de Jong schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 15:15:
Ik kan goed begrijpen dat een Samsung je niet aanstaat maar uit ervaring van mijzelf en een aantal personen om mij heen die een Samsung hebben in diverse prijsklassen is mijn volgende zoals het er nu uitziet zeker weer een Samsung.
Ik heb er zelf nooit problemen mee gehad en een vriendin die dat wel had bij haar Samsung was het binnen no-time opgelost.
Ik gebruik de mijne alleen maar als monitor voor de pc waarop ik veel films, concerten en series kijk. Alles loopt via een receiver.
pc -> HDMI -> receiver -> HDMI -> Samsung
Misschien moet ik het toch maar riskeren en Samsung het vertrouwen geven om zo de keuze toch wat proberen uit te breiden.
De tip van Dimens achterna, Samsung UE40J6200AW, of eens kijken naar een 42 of 43 inch van het merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Momenteel volgende 4 toestellen op shortlist:
2 van 40 inch,
2 van 43 inch,
allen 100Hz refresh rate.

De Panasonic TX-40DS630E, 534€. bij Maxict.nl (Ken deze webshop niet).
https://maxict.nl/product...c&utm_campaign=pricewatch

De Samsung UE40J6200AW 498€. bij bolcom.
Bij deze TV lijkt het me niet eenvoudig om de voet aan te passen zodat hij op mijn rack kan worden geplaatst.
https://www.bol.com/nl/p/...BETWE002024-GOVEWQDBXH7SI

De Sony KDL-43W755C is bij de voorraadwinkel voordeligst, 539 € maar geen levering in België.
Bij Redcoon loopt de prijs al op naar 598€.
http://www.redcoon.be/B59...7&utm_campaign=Televisies

De LG43LH604 bij Hificorner voor 459€.
https://hificorner.nl/bee...dium=cpc&utm_campaign=tpw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
tJa, djie Sony lijkt me de mooiste keus, en anders die Panasonic, maarja die webshop....ook niet mijn keus, maar die beslsissing gaat niemand je mee helpen....das aan jou.
Wel heb ik een tip voor je: mail eens rond, zeg gewoon dat jij al lang op een prijsdaling van die of die Tv wacht, en krijg er zo snel 50 vanaf, nee heb je...ja kan je krijgen.

[ Voor 35% gewijzigd door Sjah op 15-08-2016 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Sjah schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 14:43:
tJa, djie Sony lijkt me de mooiste keus, en anders die Panasonic, maarja die webshop....ook niet mijn keus, maar die beslsissing gaat niemand je mee helpen....das aan jou.
Wel heb ik een tip voor je: mail eens rond, zeg gewoon dat jij al lang op een prijsdaling van die of die Tv wacht, en krijg er zo snel 50 vanaf, nee heb je...ja kan je krijgen.
Ja, de keuze zal ik inderdaad zelf moeten maken, ben er nog niet uit. :?
Die tip is wel een goeie, of dit .....
https://www.amazon.de/dp/...4&creativeASIN=B00UECFXAG
Maar dan bestaat de mogelijkheid dat er taksen moeten worden betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Finesse schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 22:45:
[...]

Ja, de keuze zal ik inderdaad zelf moeten maken, ben er nog niet uit. :?
Die tip is wel een goeie, of dit .....
https://www.amazon.de/dp/...4&creativeASIN=B00UECFXAG
Maar dan bestaat de mogelijkheid dat er taksen moeten worden betaald.
Binnen de EER betaal je de belasting van en in het land waar je het product koopt. Uitzondering hierop is wanneer een bedrijf in een ander EU-land dan het gevestigd is een aankoop doet en er spraken is van een intracommunautaire verwerving. Er wordt dan geen belasting gerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Foute reactie geplaatst en verwijdert.

[ Voor 80% gewijzigd door Finesse op 15-08-2016 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Bij Amazon rekenen ze de BTW van je eigen land (vanwege hun grootte zijn ze dat verplicht). Bij producten van amazon.de die hier in de pricewatch staan zie je ook dat de prijs iets verschilt met die op de site (voordat je ingelogd/bij het afrekenen bent)

[ Voor 47% gewijzigd door apis29 op 16-08-2016 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Dimens schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 23:06:
[...]
Binnen de EER betaal je de belasting van en in het land waar je het product koopt. Uitzondering hierop is wanneer een bedrijf in een ander EU-land dan het gevestigd is een aankoop doet en er spraken is van een intracommunautaire verwerving. Er wordt dan geen belasting gerekend.
apis29 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 00:17:
Bij Amazon rekenen ze de BTW van je eigen land (vanwege hun grootte zijn ze dat verplicht). Bij producten van amazon.de die hier in de pricewatch staan zie je ook dat de prijs iets verschilt met die op de site (voordat je ingelogd/bij het afrekenen bent)
Dus, als ik het goed begrijp betaal ik ipv 19% dat toepasselijk is in Duitsland, 21% btw tarief voor België.
Verder geen extra kosten te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Finesse schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:35:Dus, als ik het goed begrijp betaal ik ipv 19% dat toepasselijk is in Duitsland, 21% btw tarief voor België.
Verder geen extra kosten te betalen.
Dat klopt helemaal d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Is dat Amazon betrouwbaar?
Ik las iets van verzendingsverzekering ..... heeft dit zin / nut?
En wat houd zo'n verzekering in?
Zijn zo'n artikelen niet automatisch gedekt, m.a.w. heb je niet steeds recht op ander toestel of geld terug bij niet levering of beschadiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Onverwachte (wat bizarre) wending in mijn tv zoektocht verhaal .....
Lang nadenken heeft me doen besluiten om een "voorlopige" TV aan te schaffen, wil later toch voor een groter en beter toestel gaan, maar mijn budget laat dit momenteel niet toe.
Daarom nu een 2de hands gekocht ..... heeft CI+ module, staat trouwens in de telenet lijst "Is mijn tv-toestel geschikt voor 'TV met een kaartje'?"..... 2 jaar oude, nauwelijks gebruikte Samsung UE 40H5030 AW.
Kwouhetjulliemaarevenlatenweten.

Nog even een vraagje aangaande dat "TV kijken met een (telenet) kaartje":
Ik kreeg een tip om dat kaartje aan te laten kopen door iemand die reeds klant is met telenet, zo zou ik activatie kosten vermijden (anders 50€).
Kan dit / klopt dit?
Pagina: 1