Toon posts:

iPad mini 2 - Nog de moeite waard en goed voor mijn wensen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een Ipad aanschaffen. De ipad zal voornamelijk gebruikt worden voor browsen, mailen, minimaal gamen (Hearthstone) en vooral streamen (Voornamelijk Foxsports Go en TV zenders via bvb de Ziggo app). Uiteraard vanwege de mooie prijs kwam ik bij de mini uit. Ik heb echter nog de volgende twijfels/vragen:

1. Is de relatief oude Mini 2 hier nog geschikt voor? Zijn de processor en 1GB RAM nog ruim voldoende?
2. Hoe is het beeld bij de Foxsports Go app de TV stream apps van de providers? Is het een mooi full screen beeld of een dun widescreen beeld met dikke zwarte balken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:21
Ik zou zeker voor jouw doeleinden meer geld uit de la trekken voor een air 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:51
Wouter Lucassen schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 23:43:
Ik zou zeker voor jouw doeleinden meer geld uit de la trekken voor een air 2.
Waarom dat? Hij geeft toch aan dat het voor licht gebruik is? En dan ook nog een air 2? Als ik vraag om een iPhone om mee te bellen, internetten en appen, dan raad je mij een iPhone 6S aan? Ipv een iPhone 5 waar ik het makkelijk mee zou redden.

Overigens, ik gebruik nog een iPad 2 voor de doeleinden die hij beschrijft.

[ Voor 8% gewijzigd door xoniq op 05-08-2016 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
xoniq schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 00:12:
[...]

Waarom dat? Hij geeft toch aan dat het voor licht gebruik is? En dan ook nog een air 2? Als ik vraag om een iPhone om mee te bellen, internetten en appen, dan raad je mij een iPhone 6S aan? Ipv een iPhone 5 waar ik het makkelijk mee zou redden.

Overigens, ik gebruik nog een iPad 2 voor de doeleinden die hij beschrijft.
Nee, omdat hij zegt te streamen, en content bekijken op een groot scherm gewoon een stuk prettiger is:p? Als ik vervolgens het prijs verschil bekijk (120EU) is de air 2 behoorlijk toekomstbestendiger, een hoop prettiger met surfen en is de touch id mooi meegenomen. Als ik hem echt iets probeerde aan te smeren begon ik wel over de 9.7 pro.

[ Voor 9% gewijzigd door WouterL op 05-08-2016 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wouter Lucassen schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 00:29:
[...]

Nee, omdat hij zegt te streamen, en content bekijken op een groot scherm gewoon een stuk prettiger is:p? Als ik vervolgens het prijs verschil bekijk (120EU) is de air 2 behoorlijk toekomstbestendiger, een hoop prettiger met surfen en is de touch id mooi meegenomen. Als ik hem echt iets probeerde aan te smeren begon ik wel over de 9.7 pro.
Streamen hoeft niet persé naar aan ander apparaat zijn he ;)
En zelfs dat lukt mij ook nog met mijn iPad2 (dat is dan ook nog wel enige wat een beetje soepel wil lopen...) :P

[ Voor 9% gewijzigd door fm77 op 05-08-2016 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
fm77 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 00:47:
[...]

Streamen hoeft niet persé naar aan ander apparaat zijn he ;)
En zelfs dat lukt mij ook nog met mijn iPad2 (dat is dan ook nog wel enige wat een beetje soepel wil lopen...) :P
Bedoelde ik ook juist niet. :) ! Bedoelde op het scherm zelf kijken. Mooi groot scherm is daar een stuk prettiger voor. Is allemaal hartstikke persoonlijk natuurlijk maar als TS voornemens heeft om 280 euro uit te geven, vind ik dat voor een inmiddels echt wel oude iPad zonde. De balans tussen prestaties/value is op dit moment gewoon erg sterk bij de air 2. (408E!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
Wouter Lucassen schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 01:05:
[...]

Bedoelde ik ook juist niet. :) ! Bedoelde op het scherm zelf kijken. Mooi groot scherm is daar een stuk prettiger voor. Is allemaal hartstikke persoonlijk natuurlijk maar als TS voornemens heeft om 280 euro uit te geven, vind ik dat voor een inmiddels echt wel oude iPad zonde. De balans tussen prestaties/value is op dit moment gewoon erg sterk bij de air 2. (408E!
Als het budget tot de ipad 2 mini gaat dan zou ik daar voor gaan. Doet alles waar de ts om vraagt.
Het nadeel is alleen voor hoelang nog?
Zelf heb ik er geen, dus kan niet over de kwaliteit van het scherm of de apps oordelen. Maar het is wel duidelijk dat oudere apparaten van Apple snel onbruikbaar worden na een paar IOS updates...
Dus in dat opzichte ben ik het wel met je eens.
Als de prijs het struikelblok is, dan is je enige alternatief een windows of android tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 23:03:
1. Is de relatief oude Mini 2 hier nog geschikt voor? Zijn de processor en 1GB RAM nog ruim voldoende?
De Mini 2 krijgt nog wel iOS 10.. 1GB zou nog net aan kunnen, maar zoals Wouter Lucassen meldt kies dan voor een Air 2, betere CPU, GPU, en 2 GB RAM (Air 2 was de eerste met 2 GB) en dat is dan wel ruim voldoende.

Updates van iOS, major of minor zit je niet altijd op te wachten, maar feit is wel dat er regelmatig ook beveiligings updates/patches voor lekken bijzitten en die ontvang voor een Air 2 veel langer!

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

fm77 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 01:16:
Maar het is wel duidelijk dat oudere apparaten van Apple snel onbruikbaar worden na een paar IOS updates...
Bron? Ik heb 4! jaar intensief op een iPad 3 gewerkt, vanaf iOS 5.1.x tot en met iOS 9.3.2, en die heeft weinig schommelingen in prestatie gehad. Onbruikbaar..? Zelfs nu ik een Pro 9.7 heb is de iPad 3 niet ineens een onbruikbaar ding.

Ook een iPhone 4 bleef vanaf iOS 6.x.x tot en met iOS 7.1.2 hier goed werken tot en met 1 maand geleden.

Wel bij beiden verminder beweging aangezet (vanaf iOS 7),dat is alleen maar een grafisch slurpend ding.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
Uhm, nou mijn eigen ipad2?
Ding is totaal onbruikbaar geworden na de laatste paar ios updates. Netflix etc kan ik er nog op doen, maar een beetje browsen zit er echt niet meer in.
Dus ja, echt end of life (mag ook wel naar zoveel jaar trouwe dienst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Mini 2 kan op zich nog prima meekomen, is ongeveer even snel als de 1e Air. Wel zal je met 1GB werkgeheugen sneller merken dat bepaalde app's opnieuw moeten laden als je veel wisselt tussen app's of als je veel Safari-tabs hebt open staan. Als je dat vervelend zou vinden en per se de mini wilt, dan zou ik toch overwegen om voor de Mini 4 (of Air 2) te gaan voor €100 extra. Als je er vier jaar mee doet is het 'slechts' €25 per jaar extra.

Imo bestaat 'licht gebruik' niet op een tablet. Iedereen surft hier en daar wat, speelt een spelletje en kijkt een filmpje. Dat is toch gewoon 'normaal gebruik' ? Ik zou gewoon op YouTube wat speedtestjes bekijken of het gewoon zelf uitproberen in een Apple store / Icentre / Amac / Mediamarkt/ etc.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties allemaal!
Ik ga zeker nog eens kijken bij de mediamarkt oid.
Ik neig wel meer naar de mini's ipv de air modellen dus dan zou eventueel de mini 4 een goede optie zijn voor ongeveer 100 euro meer. De air vind ik wat aan de grote kant lijken (ik heb bijvoorbeeld ook liever een iphone 5s of SE ipv de grotere smartphones).

Heeft iemand echter ervaring met de foxsports go app en/of televisie stream apps op de ipad mini modellen? Is het beeld over het hele scherm of is er een groot gedeelte gevuld met zwarte balken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08 21:21
Hebben een ipad2, mini en mini2 in huis.
Ipad2 is traag, voor de kids maakt dat niet zoveel uit.
Mini en mini2 werken prima, mini soms wat sloom, wat apps sluiten en gaat weer prima.
Nog altijd zeer tevreden over alle drie de apparaten.

Welke dan te kopen?
Ik zelf vind het formaat van de mini ideaal, scherm voldoende groot, niet te groot en kan uren in de handen houden. My choice is dus mini.
Aangezien de ipads jaren meegaan vind ik de investering prima. Als je denkt te vervangen op een kortere termijn kan je voor een oudere generatie gaan.
Pak iig meer GB uitvoeringen, 16 GB is echt niet toereikend.
Bij ons werkt de Telenet Yello app (streaming tv) op alledrie prima, zelfs de ipad2 dus.
Je zal ram en processor snelheid vooral merken bij games.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4jo
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 13:02
Ik kan de mini 2 van harte aanbevelen, heb hem sinds de launch. Altijd nieuwste iOS en blijft heel rap. Is eigenlijk de enige tablet/telefoon waar ik uitermate tevreden over ben omdat hij niet merkbaar trager is geworden en nog steeds super accuduur.

Daarvoor had ik de iPad 2 die wel merkbaar trager werd na verloop van tijd, daarnaast vind ik dat formaat niet fijn en is de mini perfect voor mijn doeleinden (surfen, youtube, KPN iTV, facebook, mail).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Going4Quests
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-07-2023
Ik heb een iPad Mini 2 nu ongeveer een jaar via mijn provider goedkoop gekocht en ik ben er erg tevreden van. Zelfs games als Star Wars Galaxy of Heroes draaien erg vlot en de batterij gaat ook een paar dagen tot een week mee.

Voor het streamen van HD series is de iPad Mini 2 ook perfect, ik kijk dagelijks tot wekelijks naar series via de Play More app van Telenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:25

Kid Buu

Huh, Pietje?

Heb zelf ook de Mini 2 (64GB) in bezit, 3 jaar geleden bij launch aangeschaft om mijn oude iPad 1 te vervangen :P Ik merk echter wel de beperkingen bij tijd en wijlen van slechts 1GB ram geheugen, voornamelijk met Safari, met streamen en video playback geen last van. Ik zou dan ook aanraden om voor een nieuwer/sneller model te gaan om een beetje future proof te blijven. Wat betreft het scherm vind ik hem ideaal, maar dat is voornamelijk vanwege de mobiliteit tijdens het reizen.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals bedankt mensen, maar voor alle streamers: is het beeld mooi fullscreen voor 4:3 bij de streams of vaak met zwarte balken? Gezien de mini al een wat kleiner scherm heeft zou ik het wel jammer vinden als het beeld niet lekker scaled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:03
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:16:
Nogmaals bedankt mensen, maar voor alle streamers: is het beeld mooi fullscreen voor 4:3 bij de streams of vaak met zwarte balken? Gezien de mini al een wat kleiner scherm heeft zou ik het wel jammer vinden als het beeld niet lekker scaled
Ik heb de fox sports app op mijn iPad Air 2. Ik kijk meestal op de tv fox sports. Maar heb mijn Ziggo account wel gekoppeld in de Fox Sports app zodat ik als ik wil ook via de iPad kan kijken. Ik merk als ik de iPad gewoon in landschap modus vasthoud dat je inderdaad boven en onder zwarte balken hebt. Vind ik zelf ook wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Dat ligt aan de aspect ratio. De iPad gebruikt 4:3, Fox zal wel 16:9 gebruiken. Wil je per se Fox op een tablet bekijken of gaat het meer om die app? Want je zou ook eventueel een chromecast kunnen kopen en dan Fox naar je tv casten. Kun je ondertussen gewoon lekker wat surfen oid :P

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:21
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 23:03:
Ik wil graag een Ipad aanschaffen. De ipad zal voornamelijk gebruikt worden voor browsen, mailen, minimaal gamen (Hearthstone) en vooral streamen (Voornamelijk Foxsports Go en TV zenders via bvb de Ziggo app). Uiteraard vanwege de mooie prijs kwam ik bij de mini uit. Ik heb echter nog de volgende twijfels/vragen:

2. Hoe is het beeld bij de Foxsports Go app de TV stream apps van de providers? Is het een mooi full screen beeld of een dun widescreen beeld met dikke zwarte balken?
Ik zou voor 100 euro meer een iPad mini 4 kopen. Véél toekomstbestendiger.
Pagina: 1