Geen ISRA/telefoon aansluiting nieuwe huurwoning

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purple Dolphin
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-06 07:01
Op dezelfde dag dat ik de sleutels van m'n nieuwe (particuliere) huurwoning kreeg, ontving ik ook een afwijzing voor het eerder aangevraagde internet pakket van Tele2.

Wat bleek, er zit op mijn verdieping en die daarboven geen ISRA punt of telefoon lijn aansluiting. Alleen de eerste verdieping heeft er één.
Uiteraard direct contact opgenomen met de makelaar en die heeft bij KPN met spoed (geen idee of er ook daadwerkelijk een spoed procedure voor is) een lijn aangevraagd.
Ook is de makelaar bereid mee te werken aan een tussentijdse oplossing maar deze kwam met voorstel van een tijdelijke 4g hotspot met een maximum download capiciteit van 10GB per maand.
Ik ben zzp'er en werk vanuit huis met video en audio dus dat gaat uiteraard niet werken voor mij.

Mijn vragen zijn nu:

- Is er een goede tijdelijke optie tot ik een normale internet verbinding aan kan laten sluiten en zo ja, welke?

- Hoe lang duurt het gemiddeld voordat KPN een ISRA punt/telefoon aansluiting aanlegt?

- Ligt de verantwoordelijkheid van het faciliteren van een ISRA punt en/of telefoonaansluiting bij de verhuurder en heb ik het recht om het contract tijdelijk te ontbinden of een vorm van compensatie te vragen gezien het ontbreken hiervan terwijl dit niet in de huurovereenkomst vermeld stond?

Ik hoop echt dat iemand mij wat meer info kan verschaffen want in principe is de woning op deze manier onbewoonbaar voor mij en loop ik ook nog eens inkomsten mis omdat ik niet kan werken. Ik had natuurlijk wel rekening gehouden met 2 tot 3 weken wachten op de internet provider maar dit lijkt een heel ander verhaal te gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:26
[quote]Purple Dolphin schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 22:42:
- Is er een goede tijdelijke optie tot ik een normale internet verbinding aan kan laten sluiten en zo ja, welke?
[q]
Kabel? Vaak ook veel sneller.
- Hoe lang duurt het gemiddeld voordat KPN een ISRA punt/telefoon aansluiting aanlegt?
Kan best lang duren. Hangt van een hoop dingen af.
- Ligt de verantwoordelijkheid van het faciliteren van een ISRA punt en/of telefoonaansluiting bij de verhuurder en heb ik het recht om het contract tijdelijk te ontbinden of een vorm van compensatie te vragen gezien het ontbreken hiervan terwijl dit niet in de huurovereenkomst vermeld stond?
Wat staat er in je huur contract over een ISRA punt? Volgens mij is dit namelijk niet een verplichting.
Ik hoop echt dat iemand mij wat meer info kan verschaffen want in principe is de woning op deze manier onbewoonbaar voor mij en loop ik ook nog eens inkomsten mis omdat ik niet kan werken. Ik had natuurlijk wel rekening gehouden met 2 tot 3 weken wachten op de internet provider maar dit lijkt een heel ander verhaal te gaan worden.
Ik zou zeggen: Als dit werkelijk zo belangrijk was, waar heb je hierover dan niet geïnformeerd?

Snelste methode.... Internet van iemand anders gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Ziggo levert ook één maands contracten aan ZZP ers. En binnen 2 dagen de modem gestuurd.

Dan moet je wel een kabel aansluiting hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purple Dolphin
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-06 07:01
Er staat niks in het contract over het ISRA punt en ik heb er niet naar gevraagd omdat het kunnen aansluiten van internet in 2016 mij net zo vanzelfsprekend lijkt als het hebben van elektriciteit. Misschien naïef van me.

Het onderste appartement staat nog leeg en boven mij zit iemand met precies dezelfde situatie dus iemand anders z'n internet gebruiken gaat niet lukken.

Internernet via de kabel...maar welke kabel? Heb uiteraard de meterkast e.d. gecheckt, nergens geen aansluiting what so ever.

Via een postcode check kwam ik erachter dat de maximaal haalbare snelheid 50mbit is, wanneer ik dan ziggo bestel betaal ik veel geld voor snelheid die ik niet haal, vandaar dat ik Tele2 had geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:41
Purple Dolphin schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 22:42:
Nee. Je hebt ook een onderzoeksplicht. Het was bijvoorbeeld al anders geweest wanneer je de aansluiting had zien zitten, maar dat deze niet functioneerde.

Het is eenmaal een gegeven dat niet alle woonruimte aansluitingen heeft voor alle mogelijke voorzieningen. En bedraad Internet valt niet in de categorie electriciteit, verwarming (bv gas), water, riool.

[ Voor 6% gewijzigd door Rukapul op 04-08-2016 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Ziggo ben je niet "veel geld" kwijt. Tja, als je 180 Mbps abonnement neemt, dan wel. Maar neem gewoon een 60 Mbps abonnement. Desnoods per maand.

Zie hier: https://www.ziggo.nl/zake...ternet/connect-zzp/start/
Het is een zakelijke abonnement, ik weet niet of je deze ook kan afsluiten als consument. In ieder geval krijg je een Hitron modem (een stuk beter dan de Horizon box).
Nadeel: Je hebt geen digitale TV (wel analoge kabel).

En die groene kabel, kan je misschien in de meterkast vinden. Anders is er een COAX aansluiting in je woonkamer (al dan niet in de muur). En binnen 2 dagen heb jij internet als je bij Ziggo via de telefoon bestelt. Sneller dan KPN ISRA aanlegt, en dat deze ISRA bekend is bij alle providers. Daarna nog een maand wachten op "activatie" en ander bureaucratisch geneuzel. Ziggo doet het een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
Het onderste appartement heeft wel een isra punt geef je al aan, Vaak zitten hier standaard 2 ader paren op. Je kan dit bij KPN na vragen. Mogelijk kun je 1 aderpaar naar boven (laten) leggen en die dus gebruiken.

Heb je ook een aansluiting voor je TV (coax), daar zou waarschijnlijk ziggo op kunnen laten leveren. (zakelijk of particulier afhankelijk van wat je wil/nodig hebt). Je zit niet van aan een horizon box bij ziggo, als je een pakket neemt zonder horizon TV krijg je zowieso een 'gewone' modem router, en zelfs als je wel horizon wil kun je appart aangeven dat je een losse modem router wil. Als er geen coax aansluiting ligt wordt het natuurlijk lastig....
Pagina: 1