Toon posts:

VR Systeem 2000 euro incl. monitor

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog nooit een computer samengesteld en in elkaar gezet. Ik wil dit nu voor de eerste keer gaan doen. Ik wil de komende jaren mee kunnen met VR games. Kunnen jullie mij helpen om van deze droom werkelijkheid te maken? :)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, Virtual Reality Gamen, Games opnemen, Video bewerking, fotobewerking.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Absolute maximumprijs 2000 euro inclusief monitor en Windows installatie. Ik kom het liefste onder deze prijs uit. Dat geld kan ik dan bijleggen voor de htc vive.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een krachtige videokaart. Ik dacht aan de gtx 1070 ipv de 1080 om de prijs iet wat te drukken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een laag geluidsniveau zou prettig zijn.
Ik ga geen gebruik maken van SLI.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil het best bang for buck systeem samenstellen binnen het budget. Het is mooi meegenomen als het geheel een leuk uiterlijk heeft. Ik ben bang voor de compatibiliteit van de onderdelen. Daar heb ik weinig verstand van. Ik hoop daar goed advies over te krijgen. Ik heb onderzoek gedaan op het internet en veel gelezen. Alleen raak ik de kluts kwijt van alle informatie 8)7 . Daarom wil ik nu graag dit topic posten en vanuit hier verder gaan om tot mijn droom systeem te komen. Wat vinden jullie van deze built en wat zou ik het beste aan kunnen passen?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 319,90€ 319,90
1MSI Z170A GAMING M5€ 170,95€ 170,95
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 545,32€ 545,32
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 65,95€ 65,95
1Acer Predator XB241H Rood, Zwart€ 437,74€ 437,74
1Cryorig H7€ 43,99€ 43,99
1G.Skill Ripjaws V F4-3000C15D-16GVR€ 87,-€ 87,-
1EVGA 650 watt€ 85,50€ 85,50
1Sandisk SSD Plus 480GB€ 112,87€ 112,87
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.869,22

Edit* Versie 2 na reacties forumleden:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 199,-€ 199,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,90€ 86,90
1Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming€ 476,99€ 476,99
1WD Red WD40EFRX, 4TB€ 155,95€ 155,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 103,95€ 103,95
1Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart€ 299,-€ 299,-
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 36,15€ 36,15
1Cooler Master GM G450M€ 52,01€ 52,01
1Sandisk Ultra II SSD 960GB€ 222,61€ 222,61
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.676,55

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2016 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:39
Wil je niet liever een 1440p scherm 120hz ipv deze overpriced monitor? 450 euro voor een 180hz 1080p 24" panel?

Neem een goedkopere voeding, 650 is echt overkill, daar kun je zelfs een i7 + 1080sli aan hangen.

Een goede 450w voldoet (Cooler Master rm450 is wel aardig goede)

Ik zie dat je een rood thema wilt creëren maar denk je dat je in de toekomst ooit sli gaat doen? Anders zou ik een goedkoper mobo nemen die zwart is. Ziet er nog steeds mooi uit maar je bespaart er zo 80 euro op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 09:52
Het moederbord dat je hebt uitgekozen is erg goed, en met zijn z170 chipset gemaakt om te overclocken. Overweeg om de i7-6700k processor (k op het eind) aan te schaffen, anders laat je de overclockcapaciteiten van dit moederbord onbenut. Als je dan eens een VRgame tegenkomt waar je PC het net wat zwaar mee heeft, kan je tzt een mooie overclock doen of laten doen. Als je niet gaat overclocken hoef je ook geen Z170 bord te kopen en kan je 80 euro besparen.

De behuizing die je hebt uitgekozen schijnt erg kwetsbaar te zijn (het raam), en heeft bovendien luidruchtige fans. Overweeg zoiets als dit: pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart
Dit zijn chique kasten met uitstekende geluids- en koelingsspecs, en ruimte zat om lekker in te bouwen.

Let bij aanschaf op het scherm op kijkhoeken en kleurechtheid ivm fotobewerking. TN-panelen hebben de neiging erg kijkhoekgevoelig te zijn qua kleur en helderheid. Dat kan voor fotobewerken vervelend zijn. Denk maar aan het effect van de ouderwetse laptops, waarbij je het schermpje precies goed moest zetten omdat je anders een raar geinverteerd groen beeld zag. Dat effect hebben de TN-panelen nog steeds dacht ik. Het moet mogelijk zijn om voor minder geld een fatsoenlijk IPS-paneel aan te schaffen.
1080p heb ik persoonlijk een hekel aan, en zeker als jij meer wil doen dan gamen (editen, bewerken) dan is meer pixels, vooral in de hoogte, bijzonder prettig.

Die 480 GB SSD zal je binnen no-time vol hebben. Wil jij meerdere games op je SSD gaan zetten, en ook nog games opnemen, en videobewerken, dan moet je meerdere terabytes tot je beschikking hebben. Alleen al met games zit die SSD vrij vlot vol, en waar laat je dan je (zeer grote) videobestanden? Ik weet niet precies of VR-games erg groot zijn, maar overweeg een 1TB-SSD en daarnaast nog een 4TB reguliere hdd voor data oid.

Tip: als je alles bij 1 webshop zoals Azerty of Afuture bestelt kun je assemblage voor ik dacht 50 euro erbij laten doen. Zetten ze hem voor je in elkaar.

Deze PC kan zeker minstens 500 euro goedkoper (I5-6400, 8GB Ram, 70eu mobo, 180eu monitor) en dan kan je ook VR games spelen de komende tijd. Je specs zijn erg fijn en je zal er ook over 3 jaar nog veel lol van hebben (vergeet die overclock dan niet). Maar dit is wat je noemt een high-end gamepc, je kunt er ook voor kiezen om bij alle onderdelen een stapje lager te gaan, dat zal je waarschijnlijk in performance niet zoveel merken, en dan bouw je een PC van 1300-1400 euro zonder problemen.

Of ik daarin helemaal gelijk hebt qua VR-futureproof zijn moeten andere tweakers mij maar even bijstaan. Mogelijk onderschat ik VR en moet je helemaal niet lager gaan dan wat jij nu bouwt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beest3
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-08 12:07
Znorkus schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 02:23:
Het moederbord dat je hebt uitgekozen is erg goed, en met zijn z170 chipset gemaakt om te overclocken. Overweeg om de i7-6700k processor (k op het eind) aan te schaffen, anders laat je de van dit moederbord onbenut. Als je dan eens een VRgame tegenkomt waar je PC het net wat zwaar mee heeft, kan je tzt een mooie overclock doen of laten doen. Als je niet gaat overclocken hoef je ook geen Z170 bord te kopen en kan je 80 euro besparen.

De behuizing die je hebt uitgekozen schijnt erg kwetsbaar te zijn (het raam), en heeft bovendien luidruchtige fans. Overweeg zoiets als dit: pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart
Dit zijn chique kasten met uitstekende geluids- en koelingsspecs, en ruimte zat om lekker in te bouwen.

Let bij aanschaf op het scherm op kijkhoeken en kleurechtheid ivm fotobewerking. TN-panelen hebben de neiging erg kijkhoekgevoelig te zijn qua kleur en helderheid. Dat kan voor fotobewerken vervelend zijn. Denk maar aan het effect van de ouderwetse laptops, waarbij je het schermpje precies goed moest zetten omdat je anders een raar geinverteerd groen beeld zag. Dat effect hebben de TN-panelen nog steeds dacht ik. Het moet mogelijk zijn om voor minder geld een fatsoenlijk IPS-paneel aan te schaffen.
1080p heb ik persoonlijk een hekel aan, en zeker als jij meer wil doen dan gamen (editen, bewerken) dan is meer pixels, vooral in de hoogte, bijzonder prettig.

Die 480 GB SSD zal je binnen no-time vol hebben. Wil jij meerdere games op je SSD gaan zetten, en ook nog games opnemen, en videobewerken, dan moet je meerdere terabytes tot je beschikking hebben. Alleen al met games zit die SSD vrij vlot vol, en waar laat je dan je (zeer grote) videobestanden? Ik weet niet precies of VR-games erg groot zijn, maar overweeg een 1TB-SSD en daarnaast nog een 4TB reguliere hdd voor data oid.

Tip: als je alles bij 1 webshop zoals Azerty of Afuture bestelt kun je assemblage voor ik dacht 50 euro erbij laten doen. Zetten ze hem voor je in elkaar.

Deze PC kan zeker minstens 500 euro goedkoper (I5-6400, 8GB Ram, 70eu mobo, 180eu monitor) en dan kan je ook VR games spelen de komende tijd. Je specs zijn erg fijn en je zal er ook over 3 jaar nog veel lol van hebben (vergeet die overclock dan niet). Maar dit is wat je noemt een high-end gamepc, je kunt er ook voor kiezen om bij alle onderdelen een stapje lager te gaan, dat zal je waarschijnlijk in performance niet zoveel merken, en dan bouw je een PC van 1300-1400 euro zonder problemen.

Of ik daarin helemaal gelijk hebt qua VR-futureproof zijn moeten andere tweakers mij maar even bijstaan. Mogelijk onderschat ik VR en moet je helemaal niet lager gaan dan wat jij nu bouwt.
Mss i5 6500? Die stelt me toch altijd meer op m'n gemak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt! Dit maakt mij blij. :D
BatmanNL schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 01:41:
Wil je niet liever een 1440p scherm 120hz ipv deze overpriced monitor? 450 euro voor een 180hz 1080p 24" panel?
Ja jullie hebben gelijk. Ik had voor deze monitor gekozen vanwege g-sync. Wat erg prijzig is. Na jullie reacties gelezen te hebben denk ik dat kijkhoek, kleurenechtheid en het aantal pixels veel belangrijker is. Wat voor een monitor zouden jullie aanraden? Ik kwam in ieder geval deze Dell monitor tegen. Nog steeds prijzig meer wel in veel opzichten beter voor mij denk ik. Is er nog een betere optie? Goedkoper?

#ProductPrijsSubtotaal
Neem een goedkopere voeding, 650 is echt overkill, daar kun je zelfs een i7 + 1080sli aan hangen.

Een goede 450w voldoet (Cooler Master rm450 is wel aardig goede)
Oke, dat is inderdaad overkill. Scherp gezien. Ik ga hem vervangen. Bedoel je deze?
#ProductPrijsSubtotaal
Ik zie dat je een rood thema wilt creëren maar denk je dat je in de toekomst ooit sli gaat doen? Anders zou ik een goedkoper mobo nemen die zwart is. Ziet er nog steeds mooi uit maar je bespaart er zo 80 euro op
Het moederbord dat je hebt uitgekozen is erg goed, en met zijn z170 chipset gemaakt om te overclocken. Overweeg om de i7-6700k processor (k op het eind) aan te schaffen, anders laat je de overclockcapaciteiten van dit moederbord onbenut. Als je dan eens een VRgame tegenkomt waar je PC het net wat zwaar mee heeft, kan je tzt een mooie overclock doen of laten doen. Als je niet gaat overclocken hoef je ook geen Z170 bord te kopen en kan je 80 euro besparen.
Beest3 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 07:06:
[...]

Mss i5 6500? Die stelt me toch altijd meer op m'n gemak
Ik heb hier nog eens over nagedacht. Ik ben niet van plan om te gaan overclocken. SLI ga ik ook niet doen. Met andere woorden. Het moederbord en de processor kunnen goedkoper. Ik heb voor het volgende gekozen:

#ProductPrijsSubtotaal
Goed plan. Een paar tientjes duurder maar dan heb je ook wat. Bevalt me. Deze case heeft geen open paneel zo te zien. Is ook niet nodig want ik vind de case erg mooi. Dat betekend dat het hele rood/zwart uiterlijk niet meer aan de orde is. Ik zag dat de Gtx 1070 ook ietsje goedkoper kan. Uiterlijk van de onderdelen maakt immers toch niet meer uit.

#ProductPrijsSubtotaal

Klopt. Ook dit advies neem ik mee.
Dankjewel voor de tip. Ik ga het overwegen.
Ook het ram geheugen heb ik verlaagd van 16gb naar 8 gb.

Uiteindelijk kom ik tot een totaal andere built:

#ProductPrijsSubtotaal
1WD Red WD40EFRX, 4TB€ 155,95€ 155,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 103,95€ 103,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 36,15€ 36,15
1Sandisk Ultra II SSD 960GB€ 222,61€ 222,61
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.676,55

Wat vinden jullier hier van? Ik zie graag feedback tegemoet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met dit budget is 8GB ram wel wat weinig. De meeste games hebben er wel genoeg aan, maar sommige hebben wel baat bij meer.

Voor VR wordt een framerate van 90 fps aangeraden voor de beste ervaring. Een i5 kan dan krapjes worden voor CPU bound games, een i7 6700K van 4Ghz is dan eigenlijk geen gekke keuze. Bij videobewerking kan 16GB ram en een i7 ook wel van pas komen, afhankelijk van waarmee je edit en welke effecten je gebruikt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kameleleon
Dell ultrasharp zijn wel goede monitoren. Veel beter ;)

Die voeding bedoel ik ja.

Waarom 5TB aan opslag? Maakt mij niet uit of je zo veel nodig hebt, maar het lijkt zo veel haha.

Heb je 1TB aan ssd opslag nodig? Dat kost namelijk heel veel en dat geld kan ook aan een i7 processor of meer ram kunnen worden uitbesteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
BatmanNL schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 21:16:
Dell ultrasharp zijn wel goede monitoren. Veel beter ;)
Zit je dus wel met een 60hz scherm, voor gaming niet erg geschikt. Ook al gebruik je voornamelijk een VR headset zou ik toch minimaal een 90-120hz scherm aanraden.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kameleleon
SgtElPotato schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 21:27:
[...]

Zit je dus wel met een 60hz scherm, voor gaming niet erg geschikt. Ook al gebruik je voornamelijk een VR headset zou ik toch minimaal een 90-120hz scherm aanraden.
Minder fijn ipv 'niet echt geschikt' het is meer een ding van : leuk om te hebben, maar zeker niet nodig.

De een wil liever 1440p, de ander 140hz. Bijde zijn niet nodig, maar hij heeft het budget. Het mooiste zou een 1440p 120hz monitor zijn, maar die zijn aardig prijzig volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
BatmanNL schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 23:08:
[...]

Minder fijn ipv 'niet echt geschikt' het is meer een ding van : leuk om te hebben, maar zeker niet nodig.

De een wil liever 1440p, de ander 140hz. Bijde zijn niet nodig, maar hij heeft het budget. Het mooiste zou een 1440p 120hz monitor zijn, maar die zijn aardig prijzig volgens mij
TS geeft inderdaad aan dat resolutie en kleurechtheid belangrijk zijn. Maar wil je veel shooters spelen zou ik toch echt voor een >90hz scherm gaan en kleurechtheid op een iets lager pitje zetten, al hoeft dat vaak niet zo slecht te zijn, kijkhoeken zijn vaak erg slecht van dat soort panelen (TN paneel). BenQ heeft al schermen <300€ met 144hz (1080p, 24")

En als het geen pre is zou ik inderdaad ook voor de Dell gaan! :)

Zucht...

Pagina: 1