Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enchantress
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken? een processor en moederbord. wil videobewerking en fotobewerking doen geen games.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
500 a 600 euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
processor intel amd gaat het kwa cpu niet redden
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen. gewoon thuis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:38
Wat heb je zelf al gevonden? En geef eens wat meer uitleg wat je allemaal van plan bent te doen. Is het hobbymatig vakantievideo's bewerken of professioneel 4K? En wat is de rest van je systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:01
Iets meer info mag wel he vind je ook niet. We zijn geen help desk. Eigen inzet is nog steeds een vereist. Zo missen we De rest van je systeem. Wil je m-itx? Of ga je voor e-atx? welke voeding heb je? wil je OC ja of de nee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enchantress
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
loki504 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 21:57:
Iets meer info mag wel he vind je ook niet. We zijn geen help desk. Eigen inzet is nog steeds een vereist. Zo missen we De rest van je systeem. Wil je m-itx? Of ga je voor e-atx? welke voeding heb je? wil je OC ja of de nee?
nou het is eigenlijk niet voor me zelf.
moet wel een atx zijn en diegenen doet niet aan OCen.
hij heeft een dansschool en daar worden natuurlijk veel foto`s en video`s gemaakt en die bewerkt die.
is hij dagelijks mee bezig.
de rest van het systeem kies ik aan de hand van de processor en moederbord.
ik heb zelf een game pc maar ben niet echt thuis in de videobewerking enz. dus kwa processor en moederbord weet ik eerlijk gezegt niet echt wat je daar voor nodig hebt.

edit geen 4k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:01
Ik zou iets in de richting van een i5 6400-6600 met een h110 moederbordje. Denk niet dat de HT de extra 100 euro waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:44
Voor fotobewerking is een intel quadcore met vrij hoge kloksnelheid prima geschikt en heeft HT of meer cores niet zo heel veel zin.
Voor videobewerking kan meer cores/threads wel nut hebben, maar is het de extra investering vaak niet waard.
https://nl.hardware.info/...-igpu-adobe-photoshop-cs6

Ik zou dus kijken naar een i5-6600 met een uitgebreid B150 bordje, ben je voor iets meer dan 300 euro klaar.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 227,-€ 227,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,90€ 86,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 313,90

Doe je dan 2x 8GB geheugen in zodat je nog kunt uitbreiden, en uiteraard de rest van de benodigdheden om het draaiende te krijgen (ik zou even het hele systeem posten, misschien kunnen we nog op andere gebieden advies geven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Welke software wordt gebruikt?
Zoek bij die firma welke videokaart daarbij hoort, dus welke eisen gesteld worden aan hardware.
Nvidia heeft cuda en sommige software heeft daar voordeel bij.
Pagina: 1