Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghighoegha
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-09 11:09
Ik ben bezig om voor het eerst een pc in elkaar te zetten. En het is nogal een een gepuzzel met de kabeltjes. Nu loop ik tegen een probleem aan.

Uit mijn voeding komt een 8-pins cpu-kabel. Maar ik kan deze nergens kwijt in het moederbord. De grote 24-pins kabel heb ik er wel al in zitten. Net zoals de pci-e kabels in mijn videokaart.

Maar ik houd dus een 8-pins cpu kabel over die ik nergens kwijt kan.

Mijn moederbord is een mini-itx

ASRock H110M-ITX
https://tweakers.net/pricewatch/481917/asrock-h110m-itx.html

Mijn voeding is:

Cooler Master GM450

Ik heb al aardig zitten googelen en de handleiding uit zitten spitten. Maar ik kom het nergens tegen. Alvast bedankt voor jullie hulp.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 8-pins kabel zijn 2x 4 pins aan elkaar en kun je lost van elkaar halen. 1 van de 4 pin stop je dan in de 4 pin aansluiting op het moederbord links boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghighoegha
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-09 11:09
bedankt voor de uitleg. Het is duidelijk nu. Dan nog een vraagje. Ik heb nu nog een kabel over. Eentje van de fan die in mijn behuizing zit. Ik heb twee fans in mijn behuizing maar op het moederbord is maar een CH-FAN connector (chassis fan). Terwijl ik twee fans (met twee kabeltje) in mijn behuizing heb.

Op mijn moederbord zijn nog wel vier pinnetjes over waar hij eventueel op zou passen. Dat is de Clear CMOS jumper aansluiting op mijn moederbord. Kan ik die gebruiken om de tweede fan op aan te sluiten? Hij past er namelijk wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Doe dat maar niet, het zou goed kunnen dat je moederboord maar 1 chassis fan aansluiting heeft, oplossing daarvoor is een fan splitter.

[ Voor 27% gewijzigd door green-tea op 04-08-2016 21:46 ]

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

ghighoegha schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 21:43:
Op mijn moederbord zijn nog wel vier pinnetjes over waar hij eventueel op zou passen. Dat is de Clear CMOS jumper aansluiting op mijn moederbord. Kan ik die gebruiken om de tweede fan op aan te sluiten? Hij past er namelijk wel op.
Dat is om het BIOS mee te resetten... Dus nee, doe maar niet, het kan er alleen maar stuk van gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
ghighoegha schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 21:43:
bedankt voor de uitleg. Het is duidelijk nu. Dan nog een vraagje. Ik heb nu nog een kabel over. Eentje van de fan die in mijn behuizing zit. Ik heb twee fans in mijn behuizing maar op het moederbord is maar een CH-FAN connector (chassis fan). Terwijl ik twee fans (met twee kabeltje) in mijn behuizing heb.

Deze vraag is een grap toch ? 8)7

Mischien gewoon een splitter gebruiken ?
Zoiets..
http://www.akasa.com.tw/i...e/00/AK-CBFA04-15_f00.jpg
Pagina: 1