Toon posts:

Goede samenstelling voor een gemiddelde gamer ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Hallo allen, Ik ben van plan om een andere PC aan te schaffen en liefst 1 waar ik zo ongeveer alles mee kan doen, zoals de normale zaken maar ook normaal tot stevig gamen. Ik heb een lijstje samengesteld en is dit een goeie game pc voor een gemiddelde gamer dus geen echte (doorgewinterde game freak) als ik om de games op hoge settings te kunnen gamen en ook voor een jaar of 3. Ik ben zelf vrij noob op het computer en game gebeuren heb in het verleden meer gegamed op pc maar ben tijd geleden overgestapt op console maar wil toch weer meer met pc kunnen doen, ben alles weer beetje aant oppakken dus tips en advies zou welkom zijn. Mijn budget zal ongeveer rond de 750 to 875 euro komen te liggen, Er aan liggende of ik Windows 10 goedkoper kan bemachtigen dan de normale 100 euo - 110 euro prijs, Windows 10 moet er dus ook bij op, Plus dat ik niet zeker weet of ik de pc zelf in elkaar zal kunnen zetten en zal dus waarschijnlijk hier bij mij in de woonplaats naar de plaatselijke computer winkel moeten gaan om hem daar in elkaar te laten bouwen, wat waarschijnlijk ook zo rond de 100 euro gaat kosten ?????
Let wel, Ik zou er nog een DVD brander/Speler bij willen, Denk dat die zo rond de 20 euro kosten en misschien een Cardreader maar die zijn rond de 10.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ik zou graag de normale software willen gebruiken zoals Windows 10, Skype, video bewerken, foto's bewerken, Muziek bewerken, en Games. Zoals, Battlefield 5 en 1, Call of Duty Black Ops 3, Call of Duty Infinit Warfare, FIFA 2015,2016,2017, en dus ook eventueel de Pro Evo concurrent, 2015,2016,2017,... F1 2015, F1 2016, en eventueel de F1 2017.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb zelf al redelijk wat onderzocht met name, Hier op tweakers om op andere topics te kijken en pricewatch, en ook vergeleken op sites als Game-Debate, Maar ook op die Game pc sites waar ze hem voor je inelkaar bouwen maar daar kom ik veel duurder uit met het lijstje dat ik hier heb samengesteld. Ik denk dus aardig te weten wat ik nodig heb en zodoende denk ik een aardige samenstelling gemaakt te hebben voor mezelf, maar zou graag nog wat tips en advies willen om mijn gekozen systeem nog iets te verbeteren daar waar dat kan voor een marginale prijs. Nogmaals budget ongeveer tussen de 700 en 875 euro,

Bij voorbaat dank voor uw medewerking ! ;-)

Hier mijn lijstje,
Oh P.S. Heb ik nog een aparte cpu koeler nodig voor de zekerheid voor de betere koeling ?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 227,-€ 227,-
1MSI H110M GAMING€ 71,-€ 71,-
1XFX Radeon RX 480 XXX Edition 8GB€ 269,-€ 269,-
1Seagate ST1000DX001, 1TB€ 55,-€ 55,-
1Sharkoon BW9000-V (Closed) Zwart€ 65,95€ 65,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 35,25€ 35,25
1be quiet! System Power 8 600W€ 60,50€ 60,50
1Samsung 750 EVO (retail) 250GB€ 69,90€ 69,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 853,60

Alle reacties

Verwijderd

Topicstarter
Iets goedkoper mag natuurlijke ook ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Oh vergeten bij te zetten met het huidige lijstje is er zon 10 tot 15 euro aan verzendkosten volgens de berekeningen.

Verwijderd

Topicstarter
Dus word de totaal prijs de gooedkoopste 2 keuzes genomen, keus 1, 863 euro en keus 2, 866 euro .

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:15

fdees

Trust me I'm an Engineer

Neem een i5-6400 het verschil tussen de i5 is het niet waard. Ga voor een aftermarket RX480 zoals deze van sapphire RX480 Nitro.

Voor een i5 heb je niet een betere koeler nodig om hem koel te houden je zou dit wil kunnen doen i.v.m. geluid.

Voeding is tevens veel te zwaar een voeding van rond de 450 watt, deze Seasonic G-series 450 watt is ook zeer geschikt.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• fastandfourier
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online

fastandfourier

Veel voor weinig

Dit is het beste in 1080p voor een zo laag mogelijke prijs, mijns inziens. Ik denk dat de videokaart in voorraad is bij EVGA voor € 279,-. Eventueel kan je de harde schijf van 1 TB weglaten, veelal heeft men die opslag niet nodig. Ik kan het in ieder geval niet voor je beslissen, want ik ken je situatie niet.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 183,50€ 183,50
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 53,95€ 53,95
1EVGA GeForce GTX 1060 GAMING 6GB€ 277,50€ 277,50
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 48,95€ 48,95
1Cooler Master N200 Closed€ 45,50€ 45,50
1Corsair CX450M€ 54,99€ 54,99
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 71,14€ 71,14
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 770,78

Ik heb geen verstand van goede dvd-spelers en cardreaders, dus zal iemand anders je daar mee moeten verder helpen. In de kast uit deze lijst is er ruimte voor beide randapparaten.

Verwijderd

Topicstarter
En de 450 voeding is dat niet te laag ? Kan dat niet beter een 500W voeding zijn van corsair ? of Seasonic ? Ik ben zelf nog aant experiementeren met andere build ook vanwege behuizing.... Verder wel zelfde onderdelen ongeveer. maar ik zal deze aanpassingen doorvoeren in deze build, Dank jullie voor jullie snelle reactie en hulp, Ik vind de budget wel een verbetering met wat ik had ;-) dus gaat de goeie kant op :-P

Verwijderd

Topicstarter
Oh en ja, RX480 of GTX1060, Ik weet ook welke beter is, maar afgaande op wat ik zelf gevonden had, lijkt het of de RX 480 is beter is in de toekomst vanwege de DX12 / vulkan games.... Maar denk zelf omdat het de tegen hanger van de GTX970 is hij mischien een jaar of 2 misschien 3 op hoog niveau en medium mee kan... waarbij de GTX1060 ik het niet weet, Afgaande op de GTX960 de voorloper, uitgekomen in 2014 loopt nu ook al ten einde... dus die hield het 2 tot 2 en half jaar vol... dus 1060 ? mischien ook na 2 tot 3 jaar klaar..... Dus voor mij is het de RX 480 of de 1060 Maar wel tegen de beste prijs... Dus is RX 480 goedkoper wel met een goeie marge natuurlijk ga nie liggen muggezifften over 1 of 2 tientjes... maar als het 40 of meer eurie scheelt ja dan neem ik de RX 480.... ben zelf wel altijd fan geweest van Geforce... had mijn eerste Geforce kaart in 2002... en beviel goed... Ik geloof dat dat toen der tijd de Geforce 5500 was... was ook een kleine midranger... zoals nu geloof ik de GTX 950 / 960 was.

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer mijn video kaart zo te kopen dat ik er een jaar of 3-4 mee vooruit kan, dat ik dan dat laaste 4e jaar alles zon beetje op medium en een aantal op low moet spelen het zij zo dat is het moment voor mij om te gaan denken aan een upgrade...

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe lijst, Met wat aanpassing en tips die ik van de heren heb gekregen, Is de 6600 cpu niet beter dan de 6400 dan ? volgens Game-Debate gaf de 6400 al heel wat rooie cijfertjes voor de nieuwe game en de 6600 was nog groen.... ?

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI H110M GAMING€ 71,-€ 71,-
1Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 4G€ 258,90€ 258,90
1Corsair CX500M€ 66,01€ 66,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 805,51

Verwijderd

Topicstarter
en kun je niet beter RX480 8 GB hebben dan ook voor de toekomst dan he ?

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals tegen deze RX480 prijs ben ik ook geneigd om voor de GTX1060 te gaan....tenminste tegen de prijs van 277.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:19
Waarom een moederbord met H110 chipset? Die kan maar 2 volwaardige Dimmsloten aan en dan zit dus gelijk alles vol. (Kan namelijk maar 2 sloten met double sided geheugen aanspreken of 4 met singlesided en dat laatste is vaak heel lastig te vinden). Ga dan voor 16 GB Ram of neem een B150-bordje. Is er een specifieke reden dat je dit bordje hebt gekozen?

Verwijderd

Voor de prijs van een H110 Gaming heb je ook een pricewatch: MSI B150M BAZOOKA welke voorzien is van 4 geheugensloten en je dus nog een upgrademogelijkheid hebt als je ram altijd in dual-channel wil gebruiken.
Wil je een H110 bord dan kan je net zo goed een pricewatch: MSI H110M ECO met 1x pricewatch: Corsair Value Select CMV8GX4M1A2133C15 nemen. Dan heb je ook de mogelijkheid om nog naar 16gb te upgraden.
Een CX500M is geen goede keuze. Neem een CX450M die beter is én goedkoper.

Verwijderd

Topicstarter
Aller eerst, Dank jullie allen voor jullie snelle reacties en support,...

@ White Feather... Waarom dat moederbord ? Goeie vraag, Omdat ik zocht op een moederbord dat DDR4 Ram ondersteunde, en in pricewatch zag ik er een paar, maar de meeste die ik vond waren rond de 100 of meer en deze zat rond de 70 en 2 goedkopere rond de 50 a 60, Dus dacht ik dat het een kleine upgrade zoun zijn van een 50 euro bordje naar deze van rond de 70, En bij de spec lijst zag het eruit dat het de onderdelen zou kunnen herbergen die ik erop aan zou willen sluiten... dus was een prijs kwaliteit en specs gedachte.... Plus dat ik 40 procent noob ben... Denk dat ik voor 60 procent kan meepraten over dit soort dingen en upgrades maar die 40 procent mis ik nog een beetje... ;-) hopelijk ook dankzij jullie support gaat dat ook een beetje veranderen. Ik zal Het moederbordje is gaan aanpassen want is een goed advies Dank je !

Verwijderd

Topicstarter
@ ACB ... Dank je voor je tip, Volgens mij heb ik die bazooka over het hoofd gezien in price watch... anders zou ik denk idd voor die gegaan zijn,

Ok zal de voeding aanpassen naar de 450, Maar wat is er niet goed aan die 500 ? Ik dacht altijd dat bij een redelijk systeem ook een hogere voeding nodig was ? Volgens mij word er normaal iets van 430 tot 450 standaard gebruikt voor voedingen, soms zie ik ook idd wel geloof dat 350 gebruikt word... Ik wil graag ook voor mezelf meer leren, Dus wat is er slechter aan de 500 dan die 450 ? Ik zie minder voeding (Watts) in de 450... dus denk goeie video kaart, goed bordje, goeie processor, goeie componenten dus dus meer voeding ? of zit ik helemaal mis...

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-12 13:09
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 01:23:
@ ACB ... Dank je voor je tip, Volgens mij heb ik die bazooka over het hoofd gezien in price watch... anders zou ik denk idd voor die gegaan zijn,

Ok zal de voeding aanpassen naar de 450, Maar wat is er niet goed aan die 500 ? Ik dacht altijd dat bij een redelijk systeem ook een hogere voeding nodig was ? Volgens mij word er normaal iets van 430 tot 450 standaard gebruikt voor voedingen, soms zie ik ook idd wel geloof dat 350 gebruikt word... Ik wil graag ook voor mezelf meer leren, Dus wat is er slechter aan de 500 dan die 450 ? Ik zie minder voeding (Watts) in de 450... dus denk goeie video kaart, goed bordje, goeie processor, goeie componenten dus dus meer voeding ? of zit ik helemaal mis...
Jouw systeem gaat nog geen 300w gebruiken, dus zelfs 450 is al overkill. Het feit is dat er geen kwalitatief goede 350W voedingen zijn waar een pci voedings kabel bij zit.

Een 500W voeding is overkill en jammer voor je geld. En zelfs een goede 450w voeding is beter dan een slechte 700

Verwijderd

Topicstarter
Oh....P.S. Ik heb de eerste keer die Bazooka wel gezien, dus Correctie... Maar niet gekozen eerste instantie omdat bij de reviews ook stond dat er Norton enzo geinstaleerd werd en dat de Sata kabels te kort waren... dus dacht ik ff verder kijken...

Verwijderd

Topicstarter
@ Batman.NL... Dank je voor je uitleg, dat verklaart iets meer, Heb zelf niet gekeken hoeveel watt dit systeem zou verbruiken, Ik ging van standaard uit, Standaard 430 tot 450... Dus dit systeem met iets zwaarder video kaart dan normaal, etc.. dus zal ik rond de 500 uitkomen... Dus dank je voor je uitleg weer iets geleerd, met name zelf ook goed kijken wat het verbuikt, bij de specs waarschijnlijk de verbruikers bij elkaar optellen...

Verwijderd

Topicstarter
Dit is nu het voorlopige lijstje, Ben nog aant kijken naar verbeteringen, Een vraagje... Is het moederbord wat ik nu gekozen het zelfde als de Bazooka die ACB had voorgesteld ? Ik zit namelijk met dat Norton die geinstalleerd word... Ik heb al antivirus een betaalde en ook een goeie dus hoef geen andere... en der was nog een min puntje maar die moet ik ff opzoeken. kom daar nog op terug. O ja Die DDR4 Ram geheugen...
Het is toch beter om 2x 4 gig in te laten bouwen dan 1x 8 ? had ik ergens gelezen... maar zit nog te denken om naar 16 te gaan. En zit ook nog met dat systeem van FastenFourier in men hoofd dat lijkt ook een goeie.

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI B150M MORTAR€ 82,50€ 82,50
1Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 4G€ 258,90€ 258,90
1Corsair CX450M€ 54,99€ 54,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 805,99

En sorry voor al die snelle kort reacties van mij will hier niet spammen ofzo, Ben nieuw op het forum en kom er net achter dat je een geplaats bericht ook kan wijzigen en herplaatsen ;-)

Wat is het verschil tussen de 3D V-nand TLC (SSD) van Crucial en de Triple Level Cell van Samsung
(SSD) Of zijn het 2 verschillende benamingen voor hetzelfde ?

#ProductPrijsSubtotaal
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 71,14€ 71,14
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 141,04

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2016 02:04 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:51

br00ky

Moderator Harde Waren
Modbreak:Gebruik in het vervolg de wijzigknop rechtsboven je post als je nog wat wilt toevoegen. 2-3-4 of zelfs 6 keer achter elkaar posten zoals je hier nu doet wordt niet gewaardeerd. Pas als er 24u niet door iemand anders is gereageerd mag je weer zelf wat posten.

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:04

RvL

Ik heb de Bazooka, Norton wordt niet geïnstalleerd. Het kan wel, maar je kan 'm gewoon uitvinken. Zoals bij iedere installer tegenwoordig dus gewoon even opletten. Ik weet niet waar de reviewer dat vandaan haalt. Mogelijk installeert de installatie CD die automatisch mee, maar je kan beter de laatste drivers gewoon van hun website halen. Weet je zeker dat je in ieder geval up to date begint.

SATA kabels te kort kan ik me ook niet in vinden. Ja, misschien als je het moederbord in een of andere mega tower in bouwt, maar als je gewoon een normaal formaat kast neemt zie ik niet in waarom de kabels te kort zouden moeten zijn. De kabels uit m'n vorige pc zijn niet langer.

Daarbij, als het bij de Bazooka van MSI zou gebeuren, zou het ook bij de Mortar gebeuren. Het enige verschil tussen de Mortar en de Bazooka is het 2e PCIe x16 slot op de Mortar. Als je niet van plan bent om 2 videokaarten te gaan gebruiken betaal je voor iets wat je niet gaat gebruiken.

Twee geheugenmodules is inderdaad beter dan 1.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Verwijderd

Topicstarter
@Brooky Mijn excuses... Kwam er laat achter dat je de posten kon wijzigen, Dus zal dat voortaan doen, Zoals eerder vermeld ben nieuw op dit forum, dus hoop geen fouten meer te maken maar zal vast nog wel eens iets zijn hoop alleen op een beetje begrip...

@RvL Dank je voor de tip, Ik heb wat onderzoek gedaan naar die moederborden, en je hebt gelijk. Als het dus op de Mortar of Bazooka aan komt is de Bazooka beter want ik ben denk ik idd niet van plan om 2 video kaarten te gaan gebruiken. Zit nog wel met een kleine kwestie wat betreft moederborden... maar weet niet of ik het moet vragen of zelf door blijven spitten.. Ik kan nog niet uitmaken, of ik voor een micro of standaard ATX bord moet gaan, ik heb geprobeerd het te onderzoeken, het enige wat ik kon vinden is dat de standaard borden beter zijn om mee te gamen... maar die bazooka en andere micro borden doen het ook goed... dus waarom een standaard bord... weet niet wat de winst is...

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:15

Thomg

Aww yiss

Er is niet echt een verschil tussen M-ATX en ATX qua performance. ATX komt met wat meer toeters en bellen, M-ATX komt met wat minder wat vaak gepaard gaat met een lagere prijs.
That's it.

Als je niet kan kiezen, match de formaat van je moederbord met de kast die je wilt.
ATX in ATX, M-ATX in M-ATX.

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Aller eerst, Weet ik niet of ik dit topic hier goed plaats, Maar omdat het met Desktop aankoop advies te maken heeft dacht ik hier goed te zitten...

Ik heb al een ander topic lopen over het Samenstellen van een goeie game pc en ben daar nog vol op mee bezig om dingen aan te passen, te vergelijken en uit te proberen in men wensen lijstje om zo doende tot een bepaalde prijs kwaliteits verhouding te komen. Ik ben zelf niet zo heel erg thuis in dit soort dingen maar weet tot noch toe redelijk wat te vinden en te weten te komen etc.

Behalve dan 1 kwestie waar ik wel wat over gevonden heb maar eigenlijk iets meer licht over geschenen wil hebben voor dat ik zeg keuze A of keuze B.

Ik ben bang dat ik ergens het antwoord al weet, maar meer zekerheid zou op prijs gesteld worden.

Ok hier komt de kwestie, Ik ben bezig met een Build (dat nog beter afgestemd en besteld moet worden)
Maar ik zit met een budget, Nou moet ik dus ook Windows erop hebben liefts Windows 10 Home,
Ik heb zelf nu een systeem waar Windows 7 opzat en ben met zon gratis Windows upgrade naar 10 gegaan. Dus volgens mij zit ik dan nog op de produkt (sleutel) key van 7. Als ik naar die nieuwe build ga kan ik dus denk niet ff zomaar Windows downloaden en het erop gooien, Dus zal ik het moeten kopen...
Nou heb ik zelf al gevonden dat Windows 10 home (Legitieme) licentie zo rond de 100 tot 120 euro gaat kosten. Maar nou zag ik ook die Licentie keys voor 30 tot 40 op pricewatch... Nou heb ik zelf gevonden dat er veelal staat dat het legitiem is en niks mis mee enz. Maar ik zag ook in een ander Topic dat Iemand er niet voor koos omdat het onbetrouwbaar was en dat het om MSDN (weet niet wat dat betekent) en andere volume en studente versies zou gaan... En las ik ook op een andere site die ik via google gevonden heb dat het een risico was en dat Microsoft aan deze versies geen support bied en ze ook kan en mogen deactiveren...

Dus als ik Windows 10 Home er bij moet kopen, Gewoon gaan voor de legitieme microsoft licentie die ongeveer 100 tot 120 euro kost, of toch voor die van 30 a 40 euro versie gaan omdat die net zo goed zijn...

Zelf kies ik voor het eerste, liefts iets duurder en veilig, dan goedkoop maar oliedom... Maar omdat ik met een budget zit, toch meer hier van/over zou willen weten. Want ja 60 euro verschil is toch weer 60 euro...
Denk dus zelf dat die 40 euro versie te mooi is om waar te zijn... Dus misschien is deze topic overbodig maar beter 1x gevraagd en het 100% weten dan oliedom bezig gaan.

Bij voorbaat dank,

Mvg.

• RvL

RvL

Gewoon de OEM versie kopen. Officieel voor systeembouwers, maar ook toegestaan voor consumenten.

Aantal nadelen:
- gebonden aan moederbord/cpu, dus niet mee te nemen naar een volgende pc. Ook te ingrijpende wijzigingen in de hardware kan ervoor zorgen dat je licentie niet meer geldig is. Waar de grens ligt weet ik niet
- Geen (gratis) support van Microsoft. De systeembouwers moet dat officieel leveren: jij dus :p
- kan niet gebruikt worden om een upgrade vanaf Windows 8 of 7 uit te voeren

Voordelen:
- dezelfde Windows
- stuk goedkoper

[ Voor 21% gewijzigd door RvL op 06-08-2016 20:33 ]

Nu de dekens nog...

• Boerhof
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-11 10:03
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 20:11:
Beste Tweakers,

Aller eerst, Weet ik niet of ik dit topic hier goed plaats, Maar omdat het met Desktop aankoop advies te maken heeft dacht ik hier goed te zitten...

Ik heb al een ander topic lopen over het Samenstellen van een goeie game pc en ben daar nog vol op mee bezig om dingen aan te passen, te vergelijken en uit te proberen in men wensen lijstje om zo doende tot een bepaalde prijs kwaliteits verhouding te komen. Ik ben zelf niet zo heel erg thuis in dit soort dingen maar weet tot noch toe redelijk wat te vinden en te weten te komen etc.

Behalve dan 1 kwestie waar ik wel wat over gevonden heb maar eigenlijk iets meer licht over geschenen wil hebben voor dat ik zeg keuze A of keuze B.

Ik ben bang dat ik ergens het antwoord al weet, maar meer zekerheid zou op prijs gesteld worden.

Ok hier komt de kwestie, Ik ben bezig met een Build (dat nog beter afgestemd en besteld moet worden)
Maar ik zit met een budget, Nou moet ik dus ook Windows erop hebben liefts Windows 10 Home,
Ik heb zelf nu een systeem waar Windows 7 opzat en ben met zon gratis Windows upgrade naar 10 gegaan. Dus volgens mij zit ik dan nog op de produkt (sleutel) key van 7. Als ik naar die nieuwe build ga kan ik dus denk niet ff zomaar Windows downloaden en het erop gooien, Dus zal ik het moeten kopen...
Nou heb ik zelf al gevonden dat Windows 10 home (Legitieme) licentie zo rond de 100 tot 120 euro gaat kosten. Maar nou zag ik ook die Licentie keys voor 30 tot 40 op pricewatch... Nou heb ik zelf gevonden dat er veelal staat dat het legitiem is en niks mis mee enz. Maar ik zag ook in een ander Topic dat Iemand er niet voor koos omdat het onbetrouwbaar was en dat het om MSDN (weet niet wat dat betekent) en andere volume en studente versies zou gaan... En las ik ook op een andere site die ik via google gevonden heb dat het een risico was en dat Microsoft aan deze versies geen support bied en ze ook kan en mogen deactiveren...

Dus als ik Windows 10 Home er bij moet kopen, Gewoon gaan voor de legitieme microsoft licentie die ongeveer 100 tot 120 euro kost, of toch voor die van 30 a 40 euro versie gaan omdat die net zo goed zijn...

Zelf kies ik voor het eerste, liefts iets duurder en veilig, dan goedkoop maar oliedom... Maar omdat ik met een budget zit, toch meer hier van/over zou willen weten. Want ja 60 euro verschil is toch weer 60 euro...
Denk dus zelf dat die 40 euro versie te mooi is om waar te zijn... Dus misschien is deze topic overbodig maar beter 1x gevraagd en het 100% weten dan oliedom bezig gaan.

Bij voorbaat dank,

Mvg.
Je kan wel Windows downloaden en op een USB stick zetten. Boot device op USB zetten en klaar is Kees. Dat kan zelfs zonder key. Vervolgens kun je je Windows versie legitimeren door je key in te voeren van je huidige Windows. Mocht dat niet werken dan kun je altijd nog een key kopen.

Verwijderd

Topicstarter
@ RvL... Ok Maar hoe kom ik dan aan dat support ? dat is het hem, ik ben aardig noob en gebruik normaal altijd de officiele windows versies met gratis support, en weet dus niet hoe ik dat zelf zou kunnen aan leveren als ik niet bij microsoft werk ... Ten 2e weet ik nog niet wat er precies bedoelt word met dat support, gaat het hier om SP packs ? of gewoon om helpdesk support, Wat voor support word er bedoelt waar moet ik dan aan denken ? Dat moet ik ook nog uitzoeken, Ik weet ben noob forgive me...

@Boerhof... Het probleem is en had ik misschien iets eerder moeten vermelden, is dat ik van mijn huidige windows geen CD heb, Heb deze pc een jaar of 2 geleden gekocht bij de plaatselijke computerwinkel, en er zat Windows 7 er dus al op, en werd de computer verkocht zonder CD want volgens de verkoper '' Zou ik die niet nodig hebben want mocht het opnieuw geinstalleerd moeten worden kon ik altijd terug komen en zouden hun het er op zetten of kon ik daar de CD krijgen want dat was onderdeel van de nieuwe norm'', geen CD maar wel Windows en als ik de CD nodig had kon ik me naar hun wenden... Vond ik vreemd, Maar was Budget PC van rond de 600 euro en men oude systeem had het begeven dus moest snel aan een PC komen, Dus gedaan maar dus geen eigen CD... Dat Boot device op USB zetten heb ik geen verstand van nooit gedaan, Volgens mij heeft dat met Bios te maken ? / Moet je dat via Bios doen ?

• RvL

RvL

Support als in: ik heb een probleem met Windows en wil daarbij de hulp van Microsoft. Met een OEM licentie kun je dus niet even naar de helpdesk bellen. Je krijgt wel degelijk updates en service packs.

Stel je zelf de vraag: heb je de laatste maanden/jaren ooit met een helpdesk van Microsoft gebeld? Zo ja: retail. Zo nee: OEM :)

Nu de dekens nog...

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-12 13:09
Gewoon de oem versie nemen. Als je zelf een pc in elkaar kunt zetten moet je ook met het het tooltje van Microsoft Windows op een usb kunnen zetten.

Officieel krijg je geen gratis support, heb echter zelf wel gekregen via de live chat. Ik zie trouwens ook geen reden om microsoft regelmatig op te bellen.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:51

br00ky

Moderator Harde Waren
Pagina: 1