Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05
Ik heb een tijdje geleden (zal ondertussen 2 jaar zijn bijna) een Motorola Droid 4 XT894 gekocht uit Amerika. Deze was simlockvrij (geadverteerd), werkte prima, alleen de USB poort was stuk, dus toen de batterij leeg was, was de pret over.
Na een aantal pogingen om een nieuwe dr op te solderen opgegeven en een ander main board gekocht voor dr in. Nu krijg ik de melding "Sorry, this sim card is not supported. Please contact your service provider." Ik vermoed dat het mogelijk een simlock is.

Wat ik zelf tot nu toe gedaan heb:
Op de site van Verizon staat dat ze geen gebruik maken van simlock behalve bij bepaalde telefoons, en dat ik dan een andere melding zou moeten krijgen (code intypen, code staat op de site.)

Omdat ik geen klant ben bij Verizon heeft de helpdesk bellen waarschijnlijk weinig zin. De web-chat is een robot die m'n vragen niet begrijpt. Zal blijkbaar toch moeten bellen? :/

En in zee gaan met een van de vele shady 'unlock'-bedrijfjes zie ik ook niet zitten.

Maar misschien is het iets heel anders. Dus als iemand een idee heeft, hoor ik 't graag. :)

[ Voor 5% gewijzigd door AlexanderB op 04-08-2016 21:08 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Wat bedoel je met shady 'unlock'-bedrijfjes? Vaak kan de telefoontoko om de hoek hem zo unlocken waar je bij staat.

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Hm, dat zou handig zijn, zal eens kijken of dr iets in de buurt zit. :)

Heb ff online zitten kijken, en dan moet je of $5 betalen en 4 dagen wachten.. (?!) of eenofandere app installeren en vanalles invullen, dat ruikt ook naar oplichting/malware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:16

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Dus je zet er een ander mainboard in en je bent verbaasd dat je een simlock hebt of lees ik het verkeerd?

Swat de meeste simlocks zijn op een paar minuten eraf, imei doorsturen via site + mail adres meegeven en betalen via paypall ofzo en zodra ze de betaling hebben binnengekregen krijg je mail met de code toegestuurd.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

*knip*. HK reactie.

[ Voor 89% gewijzigd door rens-br op 05-08-2016 10:03 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
zou zweren dat ik dit onder Smartphones - Android had gepost, hoe komt 't nou in de HK?

Euh, ben meer verbaasd dat ik een onduidelijke foutmelding krijg waarbij de enige oplossing op google lijkt te zijn "een nieuwe simkaart van de provider". De conclusie dat het waarschijnlijk simlock is hang ik dr zelf aan, maar hoeft niet persé waar te zijn.

[edit:] simkaart zit gewoon in een simkaart slot, komt uit m'n andere telefoon die ik net nog gebruikt heb, en slecht contact zal het ook niet zijn, want de sim wordt netjes herkend als Ziggo, m'n pin geaccepteerd, en dan pas komt de foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tech in de HK > schopje naar AND :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:12
Simlock zit op het mainbord omdat daar alles eigenlijk op zit.

Dus ja ander mainboard is in sommige gevallen simlock.

Als je weet bij welke provider het gelockt is kun je daar vaak terecht. Als je ze verteld dat dat apparaat nooit meer op hun netwerk / in bereik van hun netwerk komt eillen ze dit nog wel eens gratis doen. (Eigen ervaring met een Zwitserse iPhone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Ik zal eens kijken of ik iemand bij Verizon kan bereiken, maar naar de USA bellen zit ik eigenlijk niet zo op te wachten, dubbel niet als ze me daar lekker in de wacht zetten. Daarbij hebben ze waarschijnlijk ook geen zin om me te helpen omdat ik uberhaupt geen klant ben bij ze, maar zoals je zegt, ik kan 't proberen.

Heb ondertussen aanvraag ingediend bij nederlands unlock bedrijfje, kijken of die dr wat mee kunnen, kost een paar euro, maar scheelt gedoe, hopelijk.

[ Voor 78% gewijzigd door AlexanderB op 05-08-2016 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
AlexanderB schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 21:11:
Heb ff online zitten kijken, en dan moet je of $5 betalen en 4 dagen wachten.. (?!) of eenofandere app installeren en vanalles invullen, dat ruikt ook naar oplichting/malware.
Van die online aanvragen zou ik inderdaad niet doen en is over het algemeen inderdaad 'oplichting'. Je moet gewoon contact opnemen met een fysiek reparatiebedrijfje en die doen dat soort dingen vaak al vanaf 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Nog geen succes met unlocken. Ga ondertussen ff iets anders proberen:

-Alle versienummers noteren, oude bordje inbouwen, opstarten, en daar ook alle versienummers van noteren, vergelijken. Misschien dat het ergens in een software-update zit?
-Kijken of ik (zonder USB poort) een volledige backup kan krijgen van het oude bordje...
-??
-Andere simkaart/provider proberen, schijnt voor andere users met dezelfde telefoon de oplossing te zijn geweest. Heel raar dat deze sim dan wel werkt in een ander exemplaar van dezelfde telefoon..
Pagina: 1