Max temperatuur voor Duron/A7V ?

Pagina: 1
Acties:

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 06:49

MankE NeliZ

Geen matches

Topicstarter
Ik heb sinds kort mijn Duron 650@900 lopen. Met de kast open werd de processor (bij lang gamen) 60 graden (gewoon gebruik 54 graden). Mijn moederbord (A7V) werd resp 40 en 44 graden.

Nu heb ik net mijn kast dichtgedaan en dit betekende een temperatuur toename van 10 graden....niet vreemd natuurlijk maar ik vroeg me af wat de maximaal temp in mijn kast moet zijn als ik niet meteen morgen een nieuwe upgrade wil uitvoeren? :)

Ik heb een Golden Orb op de cpu en een coolermaster aan de achterkant van mijn kast hangen.

Zou het helpen als ik wat meer luchtinlaten in mijn kast zou hakken en mischien nog wat fannetjes op strategische plaatsen? :)

Hardware:

BigTower
Duron650@900
V7100 (@200/200)
128mb
CDROM
CDRW
2x 15GB HD

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

Verwijderd

Inlaat en uitlaat helpt altijd natuurlijk.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-09 19:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik dacht dat de Duron 90 graden mocht worden, maar dat is dan ook de fysieke limiet

Voor die tijd is ie allang vastgelopen door te hoge temp.

In principe is een hoge temperatuur niet ongezond. Laat eens een keer 3DMark 2000 24 uur lang loopen op de laagste instellingen (alleen CPUMark) of gebruik zo'n torture prog als Prime

Als hij dan niet vastloopt is er niks aan de hand. Extra casefans om meer frisse lucht door de kast heen te krijgen zijn altijd beter natuurlijk.

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 06:49

MankE NeliZ

Geen matches

Topicstarter
Ok thanx, ik ga mijn proc maar eens 24h martelen :)

BTW. toen we dat ding naar 900 (@1,7 volt) gecklocked hadden, gebruikten wij idd Prime om de stabiliteit te testen - ging perfect. Echter, toen we daarna 3dmark probeerden, crashte deze app na 2 minuten! Na het voltage opgescroevd te hebben naar 1,8 liep de Duron weer als een tierelier...en stabiel :)

Dus mischien is Prime toch niet 100% representatief?

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!