Vraag

• WPAD
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-08-2020
In de review van de Windows 10 Anniversary Update hier op Tweakers (zie https://tweakers.net/revi...-anniversary-cortana.html) staat beschreven dat Cortana nu gemakkelijk ook te gebruiken is in Nederland. Zoals ik het lees, zou dit zelfs moeten kunnen met je regio op Nederland en je systeemtaal op Nederlands. De bijgevoegde screenshot toont de Windows Instellingen-app in het Nederlands, maar Cortana in het Engels. Precies wat ik wil eigenlijk.

Ook de hulppagina van Microsoft geeft aan dat je Cortana moet kunnen "proberen" ook als je land/taal-instellingen niet matchen (zie https://support.microsoft...a-s-regions-and-languages).

De Anniversary Update heb ik inmiddels geïnstalleerd, maar in de "Instellingen voor zoeken en Cortana" kan ik nergens zelf de taal kiezen/wijzigen. Enkel als ik de systeemtaal op Engels zet, kan ik Cortana gebruiken met de taal naar mijn keuze. Maar zodra ik de systeemtaal terug op Nederlands zet, wordt Cortana weer helemaal gedeactiveerd.

Ik vroeg me af of het klopt dat de systeemtaal op Engels moet staan om Cortana te kunnen gebruiken, of doe ik iets verkeerd? Alvast bedankt!

Beste antwoord (via WPAD op 12-08-2016 19:04)

• DdeM
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-07 09:11
De systeemtaal moet inderdaad op Engels staan. het enige verplichting die verwijderd is is de regio instelling, deze kan op Nederlands blijven.

dat gezegd hebbende, bij mij doet hij het helemaal niet. Regio heb ik NL en taal Engles, Maar toch krijg ik de melding dat Cortana niet beschikbaar is in mijn regio.

Edit: Heb mijn probleem opgelost.. Als je op zoek klikt en naar instellingen gaat, moet je daar ook de taal voor Cortana apart zetten op Engels... Beetje omslachtig maja, bij mij werkt ze nu. Dus stappen:
- Zet regio op Nederlands
- Zet display language op een door Cortana ondersteunde taal (Bijv. Engels (US))
- klik op de zoekknop in de taakbalk > settings (tandwiel) > Cortana Language instellen op gewenste taal.

[Voor 77% gewijzigd door DdeM op 05-08-2016 11:37]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• DdeM
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-07 09:11
De systeemtaal moet inderdaad op Engels staan. het enige verplichting die verwijderd is is de regio instelling, deze kan op Nederlands blijven.

dat gezegd hebbende, bij mij doet hij het helemaal niet. Regio heb ik NL en taal Engles, Maar toch krijg ik de melding dat Cortana niet beschikbaar is in mijn regio.

Edit: Heb mijn probleem opgelost.. Als je op zoek klikt en naar instellingen gaat, moet je daar ook de taal voor Cortana apart zetten op Engels... Beetje omslachtig maja, bij mij werkt ze nu. Dus stappen:
- Zet regio op Nederlands
- Zet display language op een door Cortana ondersteunde taal (Bijv. Engels (US))
- klik op de zoekknop in de taakbalk > settings (tandwiel) > Cortana Language instellen op gewenste taal.

[Voor 77% gewijzigd door DdeM op 05-08-2016 11:37]

• e6r6i6c
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-08 08:44
Ik heb precies hetzelfde probleem. Heb mijn regio op Nederland staan, mijn display op English US, maar zodra ik bij de taakbalk Cortana intik en instellingen voor Cortana wil openen, dan geeft die een melding aan I'm afraid I am not available for your regions.

@DdeM ik snap ook niet zo goed wat je met die laatste zin bedoeld "- klik op de zoekknop in de taakbalk > settings (tandwiel) > Cortana Language instellen op gewenste taal" Moet er echt ergens een optie zijn die letterlijk Cortana Languege heet? Want die optie zie ik nergens, ik heb wel gewoon de spraak opties of in dit geval dan de speech opties, en die staat ook volledig in het engels, maar ook daar staan geen specifieke Cortana opties bij.

Don't make me use myself on ya baby!

• WPAD
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-08-2020
Dank voor de reactie DdeM, ik heb mijn systeemtaal nu op Engels gezet.

@e6r6i6c
Als je Settings opent, kun je zoeken op Cortana en dan krijg je een optie in het dropdownmenu genaamd 'Cortana & Search settings'. Als je hierop klikt opent een apart instellingenmenu, waarin je de Cortana language kan instellen (en deze moet je dus ook even op English zetten). Hopelijk lukt het zo :)

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee