Problemen met Plextor PX-W1610A

Pagina: 1
Acties:

• ProCal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2023
Ik heb nogal wat problemen met m'n Plextor writer. Ik heb m'n eerste al teruggestuurd naar Plextor waarna ik een hele nieuwe terug kreeg. Nu heb ik nog steeds 't zelfde probleem, ligt dus blijkbaar niet aan de brander. Ik gebruik Nero v. 5.5.2.4 (net gedowned.) Als ik een CD ga branden dan loopt eerst de 'Gebruikte leesbuffer' vol (?) en daarna het bufferlevel. Dan begint het eigenlijke brandproces en meteen daarop loopt de gebruikte leesbuffer leeg en daarna het bufferlevel. Dit gaat constant zo. Op een eind (na een half uur op 12 of 16 speed!!) is de CD wel gebrand. Als ik met PlexTools een CD maak staat er bijvoorbeeld: 181 potential buffer underruns. :? Ik schrijf CD's on the fly met een Pioneer DVD 105F (is 105S met regiocrack) De HD zit met m'n DVD speler op het 1e IDE kanaal( resp. master-slave :) ), de writer staat secondary master. 2nd slave is er niet. OS: Win98SE, net geïnstalleerd. WIE heeft een tip?? Ik word namelijk ziek van een half uur w88 op een CD die op 16x geschreven wordt... :(

Verwijderd

Niet lui wezen!!! :o
Verwissel je DVD en je Plex.
Dan nog 1s proberen.

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:09
ZO heb je toch nog iets aan burnproof ;)

Probeer idd je cd-recorder en dvd speler eens om te wisselen

• ProCal
Misschien een domme vraag hoor, maar moet ik dan m'n writer als slave zetten?? Uit de tijd dat ik bijna iedere dag Philips moest bellen omdat m'n CDD3610 het niet deed, :+ weet ik nog dat het veiliger was om de writer als secondary Master te installeren. Maareh... da's zeker oud :) Nou, k zal t in ieder geval proberen, thanx voor de replies!

Verwijderd

Niet vergeten de jumpers goed te zetten...

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
hmm leest je dvd de cd wel goed?? probeer eens een keer niet on the fly te branden maar via de hd als ie het dan nog niet doet kijk dan of dma wel aan staat.

owja en ik zou em juist niet omwisselen want als je dan van de hd brandt krijg je hetzelfde probleem omdat ze op dezelfde kabel zitten

Verwijderd

Wat ook nog wel problemen wil geven, is dat je de DMA uit hebt staan. (van je DVD)
Check ff oftie wel aanstaat... :)

Verwijderd

Wat is de chipset van je moederbord??

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

geen flame ofzo: maar neem SCSI

How bad is it on a scale from one to Spurs

• ProCal
M'n DVD speler leest die CD goed, dat heb ik al gechecked... Ik heb m ook niet omgewisseld want dat is net wat Maddog_RVO zegt, dan heb je t zelfde probleem met branden van HD ivm. de crappy IDE interface >:) Eeh... DMA staat aan, van DVD en brander, enneh... de chipset... een VIA :( JetWay :r mobo'tje... Ik heb die writer in de pc van iemand anders gezet, ook als secondary master en daarbij Roxio WinOnCD v. 3.8 geïnstalleerd en dat werkt prima? Buffer blijft de hele tijd stabiel op MEER dan Ÿ... :? Ligt het dan aan Nero of aan dat crap JetWay :r mobo?

Verwijderd

Zet ff DMA aan bij de eigenschappen van je brander... probleem opgelost :)

Groetjes

• ProCal
Zoals ik al had gezegd, had ik DMA al aanstaan... dat is dus ook niet het probleem. Ik heb net ook Nero geïnstalleerd op die andere PC en dan heb ik weer precies hetzelfde probleem. Conclusie (volgens mij) Nero werkt niet (goed?) met m'n Plextor. WinOnCD 3.8 (zat bij die writer) doet het dus prima, dus dan moet ik die (helaas) maar gaan gebruiken. :'(

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
ik heb de zelfde brander,op de sec.master....hd op p.master,en cd-rom op p.slave...ik gebruik adaptec easy creator 4.05(dat is een update van 4.03) en nog nooit problemen gehad,hoe ik ook brand....
zowel met een mobo met een via chipset als met een 815ep chipset...
nero brand wel snel volgens de testen,maar daar kijk ik niet naar...je kan nog een firmware updat doen..maar ik kan niet garanderen dat je probleen opgelost is
probeer e.c. eens..
succes..
grt dynax

mijn systeem.

Pagina: 1