Toon posts:

i5 4460 of i5-6400

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zodra de RX 480 beschikbaar is wil ik die gaan aanschaffen maar ik moet ook gaan upgraden van een AMD Athlon x4 740 naar Intel omdat anders mijn CPU een behoorlijke bottleneck gaat vormen.

Ik zat zelf te denken aan de i5 4460 (Hashwell) of de i5-6400 (Skylake).
Het liefst zou ik gewoon gelijk upgraden naar Skylake omdat het meer future proof is alleen het enige nadeel van Skylake is de DDR4 RAM. Ik heb begrepen dat DDR3 ook gewoon kan met Skylake maar ik ben er nog geen moederbord voor tegen gekomen die het ondersteund.
Ik heb net een nieuw setje DDR3 ram van 16 GB dus zou zonde zijn als ik dat niet kan gebruiken.

Zit er zoveel verschil tussen de twee generaties CPU's kwa gaming?
Raden jullie een andere Intel CPU aan?
Hebben jullie eventueel een link naar een 1151 moederbord die DDR3 ondersteund?

Dat zijn de drie vragen die ik momenteel heb,

Mvg,
TweakerRdam.

• daan33
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik zou voor de 4460 gaan, aangezien je al 16 GB RAM hebt, het verschil is niet eens gek groot.

En nee, er is geen link naar een 1151 socket moederbord dat DDR3 ondersteund, want de 6400 ondersteund officieel alleen DDR4 RAM, als je je IMC niet wilt beschadigen.

[ Voor 9% gewijzigd door daan33 op 05-08-2016 09:56 ]

-

Verwijderd

Trollodeboy zit er helemaal naast. Er zijn zat socket 1151 borden die ddr3 ondersteunen https://tweakers.net/cate...whwd_R277Foxp0l-aP3Vmx1h0 maar het geheugen moet wel low-voltage zijn anders kan de geheugencontroller in de cpu beschadigd raken.
Welk type geheugen heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Ballistix 16 GB DDR3-1600 is het geheugen wat ik momenteel heb.

https://www.alternate.nl/...duct/1024065?tk=7&lk=9329

Bedankt voor de link naar de moederbordjes met DDR3 ondersteuning btw.
Nu nog een vraagje welke van de twee CPU's is algemeen beter voor gaming op dit moment?
Wil de CPU en Moederbord een jaar gebruiken en dan weer eens kijken voor een update.

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-02 16:29

Dutchredgaming

ICT Beheerder

CPU en moederbord niet, want een moederbord is een soort ruggenwervel van een computer.

Alleen als je alles wilt upgraden, behalve je kast bijvoorbeeld

Review QNAP TS-230 NAS

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:36

Thomg

Aww yiss

Zeer vergelijkbaar, maar voor gaming is er geen merkwaardig verschil.
Als je over een jaar weer wilt upgraden maakt het niet gek veel uit of je voor de 4460 of 6400 gaat, maar dan zou ik toch zeggen 6400 omdat deze nieuwer en zuiniger is.

DDR3 werkt met skylake, maar is wel een beetje verwarrend.
Intel heeft gezegd "Je beschadigt misschien je IMC door het te overvolten". Hoe waar dat nou echt is valt te bezien, ik heb nog geen posts gezien van lui die DDR3 combineerde met een skylake en dat hen cpu ermee ophield.

ASrock biedt twee moederborden met DDR3 en DDR4 ondersteuning.
https://tweakers.net/cate...hsvzjketIifo1p-qTrZsljKBw
Op zich interessant als je denkt over een jaar niet je moederbord up te graden, maar wel je geheugen.

Anders kan je natuurlijk ook kiezen voor moederbord met alleen DDR3 en over een paar jaar upgraden naar de nieuwe intel/amd socket ( afhankelijk van iets als zen ).

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de late reactie!
Heb het forum even niet in de gaten gehouden.

Ik wil voornamelijk BF1, de nieuwste COD en GTA V gaan spelen op de PC.
Mijn vraag is dus hoeveel verschil is er kwa cpu's voor deze games en zal ik met een RX 480 plus 1 van deze cpu's constant 60 FPS kunnen halen op high/ultra settings, zo niet wat raden jullie dan aan als CPU/GPU combinatie.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Als je dat geheugen net gekocht hebt zou ik het gewoon retouren (afhankelijk van waar en hoe je het gekocht hebt) en voor DDR4 gaan met een nieuw systeem :)

Fixing things to the breaking point...

Pagina: 1