Pagina: 1
Acties:

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Topicstarter
Wat heeft dit met tweaken, computers, internet of aanverwante zaken te maken?

Een aantal topics van WL:

Gat dwars door aarde...
vlees eten is barbaars, of niet?
Hoog niveau hier... toeval of.....
waarom criminaliteit........?
Waarde van mensenleven
waren de goden kosmonauten
Waarom zo'n aversie tegen religie? Op GoT
Egyptenaren, ik snap er nix meer van :?
absoluut pluspunt........mogelijk?
Merk je het als je in een zwart gat zit?
Snelheid van Zwaartekracht
Wetenschap is een religie
Lichtsnelheid en het meten van afstanden [tijd]
Area 51
Wat vinden jullie van Leefbaar nederland?
Atlantis
geloof remt
Mijn visie op het geloof
Deja Vu ervaring???
Nachtrust en evolutie van de mens
Geesten
Kans op jongen / meisje

[IMHO]

Waarom is er eigenlijk een WL forum op GoT?
Bij een plaats voor wetenschap (mits gerelateerd aan computers/e.d.) op dit forum kan ik me nog wat voorstellen.
Maar zaken zoals religie, filosefie verdienen geen apart forum.
Sterker nog deze horen helemaal niet op GoT thuis
Er zijn toch genoeg alternatieven hiervoor dan GoT?

Maar aangezien men behoefte heeft aan dit soort onderwerpen en te lui is om naar een ander forum dan GoT te gaan (zie ontstaansredenen HK) stel ik voor om WL op te heffen en de onderwerpen te plaatsen in HK.

[/IMHO]

Ik heb dus GEEN problemen met de onderwerpen, ik ben alleen van mening dat GoT niet de plaats is om deze discussies te voeren.

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-12 22:17

Lordy79

Vastberaden

Tsjonge.. ik hou me maar even in als W&L liefhebber. :( :( :( :( :( :( :( :(

WEL EENS OP HUISKAMER EN SG GEKEKEN?!?!?!??!?!?!?!??!!!!!!!!!!

:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

(iedereen: sorry voor het geschreeuw)

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• oVRoM
  • Niet online
Heb je er last van?
Hebben anderen er last van?
Als je die onderwerpen niet boeiend vind blijf je er weg, simple as that.
NST, SG en HK horen eigenlijk ook niet op GoT, waarom mag WL dan niet blijven en de rest wel?
-
WL in HK? Ik weet niet of je wel een verder bent gekomen dan de topic list, maar in WL wordt over het algemeen in topics op redelijk niveau gesproken, iets dat je kunt vergeten zodra je in HK komt.

Edit:
Maar zaken zoals religie, filosefie verdienen geen apart forum.
Dat bepaal jij? Blijkbaar is er wel vraag naar he |:(

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 02:22 vroeg NiPeng zich iets af
Mwah ben ik niet helemaal met je eens (hoewel ik nooit in genoemde forum post eigenlijk).

De meeste tweakers die daadwerkelijk aardig wat verstand van computers/ICT hebbben, hebben over het algemeen toch een wat "hogere" opleiding genoten.

Veel tweakers hebben dus ook wel eens op de een of andere manier iets met wetenschap te maken. Dit via hun werk/opleiding of eigen interesses. Tja religie hangt vaak nogal samen met wetenschap. ICT is een religie >:) ;)

Het gaat vaak om inventieve mensen die willen discusieren over bepaalde stellingen; die technologie interessant vinden; die andermans mening willen aanhoren; die nieuwe dingen willen uitvinden/uitzoeken.

Volgens mij past dit toch wel goed bij GOT.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben het helemaal met Lordy79, oVRoM en nelske eens. Als je er geen last van hebt, zeur dan niet. Waarom zou je een forum _weg_ willen hebben :? Dat snap ik echt niet...

Als je het onzin vindt ga je er toch niet posten? Als je het niet bij GoT vindt passen, tja, dan "kijk" je er toch gewoon overheen :? Het staat NB onderaan in de forumlijst (de general chat dan)...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• NiPeng
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 02:29 schreef oVRoM het volgende:
Heb je er last van?
Hebben anderen er last van?
Als je die onderwerpen niet boeiend vind blijf je er weg, simple as that.
NST, SG en HK horen eigenlijk ook niet op GoT, waarom mag WL dan niet blijven en de rest wel?
-
WL in HK? Ik weet niet of je wel een verder bent gekomen dan de topic list, maar in WL wordt over het algemeen in topics op redelijk niveau gesproken, iets dat je kunt vergeten zodra je in HK komt.

Edit:
[..]

Dat bepaal jij? Blijkbaar is er wel vraag naar he |:(
1 Al die opmerkingen zijn IMHO . Ik zeg nergens dat mijn wil wet is. Duidelijk?

2 NST, SG en HK horen IMHO (<= let op) ook niet thuis op GoT.

3 Sorry Lordy, mijn bedoeling is niet om de WL'ers persoonlijk aan te vallen.

4 Ja, ik lees regelmatig de topics. En het niveau is inderdaad goed. Is dat de reden voor WL op GoT?

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 27 juni 2001 02:38 schreef NiPeng het volgende:

[..]

1 Al die opmerkingen zijn IMHO . Ik zeg nergens dat mijn wil wet is. Duidelijk?.

4 Ja, ik lees regelmatig de topics. En het niveau is inderdaad goed. Is dat de reden voor WL op GoT?
GoT is in eerste instantie een computerforum, _daarnaast_ willen we ook ruimte bieden voor wat algemene discussies. Omdat wat luchtigere topics ook moeten kunnen hebben we HK in het leven geroepen...

Da's toch duidelijk? Iedereen komt dus in eerste instantie voor de techfora, hoewel je best meer in de GC kunt posten (doe ik ook), is het niet de bedoeling dat je _alleen_ voor de general chat naar GoT komt :)

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

okee :)
Ik ben geen wee-en-eller.. :) Sorry dat ik zo heftig reageerde...
Ach.. toen alleen SG en W&L er waren, vond ik het erg prettig dat W&L gescheiden is van SG. Nu met huiskamer erbij, wordt er beter kaf van koren gescheiden (zie mijn draad over mijn hulde aan de huiskamer :) )

De reden is denk ik dat er best veel tweakers geinteresseerd zijn in wetenschap en levensbeschouwing en filosofie. En naast SG hebben we dus W&L waar we als tweakers ook over niet-computerzaken kunnen babbelen.
Ik denk dat het voor W&L net zo goed geldt als voor SG: als je alleen in W&L in post, dan hoor je niet echt thuis op tweakers.
(Als Elvhenk dit leest, word ik veranderd in een paddenstoel denk ik >:) )

• NiPeng
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 02:34 schreef Grrrrrene het volgende:
Ik ben het helemaal met Lordy79, oVRoM en nelske eens. Als je er geen last van hebt, zeur dan niet. Waarom zou je een forum _weg_ willen hebben :? Dat snap ik echt niet...

Als je het onzin vindt ga je er toch niet posten? Als je het niet bij GoT vindt passen, tja, dan "kijk" je er toch gewoon overheen :? Het staat NB onderaan in de forumlijst (de general chat dan)...
Ik heb er geen echte problemen mee, ik zie alleen het bestaansrecht van deze subfora op GoT niet (niet in het algemeen).

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 27 juni 2001 02:43 schreef NiPeng het volgende:

[..]

Ik heb er geen echte problemen mee, ik zie alleen het bestaansrecht van deze subfora op GoT niet (niet in het algemeen).
Nou, dat recht heb ik dus net uitgelegd, gewoon als een soort "ontspanning", om tweakers ook van de andere kant eens te leren kennen. Je lult toch ook IRL niet 100% van de tijd over computers (neem ik aan)?

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op woensdag 27 juni 2001 02:46 schreef Grrrrrene het volgende:

Je lult toch ook IRL niet 100% van de tijd over computers (neem ik aan)?
:? Tuurlijk wel! Ik werk in een computerwinkel en thuis zit ik altijd achter mijn 'puter... >:)
En 's nachts droom ik over.......

• NiPeng
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 02:43 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

okee :)
[..]

Ik ben geen wee-en-eller.. :) Sorry dat ik zo heftig reageerde...
[..]

Ach.. toen alleen SG en W&L er waren, vond ik het erg prettig dat W&L gescheiden is van SG. Nu met huiskamer erbij, wordt er beter kaf van koren gescheiden (zie mijn draad over mijn hulde aan de huiskamer :) )

De reden is denk ik dat er best veel tweakers geinteresseerd zijn in wetenschap en levensbeschouwing en filosofie. En naast SG hebben we dus W&L waar we als tweakers ook over niet-computerzaken kunnen babbelen.
Ik denk dat het voor W&L net zo goed geldt als voor SG: als je alleen in W&L in post, dan hoor je niet echt thuis op tweakers.
(Als Elvhenk dit leest, word ik veranderd in een paddenstoel denk ik >:) )
Dit is best wel een toffe reactie van je.
Ik zal dan maar proberen om me niet te ergeren ;)

Als ik zoek naar "active topics" en dan zie ik iets als "vlees eten is barbaars, of niet?" dan denk ik toch even van: "huh op GoT :? "

p.s. ik ben zelf sindskort vegetarier => ik heb geen probleem met het topic zelf.

Edit: op verzoek van lordy ;)

• oVRoM
  • Niet online
Je leest regelmatig de topics, je vindt het niveau goed... Waarom wil je het dan weg hebben?
Alleen omdat er anders een categorie helemaal onderaan de forum index staat die niet over PC's gaat :? :?

offtopic:
Mag ik iemand zeikerd noemen zonder dat dat een flame is? ;)

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op woensdag 27 juni 2001 02:49 schreef NiPeng het volgende:

Dit is best wel een toffe reactie van je.
Kun je dit herhalen met [ b ] en [ / b ] aan de zijkanten? :) >:) :P
Ik ben dan ook die-hard christen... (8>
Als ik zoek naar "active topics" en dan zie ik iets als "vlees eten is barbaars, of niet?" dan denk ik toch even van: "huh op GoT :? "
Vlees eten is barbaars, of niet" is ook een dubieus topic, zelfs voor W&L. Er is namelijk niets W's aan en ook het L-gehalte is zeer twijfelachtig...

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 27 juni 2001 02:52 schreef oVRoM het volgende:

[..]

offtopic:
Ik denk dat soort dingen alleen, raad ik jou ook aan :P

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op woensdag 27 juni 2001 02:52 schreef oVRoM het volgende:

offtopic:
offtopic:
schijnheilige >:)

• NiPeng
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 02:46 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Nou, dat recht heb ik dus net uitgelegd, gewoon als een soort "ontspanning", om tweakers ook van de andere kant eens te leren kennen. Je lult toch ook IRL niet 100% van de tijd over computers (neem ik aan)?
Hmm, dus ik moet mijn perceptie van het forum GC aanpassen naar een soort tweakers verzamelplek.

En daarmee kom ik uit op de naam: Gathering Of Tweakers
Okee, ik ben eruit. :)

Tuurlijk mag je me een zeikerd noemen.

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

SLOTJUH!!! :) :) :)

• oVRoM
  • Niet online
Op woensdag 27 juni 2001 02:56 schreef NiPeng het volgende:

[..]

Hmm, dus ik moet mijn perceptie van het forum GC aanpassen naar een soort tweakers verzamelplek.

En daarmee kom ik uit op de naam: Gathering Of Tweakers
Okee, ik ben eruit. :)

Had je dus ook zelf kunnen bedenken voordat je dit poste he? :)
Maarja, had je maar wat meer in WL moeten komen, daar krijg je hoog denkniveau van :P :) ;)

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 02:52 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Ik denk dat soort dingen alleen, raad ik jou ook aan :P
Flauwerd >:)
Op woensdag 27 juni 2001 02:54 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

offtopic:
schijnheilige >:)
Zegt ons heilige boontje >:)
Op woensdag 27 juni 2001 02:56 schreef NiPeng het volgende:
Zeikerd >:)

/me stelt zich niet aansprakelijk voor eventuele emotionele schade ;)

[edit]
Dit is dus een geintje he (voordat er mensen serieus gaan reageren)

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

Ik word zonder reden een heilig boontje genoemd! Ik wil dat Nelske-Pelske een waarschuwing krijgt wegens flamen.

Ook voor de andere 2 beledigingen!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
>:)

• Grrrrrene
  • Niet online
Jongens, ff ontopic verder aub... Grapje is leuk, maar niet bezig blijven he? ;)

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op woensdag 27 juni 2001 03:23 schreef Grrrrrene het volgende:
Jongens, ff ontopic verder aub... Grapje is leuk, maar niet bezig blijven he? ;)
Het topic is toch al 'klaar' ?

• oVRoM
  • Niet online
Normaal gesproken als een topic klaar is, moet je niet meer replyen en dan zakt ie vanzelf weg... Je hoeft 'm dan niet met onzin te gaan vullen ofzo :)

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 27 juni 2001 03:37 schreef oVRoM het volgende:
Normaal gesproken als een topic klaar is, moet je niet meer replyen en dan zakt ie vanzelf weg... Je hoeft 'm dan niet met onzin te gaan vullen ofzo :)
jij snapt het...

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Ik snap het ook wel, maar ja... het is laat... je wacht totdat er weer ergens een boeiende reply is... en dan word je verleid tot het doen van dingen die niet mogen O-)

• Morgoth
  • Laatst online: 22-11 00:21
Tsk beetje roddelen over mijn forum als ik slaap!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:11

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 27 juni 2001 08:09 schreef morgoth het volgende:
Tsk beetje roddelen over mijn forum als ik slaap!
Nee hoor, dat doen we ook als je erbij zit. Weet je toch? :P

• Morgoth
maar dan roddel je nog terwijl ik slaap :7

Overigs om ff op de vraag terug te komen waarom er een wl forum is...

The history of W&L
Lang geleden, toen SG nog leuk kwam, W&L nog niet bestond en er nog geen onzin forum was geweest, toen kwamen er verschillende historische (w&l-achtige) draden opkomst in SG. Deze draden leven nog steeds voort in de herinnering der die-hard w&l'er. Deze draden hebben er voor gezorgd dat er veel topics geopend werden die of wetenschappelijk of levensbeschouwelijk of beide waren in SG kwamen. Dit werden er toen zoveel dat besloten werd door de crew dat er een W&L forum mocht komen. Dit forum was eerst geheel zelfregulerend, maar na een tijdje brak het verderf ook aan in W&L, en werd de grote Diadem uitverkoren om moderator te worden in W&L. Dit ging goed voor een tijdje maar toen werd het tijd dat de bruutste user in aanmerking kwam om moderator te worden in W&L! En eindelijk na vele jaren was de tijd gekomen! Een revolutie! Morgoth werd Lite-Moderator (overigens werd mijn waarde doch ondegeschikte collega ook moderator gelijk met mij)! Natuurlijk maakte de immer brute Morgoth snel carriere en werd al snel Full Moderator en hij leefde nog lang en bruut.

>:) :)

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 13:38

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik denk dat het voor W&L net zo goed geldt als voor SG: als je alleen in W&L in post, dan hoor je niet echt thuis op tweakers. (Als Elvhenk dit leest, word ik veranderd in een paddenstoel denk ik )
Ik denk dat Elvhenk en ik maar eens iets originelers dan een paddestoel moeten verzinnen... >:)
Morgoth werd Lite-Moderator (overigens werd mijn waarde doch ondegeschikte collega ook moderator gelijk met mij)!
Zeg Morgoth, jij wil ook wel een paddestoel worden? >:)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Als HGM General Chat en hoofdmoderator Wetenschap & Levensbeschouwing denk ik dat ik hier toch even op moet reageren:

GoT is een forum wat primair over computers gaat, dat is correct. Er staat echter nergens dat GoT over computers moet gaan. Er zijn meerdere off-topic fora op GoT, waar over andere dingen dan computers kunnen worden gepraat. W&L is daar 1 van. Als jou dit niet bevalt is dit heel jammer, maar de keuze is niet aan jou.

De crew bepaald het beleid op GoT, en de crew heeft deze structuur van het forum gekozen, en besloten dat er een plek is voor een Wetenschap & Levensbeschouwing forum op GoT. Jij hoort niet bij de crew, dus helaas is jouw persoonlijke mening hierbij irrelevant.

Het merendeel van de users schijnt tevreden te zijn met het W&L forum, dus ik zie geen probleem. Als het je niet bevalt dan moet je er gewoon niet komen. Simpel.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Diadem, als je goed leest, waren we er al uit, dus waarom nu nog een klein trapje na. Om je 'macht' te tonen? Valt me beetje tegen.

Dat de mening van de user irrelevant is, is ook gewoon niet waar. Crew overlegt met users over beleid, en de crew heeft (uiteraard) het laatste woord.

Lord Daemon: nog even en je hebt genoeg paddestoelen voor een zeer stevige en voedzame champignonnensoep...

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Diadem, als je goed leest, waren we er al uit, dus waarom nu nog een klein trapje na. Om je 'macht' te tonen? Valt me beetje tegen.
Heeft niets met macht te maken, maar met plicht. Ik zie het als mijn plicht om op dit soort threads te reageren. In dit geval was het misschien niet echt meer nodig, maar als ik niets zou zeggen zou dat toch een vorm van achteloosheid zijn.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op woensdag 27 juni 2001 11:53 schreef Diadem het volgende:

Heeft niets met macht te maken, maar met plicht. Ik zie het als mijn plicht om op dit soort threads te reageren. In dit geval was het misschien niet echt meer nodig, maar als ik niets zou zeggen zou dat toch een vorm van achteloosheid zijn.
Ach, Grrrrrene en jouw secondanten hadden hun woordje al gedaan. Maar goed... ik ken de 10 geboden mbt Diadem, dus ik zal zwijgen... :Y)

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 13:38

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Lord Daemon: nog even en je hebt genoeg paddestoelen voor een zeer stevige en voedzame champignonnensoep...
Chapignon? Ik dacht zelf meer aan vliegenzwam of satansboleet eigenlijk. >:)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op woensdag 27 juni 2001 13:10 schreef Lord Daemon het volgende:

Chapignon? Ik dacht zelf meer aan vliegenzwam of satansboleet eigenlijk. >:)
Houden we het even on-topic alsjeblieft? >:) >:) >:) O-)

• Morgoth
Op woensdag 27 juni 2001 11:19 schreef Lord Daemon het volgende:
Zeg Morgoth, jij wil ook wel een paddestoel worden? >:)
Tsk, moet je weer de hulp inschakelen van derden? ;)
Pagina: 1