Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AMD Radeon RX 470 Review - Net geen RX 480

Pagina: 1
Acties:

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-10 17:50

Redneckerz

A place to be.

Topicstarter
Ik doe het maar even zo.

In de conclusie:

De 470 is rond de elf procent langzamer dan een RX 480 en wordt alleen geleverd met 4GB geheugen.

Terwijl bij de specificaties een update staat:

Aanvankelijk meldden we dat de RX 470 alleen met 4GB geheugen geleverd zou worden, maar er blijken ook fabrikanten te zijn die een 8GB-variant leveren. De review is hierop aangepast.

Nog niet helemaal aangepast :)

Overigens Jelle, je wordt even ''gecorrigeerd'' door een ''goede vriend'' van Tweakers:
spoiler:
scalibq.wordpress.com/2016/08/04/futuremarks-time-spy-some-people-still-dont-get-it/
(Niet klikbaar gemaakt ter beveiliging)

Het is maar waar je je druk om kan maken, maar deze ''goede vriend'' heeft een bedenkelijke reputatie hoog te houden :)

EDIT @ 20.15: :? Nu is de conclusie aangepast naar: Met de RX 470 heeft AMD, net als met de RX 480, een interessante videokaart gebouwd, voor een scherpe (advies-)prijs, met prestaties die ongeveer elf procent onder die van de RX 480 liggen.

Gezien hier nog geen reactie op is gekomen... eh oke? 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Redneckerz op 04-08-2016 20:16 . Reden: Toevoeging ]

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Sorry, ik zie je topic nu pas, had de conclusie nav Geckoo's reactie al aangepast.

Wat betreft de reactie van scalibq; ik zou 'vendor specific code paths' nog in 'architecture specific code paths' kunnen veranderen en verder geloof ik dat we het eigenlijk best met elkaar eens zijn. Time Spy laat Nvidia-kaarten inderdaad async compute doen, zoals ook al bleek uit de resultaten in de GTX 1060-review, toen we nog testten met compute aan en uit, maar de verschillen zijn niet zo groot als je in sommige games zoals Hitman ziet. En dat is ook het punt dat ik in de review maak, want waar een Fire Strike-score een heel aardige indicator is voor de onderlinge verhoudingen van videokaarten hoeft dat bij Time Spy helemaal niet zo te zijn.

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Waarom niet dezelfde kleur blauw als in AMD Radeon RX 480 Review - Getest met CrossFire, VR, DX12 en ? Het paars is wel gelijk en op pagina reviews: AMD Radeon RX 470 - Net geen RX 480 is het blauw ook gelijk.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-10 17:50

Redneckerz

A place to be.

Topicstarter
PiweD schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 09:18:
Sorry, ik zie je topic nu pas, had de conclusie nav Geckoo's reactie al aangepast.
Kreeg zelf ook geen notificatie dat er een reactie was geplaatst. Een bug? :?
Wat betreft de reactie van scalibq; ik zou 'vendor specific code paths' nog in 'architecture specific code paths' kunnen veranderen en verder geloof ik dat we het eigenlijk best met elkaar eens zijn.
Ach, je weet hoe hij is. Ook al pas je het aan, dan snap je er nog niets van. Zo werkt het nu bij hem. Ongeacht of hij nou correct is of niet (Vaker niet dan wel). Het is een beetje aandacht vragen imo.
Time Spy laat Nvidia-kaarten inderdaad async compute doen, zoals ook al bleek uit de resultaten in de GTX 1060-review, toen we nog testten met compute aan en uit, maar de verschillen zijn niet zo groot als je in sommige games zoals Hitman ziet. En dat is ook het punt dat ik in de review maak, want waar een Fire Strike-score een heel aardige indicator is voor de onderlinge verhoudingen van videokaarten hoeft dat bij Time Spy helemaal niet zo te zijn.
Het moet wel in het voordeel van Nvidia zijn he (Zou Scali zeggen) ;) Het is vooral technologie die nu pas wordt aangesproken. Time Spy levert een momentopname, maar zodra games er echt gebruik van gaan maken (Dat zal in 2017 wel in full swing zijn) dan kan je er een meer definitief oordeel over vellen hoe zich dat vertaalt naar games. Je ziet nu al flinke verschillen, dat zal je vaker terug gaan zien in nieuwe games die hiervan gebruikmaken. :)

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.