Geen beeld / Verkeerde GPU wordt gedetecteerd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
In mijn HTPC heb ik een nieuw MoBo gestoken nadat de NIC van de oude de geest gaf.

Blijkbaar is mijn HTPC vervloekt, want nu loop ik tegen een ander probleem: geen beeld als mijn TV-kaart (eigenlijk satellietkaart) aangesloten is. Als ik die er uit haal werkt het wél, In een ander moederbord werkt die tv-kaart ook, dus dat is niet het probleem. Ik ben er nogal zeker van dat het moederbord de TV-kaart ten onrechte als GFX detecteert en dat kan niet goed aflopen natuurlijk,

In de BIOS vind ik enkel een instelling 'Initial Display Output' op PCIe 1, 2 of 3 zetten (of PCI 1 of 2); maar niets baat.

Moederbord in kwestie: GA-990XA-UD3 R5
Sat-kaart: DVBSky T9580

Als iemand een geweldig idee heeft om mijn humeur te redden hoor ik het graag.

Alle reacties

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:46

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je de BIOS al geupdatet?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
De geweldige website van Gigabyte biedt slechts één BIOS aan (F1) en dat is een oudere versie dan de voorgeinstalleerde (F2) ;(

• Martin.Air
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:03
Om het verhaal compleet te maken: Welke kaart stop je in welk slot?

Wat gebeurt er bijvoorbeeld als je GPU in PCIe 1 zit en de DVBSky in PCIe 3 (dus niet in een klein slot, maar in de onderste)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:45
De TV kaart zou in het bovenste (PCIe1x) slot of het 3e slot van boven moeten. De videokaart in de 2e (de PCIe16)
In Bios zou initial display output dan op PCIe 1 Slot moeten staan (dat is je PCIe16 slot)

TheS4ndm4n#1919

• Martin.Air
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:03
RocketKoen schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 09:06:
De TV kaart zou in het bovenste (PCIe1x) slot of het 3e slot van boven moeten. De videokaart in de 2e (de PCIe16)
In Bios zou initial display output dan op PCIe 1 Slot moeten staan (dat is je PCIe16 slot)
Een PCIe 1x kaart hoeft niet per se in een PCIe1x slot. Maar kan ook prima in een 4x, 8x of 16x slot.

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
De layout is van boven naar onder:

PCIe X1
PCIe X16
PCIe X1
PCI
PCIe X8
PCI
PCIe X4

Elke mogelijke combinatie geeft hetzelfde resultaat, behalve indien de TV-kaart in de X4 komt: dan boot het systeem door, maar wordt de kaart niet herkent en binnen enkele minuten crasht het systeem.
RocketKoen schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 09:06:
Dat was de tweede poging (eerste was TV-kaart in de PCIe X1) en niet succesvol.

Ik heb Gigabyte een mailtje gestuurd btw...

Update
Hmz, Gigabyte heeft mij zonet een beta BIOS gestuurd. Dat is wel netjes. Vanavond testen als ik thuis kom.

Update bis
Pfff. Was BIOS voor een ander moederbord van Gigabyte en kan er mijne natuurlijk niet mee flashen...

[ Voor 56% gewijzigd door YellowOnline op 06-08-2016 09:40 ]

Pagina: 1