(W10) windows live mail synchroniseren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Toro
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Beste mede-tweakers,
Ik zit met het volgende probleem:

Ik wil op mijn nieuwe PC (met windows 10 als OS) windows live mail.
Ik had op mijn oude PC (met windows 7 als OS) ook windows live mail met vele berichten en mail-adressen.

Als ik op mijn nieuwe PC probeer te synchroniseren, krijg ik de volgende foutmelding:
Server fout: 3219
Server: ''https://mail.services.live.com/DeltaSync_v2.0.0/Sync.aspx''
Windows Live Mail-fout-id: 0x8DE00005

Na een klein onderzoekje op internet kwam ik erachter dat ik lang niet de enige met deze foutmelding ben. Alleen geen van de oplossingen werken bij mij.

Dus mijn vraag: Iemand enig idee hoe ik tussen mijn tweee computers kan synchroniseren?

Alvast bedankt! _/-\o_
Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:43

KrazyJay

Deltasync wordt niet meer ondersteund door Microsoft, en alle e-mailaccounts worden vanaf eind juni gemigreerd naar een systeem dat gebaseerd is op Office365 waarin geen Deltasyncondersteuning meer zit.

Bij deze foutmelding, zal je óf Windows Live Mail moeten laten synchroniseren via IMAP (op je W7-machine), of de Mail app in Windows 10 moeten gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Toro
  • Niet online
Als ik de nieuwe maill app gebruik in windows 10, ben ik dan al mijn mails en mapjes kwijt?

Bedankt voor je snelle reactie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt eraan hoeveel er nog bij je e-mail provider staan, en hoe je hebt ingesteld(bij provider wissen na ontvangst). Je kunt het vooraf proberen en dan bij de synchronisatie-opties in de mail-app de grootst beschikbare periode kiezen, daarna kun je vergelijken en bekijken. Helaas vallen e-mail berichten en je adresboek niet te importeren, dus uitprinten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:28
Er is ook een fix voor windows live mail op w10 te draaien, kheb hem zelf ook, en idd alles via IMAP

Van je mails die online staan (hotmail gmail enz raak je niks kwijt, de andere account's @ziggo.nl enz zal je moeten importeren

Je kan in WLM (windows live mail) de emails exporteren en met een ander mail programma (naar keuze) importeren

[ Voor 19% gewijzigd door Mel33 op 04-08-2016 15:00 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of de belangrijkste opnieuw doorsturen naar jezelf?
Maar met name je adresboek kun je niet importeren in de personen-app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:28
KrazyJay schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 14:45:
Deltasync wordt niet meer ondersteund door Microsoft, en alle e-mailaccounts worden vanaf eind juni gemigreerd naar een systeem dat gebaseerd is op Office365 waarin geen Deltasyncondersteuning meer zit.

Bij deze foutmelding, zal je óf Windows Live Mail moeten laten synchroniseren via IMAP (op je W7-machine), of de Mail app in Windows 10 moeten gaan gebruiken.
wel interessant hoe kan nu dan dat ik nog wel het imap http adres met https://mail.services.live.com/DeltaSync_v2.0.0/ alles binnen haal..
khad de fix wel maar die kan ik niet weer vinden
stond in dit item nieuws: Gebruikers Windows Live Mail klagen over crashes na verplichte update
Maar het werkt nog steeds oon na de anniversary updaten van w10

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:43

KrazyJay

Mijn Microsoft (hotmail, outlook.com) e-mailaccounts werken nu ook nog, via Deltasync in Windows Live Mail. Maar, het is een aflopende zaak, aangezien ze kennelijk wel aangegeven hebben te gaan migreren vanaf eind juni dit jaar. Dat wilt niet zeggen dat het gelijk niet meer werkt, omdat ze dit in batches lijken te doen. Dat het nu nog werkt bij gebruikers, wilt niet zeggen dat het over een dag, week, maand, nog werkt. Het Deltasyncprotocol stopt gewoon met werken, serverside, dus ongeacht welke patches je op je Windowsmachine installeert, als de server het protocol niet meer ondersteunt, dan stopt het gewoon. En dan zal je echt op IMAP overgeschakeld moeten zijn, of een ander mailprogramma moeten gebruiken. Ik zou in ieder geval weg blijven van POP3.

Veel mensen vinden Mozilla Thunderbird goed, anderen gebruiken Outlook (niet gratis), de website zelf of de Mail-app in Windows 10 (en inderdaad 8 ). In Mail-app kan je ook folders aanmaken, meerdere accounts synchroniseren, enzovoorts, het ziet er alleen belachelijk uit op een desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 19:18

r44

Zijn de mails op je oude pc ook niet lokaal opgeslagen?

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Toro
  • Niet online
Volgens mij staan ze op de server, als ik een andere mail app gebruik, kan ik wel dezelfde mail adres gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 19:18

r44

Ik gebruik ook Windows live mail en bij mij worden de mails lokaal opgeslagen en blijven ook op de servers staan.
start live mail.
Ga naar extra => opties => geavanceerd => onderhoud => Archiefmap
Daar zie je of ze ook lokaal en waar worden opgeslagen.
Als dat zo is kan je deze map (uit je oude pc) kopiëren naar je nieuwe pc.
Als daarna Windows Live Mail opstart heb je al je oude mails en worden de nieuwe opgehaald.

44

Pagina: 1