Laptop gezocht in prijssegment van 500-1000 euro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pojter
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-07-2021
Een aloude vraag op dit forum is natuurlijk de vraag welke laptop moet ik aanschaffen. Een enorm aanbod in ieder prijssegment heeft als gevolg dat men soms door de bomen het bos niet meer kan zien. Zo ook deze tweaker. Ik ben een 18 jarige beginnende student aan de Tilburg Universiteit voor de studie International Business Administration en ben op zoek naar een nieuwe laptop. Daarom zal ik mijn eisen in kaart brengen, in de hoop geschikt advies te verkrijgen.

Prijsklasse?
Ik ben op zoek naar een laptop in de prijsklasse tussen de 500 en 1000 euro. Op 1000 euro zit mijn absolute limiet; Ik ben immers ook maar een student;)

Schermgrootte?
Het liefst een 13 inch, maar groter is niet onoverkomelijk. Wel is 15 inch de limiet, aangezien ik de laptop gemakkelijk mee moet kunnen nemen.

Geheugengrootte?
Een SSD moet aan boord zijn ter grootte van minimaal 256 gb. Daarnaast is ook 8gb RAM een vereiste.

De CPU en GPU?
Een i5 of i7 moet aanwezig zijn. Daarnaast wordt de laptop gebruikt voor studie gerelateerde zaken, maar ook voor licht tot middel zware games. Het liefst zou ik dus een standalone videokaart willen hebben.

Ik hoop jullie hiermee voldoende te hebben ingelicht. Merkgebonden ben ik niet heel erg, dus daar hoeft geen rekening mee te worden gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:01

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pojter
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-07-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:32
13 inch plus een fatsoenlijke dedicated videokaart gaat helaas niet samen.
Dan kom je bij 15 inch uit.

pricewatch: HP Omen 15-ax010nd

Die past net binnen budget en voldoet afgezien van de 128GB SSD aan je eisen. Er zit wel een 1TB HDD naast, dus qua opslag heb je genoeg. Daarnaast een 960M videokaart waar je fatsoenlijk op kan gamen.
Overigens kan je volgens mij als student nog korting krijgen als je een laptop rechtstreeks via de shop bij HP koopt.

Als je qua games wat lichter speelt en genoegen neemt met lagere settings, dan is dit een optie:
pricewatch: Lenovo IdeaPad 700-15ISK 80RU00CMMH
Daar zit wel een 256GB SSD in. Scheelt toch weer wat geld ten opzicht van optie 1.
Maar aangezien je niet vertelt wat voor games je speelt, kan ik niet inschatten of je een 950M of 960M nodig hebt.

[ Voor 16% gewijzigd door Arjant2 op 05-08-2016 12:04 ]