Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi Netwerkproblemen meerdere devices [Telfort]

Pagina: 1
Acties:

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:06
Ik stuit op een vreemd probleem waar ik het antwoord niet meer van weet.
Mijn buurvrouw en ik delen samen wifi. Zij heeft de aansluiting en router van Telfort. Sinds ik gebruik maak van het netwerk met mijn 2 extra devices zijn er problemen opgetreden bij als onze devices.

Probleem Verbinding blijft in stand maar er komt geen internet meer door (ping naar de standaardgateway lukt, maar pingen naar tweakers.net niet). Er zijn tijdens problemen altijd devices die wel verbinding houden maar ook een aantal die geen internet meer krijgen. Firmware van de router is up to date.

Geprobeerde oplossing 1: Airport extreme erachter gehangen, DHCP op de Telfort router uit en de Airport Extreme een nieuw IP range te laten uitdelen. Zelfs dit heeft het probleem niet opgelost.

Geprobeerde oplossing 2: Airport Extreme het netwerk laten uitbreiden met DHCP aan op de Telfort. Dit heeft niks opgelost.

Dit geeft aan dat de WIFI in orde is aangezien het probleem nu ook voorkomt op de Airport Wifi.
Het gaat om een oude android telefoon, Iphone, 2x laptops. Het zijn dus in totaal zeer weinig devices die online willen gaan.

Iemand nog ideeën?

Verwijderd

Als je een vast PC aansluit met een UTP kabel, werkt het dan wel?

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 21:42
Is er toevallig ook IPTV van telfort aanwezig?

Hoe is alles precies aangesloten. Je moet zowieso niet de DHCP van de telfort modem router uitzetten, dat levert alleen maar problemen op. (als je zoiets wil moet je die in bridge zetten als dat al kan)

Mocht er IPTV aanwezig zijn, zorg er dan voor dat deze rechtstreeks op het modem zijn aangesloten en je de airport ook rechtstreeks op het modem aansluit. (gebruik geen switches waar zowel IPTV als de airport op zitten, en sluit ook niet de IPTV aan op de airport.

• Tomino
Thanks. Bekabeld lijkt wel goed te werken, maar er is maar 1 device met UTP aansluiting. Daarom is het wat lastig uit te sluiten of dat wel werkt.. (de 2e laptop is een ultrabook..)

Verder is er énkel internet van Telfort, dus geen IPTV geneuzel.. Daarbij om nogmaals te benadrukken dat dit pobleem ook al speelde toen we allemaal op de originele Telfort modem gebruik maakte van het wifi.

De WIFI kanalen in onze buurt zijn daarnaast ook niet overbevolkt..

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
welke devices worden aangesloten? Is er soms een tweede DHCP server?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Tomino
Goeie, maar niet dat ik weet. DHCP op de Zyxel staat nu uit, en DHCP bij de Airport Extreme staan aan (10.0.0.x). That's it. Wel gebruik ik af en toe een Virtual Router Manager om als ik internet op mijn laptop heb dit dan te delen met mijn telefoon (als er dus problemen zijn). Echter, dit bokt volgens mij niet met de AE DHCP..

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Maar welke devices zijn er in het netwerk ook van de buurvrouw?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Tomino
1 oude HP laptop en 1 oude Samsung smartphone.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:19
Dus alle devices kunnen tegelijk goed online zijn via de WiFi. Maar op een gegeven moment valt op 2/6 of 4/6 devices het internet weg. Je zou eens kunnen kijken of je nog je airport en/of telfort modem kan pingen op dat moment vanaf een device wat geen internet meer heeft. 5Ghz zelfde problemen? (Dit ondersteunt de airport als het goed is). Als het bekabeld dan wel goed is denk ik nog aan 2 oorzaken, of een stoorzender of een device van jou wat het netwerk flood met pakketten. Dit zou je kunnen bekijken met Wireshark. Je zou ook nog kunnen uitbreiden met je airport en je buurvrouw met de telfort wifi laten connecten en dat jij connect met airport wifi. Kijken of het dan ook gelijktijdig wegvalt.

[ Voor 14% gewijzigd door Jim423 op 07-08-2016 22:16 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Klinkt als 2 DHCP servers in netwerk met een dubbel NAT issue. Ken de airport extreme niet maar is die als AP ingesteld?

Overigens is de Telfort aansluiting toevallig met DSL in combinatie met een Experia Box v8? Want dan ligt het aan de DSL verbinding, Experiabox v8 WiFi is dan vreselijk instabiel. Enige methode is een V9 of een eigen AP aansluiten op de ethernet poort van de router en WIFi uit op de Experiabox.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1