Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 15:53
Beste leden,

Momenteel ben ik aan het kijken wat een goede mediaplayer zou kunnen zijn voor mijn slaapkamer.
Ik kwam hierbij uit bij de Nvidia Shield TV. Ik zag namelijk dat het mogelijk is om Plex Media Server erop te laden draaien.

Bedoeling echter was eerst om een NAS systeem te halen om daarop Plex te draaien en dan content te versturen naar mijn Chromecast.

Zijn er hier zelf ook leden die gebruik maken van de Nvidia Shield TV?
En zou de HDD ook vervangen kunnen worden voor een SSD?

Momenteel ben ik vooral aan het brainstormen wat het beste is om PLEX 24/7 te laten draaien, mijn huidige computer aan laten staan is echter geen optie omdat het een lawaai maakt.

Ook zie ik dat het met de Raspberry PI mogelijk is om Plex Media Server te draaien.
Wat zouden jullie kunnen aanbevelen?

Alvast bedankt!

Update

Ik heb nog even verder gekeken voor een eventuele NAS (DS116)
https://www.paradigit.nl/...116/20789958/product/3102

Hier zou ik in principe ook Plex op kunnen draaien.
Zou ik hem dan nog in een opstelling kunnen krijgen zodat als er 1 van de schijven uitvalt backup op de andere schijf staat?

[ Voor 16% gewijzigd door Krishh op 04-08-2016 18:46 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plexter22
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-09 13:58
Kijk eens naar de himedia q10 pro toppertje.

Mvg plexter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 15:53
himedia q10 krijg je Plex Media server niet op geinstalleerd zover ik weet?
Wel de Plex applicatie.

Maar wat ik echter wil is dat ik het apparaat ook 24/7 aan blijft staan zodat het bereikbaar blijft thuis voor al m'n apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:14
Nvt.

[ Voor 97% gewijzigd door Amaze86 op 05-08-2016 17:55 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-09 18:01
Krishh schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 14:12:
Update

Zou ik hem dan nog in een opstelling kunnen krijgen zodat als er 1 van de schijven uitvalt backup op de andere schijf staat?
De DS116 is een 1-bay NAS, hier kan dus maar 1 harde schijf in. Wanneer je wilt gaan werken met RAID1 zal je al moeten kijken naar minimaal een 2-bay NAS.
Wel een hele grote opmerking hierbij: RAID1 (of wat voor level ook) is GEEN backup.

indien het gaat om belangrijke data, zul je altijd nog een backup van de NAS moeten maken en deze ergens anders moeten bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:30
Ik heb zelf ook een nvidia shield. Heb er geen plex media server op staan omdat ik alles stream via addons...
Maar met nvidia shield shit je aan max 500gb zonder enige vorm van raid etc. Zou het niet zo snel keizen voor plex server. Maar wel als speler.

Kan je beter een 2bay nas kopen. En die ook 24/7 aan laten staan. en dan eventueel iets van een amazon fire tv stick met plex draaien als echte media server. Of je gaat voor een zelfbouw server met iets van freenas. Werkt ook erg pretig en als je nu een goed mobo haalt kom je vrijwel oneindig hdd,s toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sum1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 11:32
Krishh schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 14:12:
Zijn er hier zelf ook leden die gebruik maken van de Nvidia Shield TV?
Na wat experimenteren met een goedkopere Android TV op basis van Amlogic S905, heb ik afgelopen week uiteindelijk een 16 Gb Nvidia Shield TV gekocht. Reden is dat het goedkopere Android doosje constant op 60p bleef draaien, terwijl de Shield ook automatisch kan schakelen tussen 23.976, 25.0 en/of 50.0 fps m.b.v. SPMC of Kodi afhankelijk van het videomateriaal. Deze optie om de refresh rate aan te passen zit standaard in Kodi, maar het is afhankelijk van de firmware van het apparaat of die daadwerkelijk werkt.

Het verschil tussen het Android doosje van 50 euro en de Shield TV van 200 euro vind ik erg groot. De Shield voelt erg degelijk aan, de systeem software is veel beter op basis van laatste Android met regelmatige updates en het apparaat blijft veel koeler. Voor mij dat het prijsverschil waard.
En zou de HDD ook vervangen kunnen worden voor een SSD?
Dat schijnt erg lastig te zijn om de Shield firmware er weer op te krijgen. Ik kon geen berichten vinden van mensen die dit gelukt is, alleen berichten waarbij het niet gelukt was. :'(

Advies is om snelle SSD via USB 3.0 aan te sluiten. Sinds een van de laatste Shield updates kun je aangesloten media (mits snel genoeg) ook als intern geheugen aanwijzen.
Momenteel ben ik vooral aan het brainstormen wat het beste is om PLEX 24/7 te laten draaien, mijn huidige computer aan laten staan is echter geen optie omdat het een lawaai maakt.

Ook zie ik dat het met de Raspberry PI mogelijk is om Plex Media Server te draaien.
Wat zouden jullie kunnen aanbevelen?
Als je budget het toe laat: Plex Media Server op NAS of andere stille computer en Nvidia Shield TV met SPMC (Kodi fork) met PleXBMC add-on als speler.

Ik heb niet echt gekeken naar deze specifieke NAS, alleen naar het type nummer. Maar zoals mkroes al zegt kun je maar 1 schijf in dit model installeren en met slechts 1 schijf heb je geen backup. 8)7

Normaal gesproken zal een multi disk NAS kunnen voldoen aan jouw eisen, mits je de schijven bij installatie op die manier hebt geconfigureerd. Mkroes heeft wel gelijk, voor echte belangrijke zaken is het een goede zaak om de data op de NAS ook op een andere plaats te bewaren. Hangt allemaal af van je definitie van backup.

Een NAS kan overigens prima als Plex Server kunnen functioneren, mits je deze niet te veel belast met (te) zware transcoding jobs afhankelijk van de CPU in de NAS. Het beste is trouwens om Plex Server zo te gebruiken dat er geen transcoding plaats vindt bij het afspelen. Dan heeft Plex Server het minder druk en heb je de beste audio en video kwaliteit.

Het lijkt me overigens niet handig om een NAS als Plex Player te gebruiken, als dat al mogelijk mocht zijn (HDMI-aansluiting)? Dit i.v.m. mogelijke beperkingen in CPU power van een NAS en eventueel lawaai van de ventilatie.

Zelf heb ik een NAS voor de mediabestanden een Mac Mini met Plex Server en zoals je hebt begrepen een Nvidia Shield TV als speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-08 10:23
Na een omgebouwde xbox met xbmc, een eminent met ingebouwde hd, een rpi2 en een android mediaspeler op basis van een een amlogic s905 ben ik nu sinds twee weken ook een zeer tevreden eigenaar van een 16GB shield tv.
Ik was op zoek naar een oplossing die en Netflix op full hd kan draaien, en van mijn NAS kan streamen met passthrough van Dolby true-hd en DTS-HDMA....ik ben tot de conclusie gekomen dat je dan uitkomt bij een HTPC of een dit kastje. Tuurlijk kan ik netflix vanaf mijn ps3 of wiiu streamen of via de chromecast, maar dat is allemaal toch niet zo gebruiksvriendelijk. Na installatie van SPMC werkte eigenlijk alles in een keer, beeld schakeld naar 24p wanneer gewenst, alles loopt soepel, eigenlijk de meest "volwassen" oplossing die ik tot nog toe in huis heb gehad.
Het gebruik van plex media server op de Shield TV, om te streamen naar de chromecast in de slaapkamer werkt prima, maar ik weet niet of op deze manier ook de surround formaten allemaal doorgegeven worden aangezien ik hem rechtstreeks in de tv heb zitten en laat transcoderen tot stereo.
Wat ik nog veel interessanter vind is dat ik de plex media server op de shield ook van buiten huis kan benaderen. Ik kan dus op vakantie mijn NAS opdracht geven iets te downloaden en dit dan streamen naar een tablet of een chromecast dongle die je van huis meeneemt.
Daarnaast moet ik zeggen dat ik het spelen van spelletjes op deze console ook erg leuk vind, het streamen via geforce now werkt echt verbazingwekkend goed.
Tot nog toe meer dan tevreden.
Ik heb er nog een microsd kaartje van 64gb ingestoken omdat ik wel snel tegen de limiet aanliep bij het installeren van software en ik gebruik er een mele f10 deluxe bij omdat ik dat soms handiger vind dan de controller.
Vooralsnog is dit de eerste oplossing die me niet op enig moment heeft teleurgesteld in de mogelijkheden en het functioneren, ja hij is niet goedkoop maar het werkt wel allemaal.
Pagina: 1