DirectAdmin, ImageMagic en Ghostscript (PDF naar JPG)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenda
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02 18:34

Zenda

goes milk!

Topicstarter
Een aantal programmeeruurtjes later kwam ik erachter toen een aantal functionaliteiten van ImageMagic het niet deden dat het aan de versie van ImageMagic en Ghostscript ligt.

Ik heb contact gehad met mijn hosting provider en hij geeft aan dat nieuwere versies van ImageMagic en Ghostscript niet getest zijn door DirectAdmin, waar de server op draait. Hij heeft deze nu via DirectAdmin geïnstalleerd en deze zijn stabiel.

Als er nieuwere versies van deze twee modules worden geïnstalleerd, kan hij de stabiliteit niet waarborgen. Met andere woorden kunnen de nieuwere versies van ImageMagic en Ghostscript die niet zijn getest door DirectAdmin ervoor zorgen dat websites offline gaan door storingen.

Onze hosting provider wordt gerund door iemand met 12 jaar ervaring zo zegt hij zelf. Ik vertrouw hem ook op zijn woord dat het niet aan te raden is. Heeft iemand ervaring met DirectAdmin en recentere versies van ImageMagic en/of Ghostscript?

Ik heb nul verstand van servers en modules zoals bovenstaande installeren. Ik hoop dat er op Tweakers mensen zijn die hier wel ervaring mee hebben en tips of workarounds hebben om dit probleem op te lossen.

Huidige versies die zijn geïnstalleerd:
  • ImageMagick v6.7.2.7-5
  • Ghostscript 8.70
De nieuwere stabiele versies (maar die niet getest zijn door DirectAdmin):
  • ImageMagick-7.0.2-6
  • Ghostscript 9.19
Alvast vriendelijk dank :)

Zenda likes some milk every now and then..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik zou gewoon een andere host zoeken of een vps oid.

Geen enkele zinnige shared hosting provider gaat zich eraan branden dat hij de software update voor 1 client naar een unsupported versie en dat er dan mogelijk 99 andere shared hosting klanten op dezelfde server andere functionaliteit gaan missen (die bijv depreciated is oid)

Shared hosting betekent vaak genoeg gewoon 100 klanten op 1 server, oftewel voor 1 klant zullen ze weinig unsupported dingen gaan doen.
Soms is er nog wel een mogelijkheid om bijv op een test-server te komen bij de provider waarop ze nieuwere software draaien echter heb je dan wel weer nul garanties want test-server etc.

Ander alternatief (maar moet je wel enige unix-kennis voor hebben + rechten die de meeste hosters niet geven) is installeer imagemagick in user-space : http://www.photopost.com/magicknoroot-php.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenda

Zenda

goes milk!

Topicstarter
We hebben geen shared hosting, we hebben daar een eigen server en zij beheren die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-06 20:38
Grootste onzin van je hoster.

DirectAdmin is een controlpanel wat een aantal configuratie aanmaakt.
ImageMagick en Ghostscript kan je gewoon installeren zonder dat het maar enige invloed heeft op DirectAdmin of de web, mail, databases etc. services.

(Je kan ImageMagick en Ghostscript niet eens installeren via custombuild van DirectAdmin. DirectAdmin test dit ook niet uiteraard.).

Je kan allerlei soort modules installeren, maar bijvoorbeeld een PHP module moet je in de custom configuratie van custombuild plaatsen. Maar je kan gewoon allerlei versies installeren als deze maar compatible is met de PHP versie die geïnstalleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenda

Zenda

goes milk!

Topicstarter
Ok, thanks! Ze zijn bezig met het installeren alleen lijkt het steeds niet goed te gaan. Ik wacht het even af en anders verwijs ik hem door naar dit topic :).

edit:
Het is hun gelukt! Thanks voor jullie reacties.

[ Voor 16% gewijzigd door Zenda op 10-08-2016 13:17 . Reden: Status update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-06 20:38
Zou snel geïnstalleerd moeten zijn door iemand met 12 jaar ervaring :-)
Pagina: 1