PC Check en levertijden GPU's

Pagina: 1
Acties:

• Jacobv3l
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-12-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
ik wil deze PC gebruiken als game PC en als thuiswerk PC, met misschien sporadisch fotobewerken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
ik heb geen absolute maximum, origineel mikte ik op rond de 850 euro, huidige lijst zou ik rond de 900 euro uitkomen wat mij wel prima lijkt.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparutuur neem ik mee van mijn vorige PC. net zoals een windows 7 install CD

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
complete PC zonder randapparatuur

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ik heb geen sterke voorkeur, huidige PC is gebaseerd op AMD en doet het al 6 jaar prima. Maar van wat ik heb gezien is het momenteel (in dit prijssegment) beter om voor NVIDIA te gaan.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hoef hiermee niet noodzakelijk alles op ultra te kunnen draaien de komende paar jaar. Mijn huidige PC is 6 jaar oud en doet het eigenlijk nog wel ok. maar begint gewoon te langzaam te zijn. Ter info mijn PC is bijna volledig de PC uit de best buy guide van januari 2010 reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2010

Ik speel op 1080p en wil consistent 60fps kunnen halen in spellen zoals overwatch, groot punt is ook laadtijden verminderen. Dat duurt nu te lang en de temperatuur van mijn GPU is tijdens het spelen zo'n 90 graden wat mij niet goed lijkt voor mijn systeem. Het is beter als het systeem langer meekan. Alhoewel ik niet verwacht weer 6 jaar te wachten voor een upgrade.

Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken.

Wat verwacht je van ons?[i]
graag een laatste check op mijn build en antwoord op de volgende vragen:
- zou het het waard zijn om mijn processor te upgraden van een 6400 naar 6500?
- is 16GB heel erg overkill? kan ik beter voor 8GB gaan?
- wat is een goede behuizing? ik zit te kijken naar 3 modellen. voorkeur gaat uit naar één model zonder raam en proffesioneel uiterlijk. volgende 2 modellen zijn de alternatieven voor degene uit mijn lijst
https://tweakers.net/pric...tal-design-core-2300.html
https://tweakers.net/pric...-eclipse-p400s-zwart.html

en als laatste eigenlijk de belangrijkste vraag. wat moet ik doen voor GPU. vorige maand zijn de 480 en 1060 gelauncht maar beide zijn voorzover ik kan zien niet goed te krijgen. Ik wil graag binnen 2 weken mijn PC gebouwd en klaar hebben. Welke kaart raden jullie aan die ik binnen die tijd kan krijgen en redelijk goed werkt? ik zat zelf te kijken naar EVGA 1060 kaart omdat deze goed lijkt te zijn en een DVI aansluiting heeft (mijn scherm ook dus dan hoef ik geen koppelstuk) maar het is mij onduidelijk wanneer deze beschikbaar is.

dit is mijn huidige lijst

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 183,50€ 183,50
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,90€ 86,90
1Gainward GeForce GTX 1070 Phoenix 8GB€ 479,-€ 479,-
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 48,80€ 48,80
1Fractal Design CORE 2500€ 53,54€ 53,54
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 63,95€ 63,95
1Cooler Master GM G450M€ 52,01€ 52,01
1Sandisk Ultra II SSD 480GB€ 118,95€ 118,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.086,65

[ Voor 3% gewijzigd door Jacobv3l op 07-08-2016 10:33 ]

Verwijderd

Ziet er goed uit. Voeding is oké al ligt mijn voorkeur bij een pricewatch: Seasonic G-series 360 watt icm een GTX 1060.
Voor de videokaart zou je naar http://eu.evga.com/Products/Product.aspx?pn=06G-P4-6161-KR kunnen kijken.

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-11 15:25
SSD kan goedkoper bv deze: Sandisk Ultra II SSD 480GB - Prijzen

Beste getest qua prijs/kwaliteitsverhouding..

• Jacobv3l
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:04:
Ziet er goed uit. Voeding is oké al ligt mijn voorkeur bij een pricewatch: Seasonic G-series 360 watt icm een GTX 1060.
Voor de videokaart zou je naar http://eu.evga.com/Products/Product.aspx?pn=06G-P4-6161-KR kunnen kijken.
is die voeding niet te klein? 360watt klinkt als erg weinig. en ik kan op die site niet direct iets zien van levertijden. weet je daar iets van?
Birdy D schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:30:
SSD kan goedkoper bv deze: Sandisk Ultra II SSD 480GB - Prijzen

Beste getest qua prijs/kwaliteitsverhouding..
dankjewel voor de suggestie, denk inderdaad dat ik deze maar toe ga voegen. iets kleiner maar wel echt een stuk goedkoper.

Verwijderd

Een systeem met GTX 1060 verbruikt rond de 200w maximaal. 360w is dus al ruim. Zou er een hele goed 300w bestaan met een 6 pins PCI-e stekker dan had ik die geadviseerd, maar helaas.

Ik neem aan dat EVGA wel een voorraad heeft en snel kan leveren.

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:04

RvL

Je zou nog na kunnen denken over je moederbord. Je neemt een dichte kast, dus waarschijnlijk kan het formaat of de kleur je niet heel veel schelen.

In dat geval zou je een uATX bord kunnen overwegen, bijvoorbeeld de pricewatch: MSI B150M BAZOOKA. Deze zijn iets goedkoper terwijl ze qua prestaties gelijk liggen. Wel hebben ze wat minder features. De Gigabyte die je hebt gekozen is een goed bord, met veel extra's zoals Crossfire en een M.2 slot. Die zaken zul je op een uATX bord niet vinden.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Jacobv3l
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 14:28:
Ik neem aan dat EVGA wel een voorraad heeft en snel kan leveren.
nou daar lijkt het niet op. was om te testen aan het proberen uit te checken om te zien welke leverdatum ze mij zouden geven. iedere keer dat ik mijn info heb ingevuld wordt ik teruggestuurd naar mijn mandje. dus of dat is een bug of ze hebben er geen beschikbaar. in de pricewatch kan je hem ook niet vinden nu al te koop

• Jacobv3l
Ik heb wat extra ruimte gekregen in mijn budget en heb daarom de TS aangepast. Er zit nu een GTX 1070 in als GPU ipv een 1060. het is misschien wat veel gezien ik meestal game op 1080p maar zo kan ik wel lang vooruit en kan ik misschien later een ander scherm kopen zonder dat ik mijn gpu hoef aan te passen.

ziet het lijstje er nu goed uit? nog opmerkingen? Anders ga ik ergens volgende week deze PC bestellen.
Pagina: 1