Versterker en speakers living, keuken en buiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helaasken
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-06 20:22
Hey,

Na de renovatie van ons huis zou ik nu graag de muziekinstallatie in orde brengen, even de situatie schetsen en wat ik in gedachten heb...
Living en keuken zijn 1 open ruimte, totale oppervlakte is 60m² (L-vorm: 8x5 en 3.5x6)
https://dl.dropboxusercontent.com/u/6721235/Audio.png

Aan de TV zou ik graag een 5.1 setje voorzien, aan de TV de speakers op de TV-kast, achter ons op de muur aan de plafond (kabels lopen over vals plafond).
Dan zou ik nog aan de andere kant van de living 2 speakers (1,2) voorzien, en op het einde van de keuken ook nog 2 speakers (3,4) - deze 4 zouden zou ik graag inbouw hebben in plafond.
Buiten komen ook nog 2 speakers (5,6)
Scenarios:
1) TV kijken met de 5.1 set
2) Muziek luisteren met boxen 1,2,3 en 4 terwijl we in de keuken bezig zijn
3) Muziek luisteren met de 5.1 set en boxen 1,2,3 en 4 zodat de hele benedenruimte dezelfde muziek afspeelt
4) 1 van bovenstaande gevallen en tegelijk andere of dezelfde audiobron voor boxen 5 en 6

2 zones denk ik dan?
Zone 1: 5.1 samen met 1,2,3 en 4 (met de mogelijkheid om ofwel de 5.1 set ofwel de 1234-set apart aan/uit te zetten?)
Zone 2: 5 en 6

Zelf heb ik geen kennis van wat er zoal mogelijk (als ik tel kom ik hier dan aan 11 speakers, kan dit op 1 versterker?) is en qua budget...
Wat stellen jullie voor als
- versterker
- 5.1 setje
- 4 inbouwspeakers plafond
- 2 weersbestendige speakers voor buiten

Alvast bedankt!

Quick start:
Ik zoek een?
Volledig audiosysteem om ons van audio te voorzien in de living, keuken en tuin.

Wat is je budget?
Ongeveer 3.000. Dit mag iets meer zijn maar moet ook zeker niet opgebruikt worden.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Een 5.1 set aan de TV voor films te kijken en nog enkele speakers voor de rest van de leefruimte van muziek te kunnen voorzien. Ik heb nog niks dus kan nog alle kanten uit.

Wat heb je zelf al gevonden?
Bij een audiozaak in de buurt hebben ze mij het volgende aangeraden:
- Bose Soundtoch 5.1 (1.800)
- Bose SA-5 (500)
- 4 x Bose 191 In-wall speakers (800)
- 2 x Bose SE 151 speakers (300)
= totaal van 3.400, iets boven budget maar haalbaar. Ik weet dat Bose een goede naam heeft maar misschien betaal je dan ook voor de naam en is er iets beters verkrijgbaar voor dezelfde prijs of zelfs goedkoper?

[ Voor 24% gewijzigd door Helaasken op 08-08-2016 08:22 . Reden: Aanvulling Quick Start ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:13
Dat is een hele onderneming wat je daar van plan bent. Er zijn receivers die 11 speakers kunnen aansturen, maar volgens mij niet met de beoogde functionaliteit. Je hebt iig 3 zones nodig. Ik geloof dat je vaak beperkt bent in het type aansluiting wat over die 3 zones uitgestuurd kan worden.

Het is niet wat je wil horen, maar wat heb je zelf al gevonden? Een opsomming van eisen met de vraag "wat moet ik hebben" resulteert doorgaans in weinig respons en een slotje. Als je zelf wat ideeën aandraagt, ontstaat er meestal wel een discussie. Het feit dat je geen kennis hebt.Is reden genoeg je er in te verdiepen! ;)

Wat speakers betreft is er maar 1 zinvol advies: luisteren, luisteren, luisteren (in een audio zaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Ik was vorige week bij iemand - weet de details niet, maar die had via Bose systeem 3 zones ingericht. Die tegelijkertijd verschillende bronnen konden afspelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zal een soundtouch systeem zijn geweest.
Ik zou kijken naar een 7.1 versterker met 3 zones
-zone 1: 5.1 speakers
-zone 2: speakers buiten, aangestuurd door kanaal 6&7 van de versterker
-zone 3: eindversterker die 4 kanalen kan aansturen

Of:
5.1 surround systeem met multiroom via netwerk.
De inbouw en outdoorspeakers worden vervangen door netwerk streaming speakers (bijvoorbeeld musiccast van Yamaha).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:13

FeaR

In GoT we trust

Helaasken schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:26:
(als ik tel kom ik hier dan aan 11 speakers, kan dit op 1 versterker?)
Volgens mij zijn er nog maar enkele receivers die echt 11 kanalen kunnen versterken. De Anthem MRX1120 en de TX-NR3030 van Onkyo. Of je met die receivers ook de Zones in kan delen zoals je wilt? Geen idee. Veel receivers bouwen toch op het idee dat er een losse meerkanaals (eind)versterker achter de receiver wordt gekoppeld voor de overige kanalen. Mogelijk dat nieuwere receivers wel meer speakers aan kunnen sturen. 11 kanalen versterken is redelijk nieuw en veelal worden nieuwe dingen in de loop der series opgepakt door andere merken/segmenten.
Wat stellen jullie voor als
- versterker
- 5.1 setje
- 4 inbouwspeakers plafond
- 2 weersbestendige speakers voor buiten
Ik zou voorstellen om een budget vast te stellen en langs een goede audiozaak te gaan.

Audio is persoonlijk en zijn er honderden opties te verzinnen met de globale eisen die je hebt. Geen budget, geen merken, geen harde eisen op waar de apparatuur aan moet voldoen, et cetera. Al die opties hier op gaan noemen voegt niets toe en leidt alleen tot een doelloos opsomtopic.

Normaal zou ik deze vorm van een topic sluiten, maar omdat er al reacties zijn en het een ouder topic is zal ik het topic verplaatsen naar Consumentenelektronica Aankoopadvies. Wel met het verzoek de Quick Start van dit topic zo snel mogelijk in te vullen als je wat meer weet. Want qua inzet missen we een hoop in deze opzet.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helaasken
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-06 20:22
Alvast bedankt voor de replies en het niet sluiten van het topic :) De quick start heb ik ondertussen toegevoegd aan mijn eerste post.

Ik heb dus een voorstel gekregen van een audiozaak die verdeler is van Bose: Soundtoch 5.1 met dan een aparte versterker (SA-5) om de andere speakers (191 In-wall speakers, 151 SE speakers) aan te sturen.

Wel haalbaar maar toch wel iets boven ons budget en ik vermoed dat er toch iets op de markt moet zijn met meer bangs for bucks?

Ik heb zelf ook al wat zitten kijken en was op Onkyo uitgekomen met als versterker een TX-RZ800 met als 5.1 set de SKS-HT588. Voor de extra speakers zou ik dan kijken voor bvb de Artsound FL401-set... Dan kom ik aan een bedrag van 2450 maar moet er waarschijnlijk nog een eindversterker komen tussen de TX-RZ800 en de 6 extra speakers?
Pagina: 1