Ik heb sinds een week een nieuwe laptop met daarop windows 10 en Office 2013 (pro). Ik werk onder andere met/aan een aantal Access-databases waarin gebruik gemaakt wordt van de Treeview en Listview (MSCOMCTL.OCX) (Common Controls 6.0)
Nu heb ik het volgende probleem: de treeview werkt wel, de listview niet. Bij elk event dat optreedt krijg ik een foutmelding
Daarna heb ik
regsvr32 /u c:\windows\sysWOW64\mscomctl.ocx
en
regsvr32 c:\windows\sysWOW64\mscomctl.ocx
Nu is de listview wel beschikbaar in de lijst met ActiveX controls. In eerste instantie werkte alles (na een reboot) maar de eerstvolgende keer dat ik Access afsloot en opnieuw opstartte kreeg ik bovenstaande error.
Ik krijg het niet meer aan de praat, iemand een tip?
(Overigens is Microsoft Windows Common Controls 6.0 ook niet zichtbaar in de lijst met verwijzingen, ik moet deze zelf toewijzen door te browsen naar de lokatie. Mogelijk doordat mijn windows 64bit is en Office 32bit?)
Nu heb ik het volgende probleem: de treeview werkt wel, de listview niet. Bij elk event dat optreedt krijg ik een foutmelding
Het probleem begon met het feit dat na de installatie van Office 2013 (op mijn nieuwe laptop) de Listview niet beschikbaar was in de lijst met ActiveX-controls, de treeview wel.De expressie (EVENT) die u hebt opgegeven als instelling voor de gebeurteniseigenschap, heeft de volgende fout veroorzaakt: Er is een fout opgetreden bij het laden van een Active-X besturingselement in een van de formulieren of rapporten
Daarna heb ik
regsvr32 /u c:\windows\sysWOW64\mscomctl.ocx
en
regsvr32 c:\windows\sysWOW64\mscomctl.ocx
Nu is de listview wel beschikbaar in de lijst met ActiveX controls. In eerste instantie werkte alles (na een reboot) maar de eerstvolgende keer dat ik Access afsloot en opnieuw opstartte kreeg ik bovenstaande error.
Ik krijg het niet meer aan de praat, iemand een tip?
(Overigens is Microsoft Windows Common Controls 6.0 ook niet zichtbaar in de lijst met verwijzingen, ik moet deze zelf toewijzen door te browsen naar de lokatie. Mogelijk doordat mijn windows 64bit is en Office 32bit?)
[ Voor 8% gewijzigd door Stefke op 04-08-2016 10:08 ]