Mediaplayer met instelbare buffer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoytjeP
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-09 17:11
Ik ben op zoek naar een vervangende mediaplayer voor mijn PCH A-110. Al een oud beestje, doet het opzich nog prima, maar heb een issue met mijn NAS. Deze kan niet 100% constant de data aanleveren lijkt het. Heb het ook op een snelle PC geprobeerd en daar hapert het ook af en toe.

Wanneer ik VLC bijv. met een buffer instel van 15 seconden, dan zijn alle issues weg, en draait het afspelen vloeiend. Nu ben ik dus opzoek naar een mediaplayer met instelbare buffer / cache. Dat die dus al een 10-15 seconden pre-load, zodat het altijd soepel blijft lopen mocht mijn NAS het eventjes niet trekken.

De NAS vervangen / fixen gaat niet lukken. Dit is een DroboPro iSCSI gekoppelt op een HP MicroServer. De Drobo staat bekend om zijn traagheid, vooral al die wat vol raakt. Speedtests / kopieer acties geven ~25MB/s t/m max 45MB/s je zou dus denken dat het makkelijk kan, maar toch af en toe drops.
Speel alleen 1080p x264 af.

Wil het dus aan de media player kant oplossen.
Enige vereiste aan de mediaplayer is eigenlijk:
-Toslink Digitaal Optisch (S/PDIF) - mijn receiver heeft niets anders :)
-DTS (standaard, niet dat nieuwe spul)
-Ondertitels instelbaar qua size en hoogte op scherm tijdens spelen
-HDMI
-Soort van Mediawall eventueel met bijv. YAMJ. Nu ook al gewend, dus wat knutselen is niet erg.

Zelf is Kodi aardig instelbaar had ik gelezen, maar weet dus niet of dit ook het geval is als die gebruikt wordt op kant-en-klare kastjes. Daar gaat mijn voorkeur wel naar uit.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plexter22
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-09 13:58
Ga is kijken naar de nieuwe himedia q10 pro top machine heb er zelf hardware guru opdraaien.Zeer tevreden mee.

Mvg plexter