Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[PW] suggestie voor betrouwbaarheid reviews in de Pricewatch

Pagina: 1
Acties:

• Zeror
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 12:20
Ik zit al een tijdje met een idee voor de Pricewatch in mijn hoofd.

Het is namelijk als volgt. Misschien herkennen jullie dit probleem wel. Je zoekt naar een product in de Pricewatch en je ziet een product wat je overweegt om aan te schaffen. Is dit product wel goed, vraag je jezelf af. Hmmm.. er is maar 1 review op het product. Is dat dan wel betrouwbaar genoeg om daarop af te gaan?
Bekend gevoel?

Goed natuurlijk ga je ervan uit dat iemand een eerlijke review plaatst van een product, maar toch. De een overdrijft een beetje te veel waar dat product toch niet zo goed blijkt te zijn en de ander duwt een product keihard de grond in, terwijl het product helemaal niet zo slecht is. Dit soort acties zal door de reviewers misschien onbewust of bewust zo ingevuld worden. Dus hoe betrouwbaar zijn die reviews nou werkelijk?

Ik dacht het dat misschien wel nuttig zou zijn als er iets van een betrouwbaarheidsindicator bij een product zou zijn. Als een product maar 1 review heeft is dat natuurlijk minder betrouwbaar dan een product met 10 reviews. Aan de andere kant, die ene review heeft misschien wel een beoordeling van +2 of +3 wat die ene review weer wel betrouwbaar maakt.

Mijn idee is om de sterren, beoordeling van een product, verschillende kleuren te geven. De dezelfde kleuren als die van de -1, 0, +1, +2 of +3 waarderingen (geen idee of ze allemaal gebruikt worden in de Pricewatch??) die mensen aan een review kunnen geven. Je zou dan kunnen kijken naar een gemiddelde (of andere formule) van deze waarderingen en aan de hand daarvan de gemiddelde beoordeling/betrouwbaarheid bepalen. Als je veel "0"-review-waarderingen en veel "+2"-reviewwaarderingen hebt, zal de waarheid ergens in het midden liggen, dus een +1 reviewwaardering. Als de reviews dan zelf een productscore van 4,5 opleverd, zal de reviewwaardering de kleur van de sterren een +1-lichtgroene kleur krijgen. Zie afbeelding hierboven.
Dus hoe groener de sterren zijn, hoe betrouwbaarder de productscore uiteindelijk is.

Tot zover mijn idee.

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323
Stem op 👍: 'Henk' knop (uitproberen?) | Betrouwbare reviews in PW

• BartvanOranje
  • Registratie: februari 2012
  • Niet online

BartvanOranje

Medewerker Product Content
Bedankt voor het idee, ik heb het vanmorgen gelijk doorgestuurd naar de afdeling die hierover gaat.
Dan zullen ze je idee uiteraard bekijken of het wat voor ons is :)

“Do. Or do not. There is no try.”

• Zeror
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 12:20
Bedankt. Ik hoop dat dit Tweakers kan helpen om de Pricewatch nog verder te verbeteren. ;)

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323
Stem op 👍: 'Henk' knop (uitproberen?) | Betrouwbare reviews in PW

• Glaanie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 12:57

Glaanie

Medewerker Product Content

All your content belong to us

Voor de volledigheid zet ik dit topic nog even door naar Mooie Features.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Autosport

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True