Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
Ik heb vandaag een lg g3 gekocht.
Toen ik hem aanzette ging hij meteen de update naar android 5 doen. Nu vind ik dat de batterij snel leeg loopt (10% minder na 15 min en helderheid op laagste). Ik heb gelezen dat dit misschien nog nieuwigheid van de accu is, maar ook dat de batterij het bij android 6 beter doet. Nu kan ik de update naar android 6 niet doen, er staat dat de meest recente software geïnstalleerd is.
Kan ik hier iets aan doen of is het even afwachten nog? En heeft iemand nog andere tips mbt batterijgebruik?

Boy

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-08 09:34

Onbekend

...

Normaal is een batterij niet binnen 15 minuten leeg, al gebruik je de telefoon flink. Bij het updaten kan je anders beter de lader in de telefoon laten.

En Android 6 beter dan 5? Er zijn verschillende verhalen over, maar wacht eerst maar eens een weekje normaal gebruik af.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:00

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 22:05:
Nu vind ik dat de batterij snel leeg loopt (10% minder na 15 min en helderheid op laagste).
Was de telefoon tijdens die 10% aan het updaten, toevallig?

Overigens als je de tweakers review er op na slaat: reviews: LG G3: meer pixels zijn niet altijd beter. Staat daar ook gewoon in dat de batterijduur niet heel bijzonder is.
Nu kan ik de update naar android 6 niet doen, er staat dat de meest recente software geïnstalleerd is.
Kan ik hier iets aan doen of is het even afwachten nog?
Gewoon even afwachten is het makkelijkste.

Heb je trouwens het toestel net nieuw gekocht? Ik was dan namelijk toch voor een ander model gegaan. De LG G3 is inmiddels meer dan twee jaar oud en heeft met Marshmallow waarschijnlijk ook zijn laatste update gehad.

[ Voor 33% gewijzigd door rens-br op 04-08-2016 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens die 10% was hij niet aan het updaten.
Ik heb hem inderdaad nieuw gekocht omdat ik niet al te veel uit wil geven aan een telefoon maar mijn ervaringen met goedkope telefoons zijn niet heel goed vandaar deze keuze. Maar ik wacht inderdaad dan maar af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Overigens kan je de update ook handmatig installeren, volgens de website van LG.

Overigens hoeft een goede telefoon niet duur te zijn en €250,- is nou niet echt bepaald een laag budget hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:15
Zelfde probleem gehad. Gewoon de LG software op je pc installeren en via een usb kabel de software bijwerken. De OTA update pakt ie niet bij ieder toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe is bij jou de batterijduur? Is het met android 6 wel acceptabel?
Ik wist dat de batterij van de g3 geen geweldige was, maar hij moet niet elke minuut een procent aflopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:39:
Ik wist dat de batterij van de g3 geen geweldige was, maar hij moet niet elke minuut een procent aflopen
Wat doe je met de telefoon terwijl die dit doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met de helderheid op zn laagst internetten of op facebook kijken
Pagina: 1