Advies 40" scherm tussen de 400-650 euro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-06 00:58

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik zoek een tv voor in de huiskamer.

Wat is je budget?
Het budget ligt ergens tussen de 400-650 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De tv zal worden gebruikt om via een sateliet ontvanger tv te kijken en soms via een media-pc waar Kodi op draait.
Nu begrijp ik uit de FAQ dat de tv dus in principe geen interpolatie hoeft te doen omdat de sateliet ontvager en de videokaart van de media-pc dat ook kunnen? Van de media-pc weet ik het zeker, van de ontvanger niet.

Via de media-pc zal er soms een spel worden gedraait, maar zowat elke tv heeft een game modus zover ik begrijp die de input lag minimaal houdt.
Als laatste, soms zal er een een bejaarde GameCube aan worden gehangen, mocht de tv niet over een scart/composiet beschikken dan zoek ik wel een converter.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb de volgende tvs bekeken.
https://tweakers.net/pric...00aw-zwart/specificaties/ vanwege zijn native 100hz.
https://tweakers.net/pric...d450-zwart/specificaties/ heeft geen trage smart-tv shit.

Welke vragen heb je hier nog over?
In feite ben ik dus op zoek naar de volgende dingen.
Mooi naturel beeld, dus geen extra "toffe shit" om het mooier te laten lijken, gewoon vergelijkbaar met een TFT zoals bijvoorbeeld de Dell U2515H.
Schermgrote van 38-42" met een resolutie van 1920x1080, ik heb begrepen dat het beter is om voor een goed 1080p scherm te gaan dan voor een cheap 4k scherm.
Als aansluitmogelijkheden HDMI, composiet/scart en indien mogelijk DP.
Geen trage smart-tv troep die na 2 jaar toch nooit meer updates krijgt, hier ga ik toch geen gebruik van maken. Als een tv trager is met opstarten dan mijn oude media-pc dan kan hij het vergeten :p, 10 seconden lijkt mij prima.

Mocht ik nog wat vergeten zijn wat ik zou moeten meenemen in mijn overweging dan hoor ik dat graag. Nieuwere technieken zoals local dimming en HDR zijn leuk, HDR is waarschijnlijk buiten mijn budget.

Waar ik dus in feite naar op zoek ben is eigenlijk gewoon een goede review site qua kwaliteit vergelijkbaar met www.tftcentral.co.uk/. Deze site heeft een tft selector en goede reviews. Op die manier kan ik zelf gewoon wat moois uitzoeken, nu zie ik het bos door de bomen niet meer.

Vraag mij zelfs af of ik niet beter af ben met een 40" normaal scherm :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:44
Heb je al wat reviews bekeken?
Ik heb een review van de 48" variant gemaakt van de Samsung die je noemt.
Wat mij betreft een prima keuze, het beeld op de 48" is qua kleuren en mogelijkheden goed. Kijkhoeken zijn wel wat klein maar afhankelijk van je situatie of je daar last van gaat hebben.

Misschien niet heel objectief maar:
Ik heb met Sony met 2 verschillende toestellen meegemaakt dat er geen updates meer komen van het "Smart" gedeelte en dat daardoor functionaliteit zelfs verloren gaat. (Netflix/Youtube) .

De Samsung is trouwens binnen 2 seconden opgestart hier. (Wel de samsung instant-aan functie aanzetten natuurlijk :) )

Reviews: www.rtings.com

HDR ligt ver boven je budget inderdaad.

[ Voor 16% gewijzigd door GeeMoney op 04-08-2016 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb zelf die J6200 in de 50 inch versie en hij bevalt mij erg goed.
Het is wel een smart TV maar daar heb je niet al te veel last van, opstarten gaat nog redelijk snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels95
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-02-2017
ik zou ook eens kijken naar pricewatch: Philips BDM4350UC Zwart

4k 40 inch Beeldscherm, let op, geen tv interface/CI Module/tuner/afstandsbediening.

maar manmanman, wat een scherm.

[ Voor 7% gewijzigd door niels95 op 04-08-2016 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-06 00:58

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Topicstarter
Dank voor de reacties!

Met die review site kan ik het zelf goed opzoeken.

Ik zit nu te kijken naar inderdaad het Philps scherm of een KU6300/KU6400. Heb het naam patroon van tv's nu enigzins door, videokaarten zijn veel makkelijker imho :P.

Plan is om nog langs een mediamarkt of dergelijk te gaan om het scherm daadwerkelijk te bekijken.