Algemeen stroomverbruik 4kamer appartement

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBigfield
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 18:22
Goede avond allemaal,

Volgende maand trek ik in mijn appartement. Dit is een 4 kamer appartement van 81m2. Hiervoor moet je natuurlijk naast water en een paar honderd verzekeringen enzo ook nog stroom hebben, gas is geregeld vanuit vvwe.

Nu heb ik op internet al het een en ander gezien qua prijzen en gemiddeld verbruik, maar aangezien ik een tweaker ben en jullie ook ben ik benieuwd wat jullie verbruiken. Uiteraard is het appartement voorzien van dubbel glas e.d. appartement komt uit +- 1970 dus is wel op leeftijd. Ik zit daar alleen.

Ik heb zoal het volgende;
2 tv's (zullen gemiddeld een uur of 3 per dag aan staan bij elkaar
1 desktop (high end, geen sli, met een scherm). gemiddeld denk ik 2 uur per dag in gebruik
1 NAS met 2 schijven
tabletje, telefoon en laptopje.

Ik ben geen kou kleun, dus het zal echt geen 24/7 23+ graden zijn bij mij thuis.

Is er hier iemand met een vergelijkbare thuissituatie?
Zo ja;
- Wat verbruiken jullie per jaar aan kWh stroom?
- Wat betalen jullie hier per maand of jaar voor?
- Waar halen jullie de energie vandaan?

Alvast bedankt voor alle input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik denk dat je ongeveer 800-1000 m3 gas zal verbruiken en ongeveer 2000 kWh elektra.

Als je dit invult op www.gaslicht.com kan je precies kijken wat het gaat kosten per maand.
Ik stap bijna elk jaar over van leverancier, het is maar net wie de goedkoopste is.

[ Voor 19% gewijzigd door Ernemmer op 03-08-2016 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:35
Kijk eens in het ''Wat betaal jij aan energie'' topic in de Lounge. Daar heb je ongeveer 80 pagina's lang antwoord op je vraag :) Het uiteindelijke verbruik is onmogelijk te schatten, alleen een oude koelkast of plasma tv kan al 500 kWh verschil maken maar als je het heel zuinig aan doet met LED lampen/LED TV kun je het wel onder de 1000kWh houden.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBigfield
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 18:22
Ik zit nooit op deze hoek van tweakers eigenlijk en kon het niet zo snel vinden. Leek me dat er wel iets moest zijn, maar kon ik niet vinden. thnx Jim.

@Fable: thnx, ik ga even zoeken:)