Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mctweaker
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-10-2023
Rond december dit jaar wil ik mijn eerste pc gaan bouwen, en nu ben ik voor deze op zoek naar een goede processor. toen ik op zoek was vond ik de i5-4460 en de i5-6600k heel veel op elkaar lijken (het enige verschil was 0.3 ghz hogere klokfrequentie, maar nog verschilt de prijs meer dan 70 euro, nu snap ik niet wat het verschil is tussen de twee dat leidt tot dit verschil in prijs.

van de pc die ik ga bouwen heb ik een wenslijst gemaakt, maar het is nog een vroege draft en er zal waarschijnlijk nog veel aan veranderen. (wanneer er twee items van één onderdeel staan heb ik beide erin gezet omdat ik een keuze moet maken tussen de twee)

Beste antwoord (via mctweaker op 03-08-2016 22:01)

Anoniem: 660294

Een 6600k is de huidige generatie en maakt gebruik van ddr4, de 4460 is van 2 generaties terug en maakt gebruik van ddr3. De cpu die nu vergelijkbaar is met de 4460 is een pricewatch: Intel Core i5-6400 Boxed. Je ziet, prijsverschil is er nauwelijks.

Als je in december gaat bouwen heeft het weinig zin nu advies te vragen. De ontwikkelingen in hardware gaan erg snel. In december bijv komt Intel met nieuwe cpu's, Kaby Lake nieuws: Intel Kaby Lake-desktopprocessors in december gereed voor de levering, welke weer iets sneller zullen zijn dan de huidige (Skylake)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmlevi
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-01-2022
Dit is een complete build forum moet je eigelijk hier zijn: Componenten Aankoopadvies

maar dat ter zijden het verschil zit hem in de archiectuur de i5-6600k is een stuk nieuwer dan de i5-4460 dit brengt onderandere minder hitte productie met zich mee door betere architectuur maar het belangrijkste verschil is toch wel ddr4. maar eigelijk moet je de i5-4460 en i5-6600k niet vergelijken met elkaar omdat je met de 6600k kan overclocken en met de i5-4460 niet. dus hier zit al een prijsverschil in. en is het ' topmodel' van de i5 series. De pricewatch: Intel Core i5-6400 Boxed is meer vergelijkbaar met de 4460 en ongeveer gelijk qua prijs.

Maar buiten dat raad ik eigelijk geen oude generaties i5 en i7 meer aan omdat het prijsverschil redelijk klein is en het toch voordelen heeft en meer toekomst bestendig is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Een 6600k is de huidige generatie en maakt gebruik van ddr4, de 4460 is van 2 generaties terug en maakt gebruik van ddr3. De cpu die nu vergelijkbaar is met de 4460 is een pricewatch: Intel Core i5-6400 Boxed. Je ziet, prijsverschil is er nauwelijks.

Als je in december gaat bouwen heeft het weinig zin nu advies te vragen. De ontwikkelingen in hardware gaan erg snel. In december bijv komt Intel met nieuwe cpu's, Kaby Lake nieuws: Intel Kaby Lake-desktopprocessors in december gereed voor de levering, welke weer iets sneller zullen zijn dan de huidige (Skylake)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:15

br00ky

Moderator Harde Waren
Nu al een topic openen voor een build die je eind dit jaar gaat aanschaffen is vrij onzinnig. Tegen die tijd is er al weer zoveel veranderd dat advies nu weinig nut heeft. Derhalve dicht.

Dit topic is gesloten.