Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vigor2132F - Airport extreme - philips Hue

Pagina: 1
Acties:

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn netwerk, het volgende heb ik in me netwerk.

- Vigor2132F Vodafone
- Switch netgear 8 poorts gbit
- Airport Extreme (WiFi)
- Hue Bridge
- ATV 4
- computer

Binnen komende Vigor2132 moet DHCP draaien ivm TV van vodafone, ook heeft Vodafone de firm O aan gepast dat DMZ alleen private gezet kan worden.

Vigor direct aangesloten vanaf poort 1 op de Netgear switch vanauit daaruit alle componenten die hier boven staan aangesloten. De Apple airport extreme verzorgd voor de WiFi, omdat ik geen NAT achter NAT wil hebben en de vigor dicht getimmerd moet ik de Airport in Bridge mode zetten, hierdoor werkt alles, ATV 4 kan benaderd worden door Airplay, maar de HUE bridge is ineens niet meer bereikbaar.

Indien ik weer DHCP op de apple tv aanzet heb ik weer NAT achter NAT en is de HUE bridge weer benaderbaar. Maar helaas is dan me ATV 4 niet meer via airplay te bereiken.

Het lijkt er dus op dat de HUE brigde op een DHCP router dient aangesloten te zijn waar ook de WiFi vanaf komt.

Ik wil graag dat de Airport alleen WiFi voorziet en de rest overlaat aan de Vigor2131F

De Airport heeft een vast ip adres en is aangesloten op de WAN verder werkt de 3 LAN poorten als een switch die ik niet gebruik (ook als ik de HUE bridge hierop aansluit werkt het nog niet)

Iemand een isee hoe ik dit zal moeten instellen?

Het lieftst maak ik van de Vigor2132F gewoon een bridge maar dat kan helaas niet.

• AngelusHD
De Apple Airport weer in bridge mode gezet en de internet kabel in de LAN poort gedaan, ondanks dat alsnog geen verbinding met de HUE bridge, wel Airplay oo de ATV en alle andere verbindingen.

• AngelusHD
Het is inmiddels opgelost, moderator je kunt dit topic sluiten.

Oplossing was oude philips HUE app downloaden, deze vond hem in 1 keer, alle settings waren dus goed en de Airport kan gewoon als AS functioneren.