Hulp gewenst bij kiezen laptop 400/550 euro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larscusters
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 04-01-2022
Ben op zoek naar een laptop tussen de 400 en 550 euro. Ik kom er zelf niet meer helemaal uit, dus alle hulp is welkom!

Waar ik hem het meeste voor gebruik is het streamen van films en series (meestal aangesloten met hdmi naar tv). Daarnaast game ik ook nog af en toe, maar maakt het mij niet uit om op lagere instellingen te spelen. Ik heb de laptop NIET nodig voor bwewerking van videos of photoshop e.d. WEL gebruik ik microsoft office regelmatig (vooral powerpoint).

De laptop blijft vooral staan op de zelfde plek, en zal maar af en toe meegenomen worden. Dus accuduur heeft zeker geen prioriteit. Formaat scherm liefst tussen 14 en 15 inch. Gewicht ook geen prioriteit.
Na een beetje research twijfel ik of ik moet kiezen voor i3 of i5 processor, 4gb of 8gb geheugen, en welke videokaart voldoende zal zijn voor mijn doeleinden. Verder lees ik dat een ssd zo lekker vloeiend werkt, maar heb ik hier zelf geen ervaring mee. Nadeel is lijkt me zo de capaciteit, een 128 gb ssd vind ik aan de krappe kant. Ik heb de kennis ook niet om deze zelf later erin te laten zetten.

Belangrijk is dat de laptop lang meegaat, maar dit is denk ik moeilijk te voorspellen. Er is geen hoge nood voor de koop van een nieuwe laptop, dus zou eventueel nog af kunnen wachten op een degelijke aanbieding.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WDHBGS
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-09 07:52
Als je gamet, welke spellen spel je dan?
Of beter nog: wat zijn de systeemeisen van die spellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:08
Wat heb je zelf al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larscusters
Speel de laatste tijd vaker civilization, en in het algemeen vooral strategy.
Zo speel ik af en toe ook nog games uit de total war serie.

Wat ik zelf al gevonden heb is het volgende.

https://tweakers.net/pric...715;474189;496785;496781/

Dit zijn dan i5 laptops, maar zou een i3 ook voldoende zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larscusters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:45
Als je zelf als laatste hebt gereageerd kun je ook je laatste bericht wijzigen...;)

Maar om terug te komen op de vraag. Gamen en een laptop voor 450-500 euro gaan niet echt samen. Of je zal dan opzoek moeten gaan naar een 2de hands laptop met bijv een grafische kaart die de games nu en op middel.low settings in de toekomst ook nog kan spelen. Of je moet je budget ophogen.

Welke specs eisen de games die je opnoemt? Moet dat minimaal 2gb intern geheugen een i7 processor en een zware dedicated videokaart zijn?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larscusters
In eerste instantie is de laptop ook niet bedoeld om te gamen.
Zo hoeft het ook geen nieuwe games aan te kunnen, of hoge settings etc.

Heb bijvoorbeeld even total war: rome II gecheckt voor de intel HD 520, en dat zou volgens mij prima moeten lopen.
http://www.notebookcheck....raphics-520.149940.0.html
Maar als ik vervolgens de 920m bekijk kan die een stuk meer aan. Weet niet of ik het zo kan vergelijken?

Waar mijn prioriteit vooral ligt is het streamen van films/series/tv, en dat alle 'office' taken gewoon vloeiend verlopen.
De vraag is, waar zou ik dan het beste voor kunnen gaan, als ik tussen deze zou moeten kiezen?
Een tweedehands laptop zit me niet zo lekker, en helaas kan het budget niet gewijzigd worden.
Alvast bedankt voor je hulp!
Pagina: 1