Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop kopen

Pagina: 1
Acties:

• brian_Hattem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 29-07-2021
Hey, ik ben opzoek naar een laptop, ik ben van plan om er mee te gaan gamen , ik heb al redelijk wat laptops bekeken en die me wel wat leken, alleen weet ik niet veel wat wel en niet een goede videokaart en/of processor is.

Ik heb deze al bekeken:

http://www.bcc.nl/compute...sk--zwart-zilver-(208208)
http://www.bcc.nl/compute...spire-e5-574-55zt(222056)
http://www.bcc.nl/compute...z51-70-i5-500-8-8(155967)
http://www.mediamarkt.nl/...540lj-dm407t-1443612.html
pricewatch: Asus VivoBook A541UA-DM127T
https://www.bol.com/nl/p/...-laptop/9200000059040180/
pricewatch: Acer Aspire V5-591G-58Z3
pricewatch: Asus R556LA-DM1686T
pricewatch: Acer Aspire V3-575G-55QP

Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil de laptop gaan gebruiken om te gamen, spellen zoals COD en battlefield, ook ga ik deze laptop voor school gebruiken.

Wat is je budget?
Mijn budget ligt rond de 700 euro, niet super veel maar moet kunnen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja ik ben mijn laptop wel veel van plan om mee te nemen maar dan heb ik er meestal wel stroom bij dus accuduur hoeft niet per se super veel te zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik denk asus of acer, lenovo kan ook, dat lijken mij goede mekren, ik heb niet per se een voorkeur maar hp en dell lijkt me niet echt wat.

Mijn wensen tot nu toe zijn:
Scherm 15,6 inch
1920x1080p
Minimaal 6-8 GB werkgeheugen
En liefst i5 of hoger.

[ Voor 3% gewijzigd door brian_Hattem op 03-08-2016 19:55 ]

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:26
Met een budget van 700 krijg je geen game laptop waar je cod of bf fatsoenlijk op kan spelen.

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Mee eens, denk dat je beter iets meer uit kan geven dat je iig minimaal een 940MX of een GTX950M videokaart erin hebt. En dan zit je 50-100 euro hoger meestal.

Bijna alle notebooks die je hebt geselecteerd hebben niet eens een losse grafische kaart.

• brian_Hattem
Welke van de geselecteerde zijn dan wel geschikt om te gamen of welke laptop zou ik dan kunnen nemen die iets hoger zitten qua prijs maar wel goed zijn om te gamen?

Ik was trouwens eerst van plan om een nieuwe pc te halen maar ik ben 1x in de 2 weken een weekendje weg dus ik zou dan graag een laptop kopen om hem mee te kunnen nemen en eventueel voor opleiding over 2 jaar.

[ Voor 39% gewijzigd door brian_Hattem op 03-08-2016 22:40 ]

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 20:58
Of een tweedehands laptop overwegen.

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
brian_Hattem schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 22:26:
Welke van de geselecteerde zijn dan wel geschikt om te gamen of welke laptop zou ik dan kunnen nemen die iets hoger zitten qua prijs maar wel goed zijn om te gamen?

Ik was trouwens eerst van plan om een nieuwe pc te halen maar ik ben 1x in de 2 weken een weekendje weg dus ik zou dan graag een laptop kopen om hem mee te kunnen nemen en eventueel voor opleiding over 2 jaar.
Je hebt hem nodig voor je opleiding pas over 2 jaar?
Ik zou zeggen, ga voor die (game) PC en maak je pas later zorgen over een laptop.

Eventueel dan een 2dehands laptop kopen puur voor je studie.
Hoeft niet veel te kosten.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
brian_Hattem schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 22:26:

Voor 2 van de 14 dagen zou ik geen laptop kopen. Ook voor over 2 jaar zou ik geen laptop kopen, die is dan al lang verouderd. Wil je lekker gamen kan je voor 700 euro prima een PC kopen. Wil je lekker gamen op een laptop moet je minimaal 1000 euro uitgeven. Ik zie geen reden om niet voor een PC te gaan waar je veel meer aan hebt.

Edit: Let er ook op dat een PC veel langer mee zal gaan dan een laptop. Wanneer een PC met i5 CPU niet meer snel genoeg is stop je er een andere videokaart in en je kan weer een tijd vooruit. Met een laptop mag je gelijk een compleet nieuwe laptop kopen. Ik vind een game laptop persoonlijk iets voor als je veel geld hebt en je echt mobiel wil zijn. Wil je lekker gamen is een PC sneller, goedkoper en langer houdbaar.

[ Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 03-08-2016 23:15 ]

• brian_Hattem
Oke een PC, maar ik heb nog nooit een PC gebouwd of heb er niet erg veel verstand van, kan je voor 700 euro een goede (game) pc maken en iemand die wilt (helpen) zoeken naar onderdelen die op elkaar passen?

• PilatuS
  • Niet online
brian_Hattem schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 23:19:
Oke een PC, maar ik heb nog nooit een PC gebouwd of heb er niet erg veel verstand van, kan je voor 700 euro een goede (game) pc maken en iemand die wilt (helpen) zoeken naar onderdelen die op elkaar passen?
Je kan sowieso naar een 2e hands PC kijken, dan krijg je nog meer snelheid voor je geld. Anders kijk even op het forum, genoeg mensen die een PC zoeken voor rond dat bedrag en goede builds hebben. Je kan natuurlijk ook zelf even een topic maken als je een build samenstelt met de info uit andere topics.

• brian_Hattem
Maar ik weet dan niet precies wat wel en niet op elkaar past, en moet ik dan op alternate kijken?

2e hands lijkt me trouwens niks, dan koop ik liever een nieuwe

[ Voor 25% gewijzigd door brian_Hattem op 03-08-2016 23:27 ]

Verwijderd

brian_Hattem schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 23:19:
Dit is een goed begin :)

• PilatuS
  • Niet online
brian_Hattem schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 23:26:
Maar ik weet dan niet precies wat wel en niet op elkaar past, en moet ik dan op alternate kijken?

2e hands lijkt me trouwens niks, dan koop ik liever een nieuwe
Iets met een nieuwste generatie i5 en 8GB ram met een simpel moederbord kom je een heel eind. De videokaart kan je later altijd upgraden als de basis van CPU, mobo en voeding maar goed is. Er is hier op het forum genoeg te vinden om tot een basis build te komen waarvoor je een topic kan openen.

• brian_Hattem
Oke allebei bedankt!

Ik ga kijken van hoe en wat en misschien zien jullie nog wat voorbij komen wat het wordt ;)

Ik ben ook benieuwd wat het gaat worden met het bouwen..

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-11 08:25
In het andere topic kun je jouw boodschappenlijstje plaatsen en advies vragen. Kijk van te voren wel goed welk moederbord je pakt en of dat ook samengaat met het gekozen geheugen, of de voeding overkill is etc..

Duidelijk je wensen en bedoelingen aangeven. Eventuele randapparatuur zoals een scherm/toetsenbord heb je wellicht niet nodig... Ook aangeven.

Wellicht krijg je nog suggesties op je boodschappenlijstje en kun je voor rond de 700 euro een mooi systeem in elkaar zetten...

Succes!

...

Pagina: 1