Toon posts:

gamen op een linuxbak

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik hoor altijd mooie verhalen dat een linux bak heel snel is en dat alles beter en sneller draait. Nu had ik een keer ergens gelezen dat er op een 486 quake3 gedraaid werd onder linux.

Maar nu vroeg ik me dus af is zoeiets werkleijk mogelijk is het echt zo krachtig en draait alles er echt zo veel beter op enz.

Ik heb nl thuis een 486 dx4 met 12 mb ram en 2 mb stb videokaart.

En kan ik daar dan echt q2 op draaien enz..

Gaat dat dan echt zo sneller ?

En wat is een goede linuversie om mee te beginnen ( ik heb nu een 6.2(6cd) en ene 7.0(een cd).

Beetje veel vragen ik weet het amar ben ook nieuw :)

Als iemand me dat zou kunnen vertellen thx.

supermel_nl

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:20

Valium

- rustig maar -

De eisen van een linuxbak liggen zeker lager dan die van een windows-bak. Dit komt echter vooral door de lichtere omgeving die dan gedraaid wordt. Spelletjes zoals Quake2 / 3 zullen nauwelijk sneller lopen (als ze al sneller lopen) op Linux. Misschien, als je alle overbodige zooi uitschakeld, dat het speelbaar kan wordne op 320x240 ofzo, maar verwacht geen wonderen.

Wat er eerder bedoeld wordt is dat je bijvoorbeeld geen zware dingen hoeft te draaien. In windows heb je gewoon IE 5.5....niets aan te doen. In Linux kun je FVWM (window-manager) gaan draaien en opera gaan gebruiken voor het browsen. Dat si stukken lichter en maakt van een 486 DX 4 een aardig werkbare bak. Maar RedHat 7.1 standaard-install zal niet vooruit te branden zijn.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Lees ook de FAQ! Kan misschien wat onduidelijkheden uit de weg helpen :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Topicstarter
jo bedankt he